Gå til innhold

Imovane

Anbefalte innlegg

Gjest vimselot
Skrevet

Hvor lang tid tar det før en imovane virker? Må man ta det på fastende hjerte, eller kan man bare ta det?

Men fra man tar det, hvor lang tid tar det før det virker og hvor lenge sover man på en slik tablett?

Skrevet

Hvis du har drukket tar det ikke mer enn 20 min, hvis ikke tar det et par timer. Ikke ta mer enn du skal nå da... Gir litt hangover dagen derpå.

Gjest Sativa
Skrevet
Hvis du har drukket tar det ikke mer enn 20 min, hvis ikke tar det et par timer. Ikke ta mer enn du skal nå da... Gir litt hangover dagen derpå.

Funker ikke sånn på meg asså. Jeg fikk beskjed om å ta dem ved sengetid, fordi de virker så raskt. (15 minutter ca)

Man skal ikke under noen omstendigheter ta mer enn en, da det faktisk kan gjøre at du blir mer våken, samt veldig rusa med blackout og det hele. (tro meg, jeg har prøvd flere ganger) Jeg får ikke hangover med en tablett, kun hvis jeg har vært så teit og tatt flere. Den kan tas på både tom og "full" mage. (bland helst ikke med alkohol, jeg får ifølge sambo en svært merkelig adferd og sier og gjør mye som ikke virker helt overveid)

Gjest TuttaCalcutta
Skrevet

Jeg tåler ikke Imovane så godt det tar vel 20 min før jeg kan si natta. Jeg har fått en annen type nå som heter Vagellan, og dem får jeg ikke sånn hangover av.

Gjest vimselot
Skrevet

Takk for svar. Jeg hadde fått en imovane av en venninne og var så lei av å ikke få sove/ redd for å ikke få sove igjen. Jeg tok tabletten, la meg og sovnet av i løpet av en halv time.

Den tabletten har ligget i veska mi lenge, jeg liker egentlig ikke å ta sovetabletter.

Faren for at jeg skal ruse meg på imovane er farlig lav. Jeg sovner av det, helt enkelt.

Skrevet

Jeg må ta Imovane to timer før jeg legger meg, det står i veiledningen at den virker etter 30 min men det gjør den ikke på meg.

Når jeg da sovner sover jeg veldig godt uten å våkne ørten ganger i løpet av natta, jeg merker helle ingenting dagen etter.

Men jeg får en forferdelig smak i munnen av den og melk kan jeg ikke drikke dagen etter for det smaker helt forferdelig.

Gjest TuttaCalcutta
Skrevet
Jeg må ta Imovane to timer før jeg legger meg, det står i veiledningen at den virker etter 30 min men det gjør den ikke på meg.

Når jeg da sovner sover jeg veldig godt uten å våkne ørten ganger i løpet av natta, jeg merker helle ingenting dagen etter.

Men jeg får en forferdelig smak i munnen av den og melk kan jeg ikke drikke dagen etter for det smaker helt forferdelig.

Prøv Apodorm, det er innsovningsmiddel. Tror den funker bedre enn Imovane.

Gjest Persille
Skrevet (endret)

slettet

Endret av Persille
Skrevet

Takk for tipset, skal spørre legen om jeg kan prøve det i stedet :)

Skrevet

Apodorm er en mye bedre sovetablett enn Imovane men legene er mer strenge mot å foreskrive Nitrazepam, det aktive stoffet i Apodorm.

Apodorm har et mye større misbrukerpotensiale, men jeg synes legene er for strenge med medisiner som Apodorm, Imovane er jo bare en innsovningstablett og, men sover ikke så mange timer på den.

• 1 år senere...
Gjest farmakolofil
Skrevet

Apodorm?? vet om noe bedre i samme legemiddelgruppe. Flunipam(rohypnol),valium,xanor,dormicum...disse preparatene er svært vanedannende og toleranse utvikles på kort tid. Foreskrives kun ved akutte søvnvansker over en kortere periode. Stort misbrukspotensiale....farlige greier,bare spør legen. det er forresten legen som skal vurdere hva som er egnet legemiddel for akkurat deg utifra akkurat din helse.

• 6 måneder senere...
Gjest wintertatter
Skrevet

apodorm er et sovemiddel mens imovane er innsovningsmiddel. det er forskjell.

• 3 uker senere...
Gjest GetOverIt
Skrevet
apodorm er et sovemiddel mens imovane er innsovningsmiddel. det er forskjell.

begge er b- preparater, og ska du ha sovetablett så må du vel opp i a-preparat. så er nok innsovningstabletter begge deler.

Imovane er ogå utrolig vanedannende og lett å ruse seg på, så det beste er å holde seg vekke fra det ;)

Skrevet

Fungerer raskt for meg (ca 15 min). Har ingen problemer dagen etter heller.

Imovane er en INNSOVNINGStabelett, ikke en SOVEpille som mange feilaktig tror.

For min del er eneste ulempen: har jeg tatt den og blir våknet på natta, har jeg store vansker med å falle i søvn igjen!

Gjest MåneSkygge
Skrevet (endret)
begge er b- preparater, og ska du ha sovetablett så må du vel opp i a-preparat. så er nok innsovningstabletter begge deler.

Imovane er ogå utrolig vanedannende og lett å ruse seg på, så det beste er å holde seg vekke fra det ;)

Det å si at sovemedisiner må man på a-preparat for å finne, er helt feil. Det er riktig det som ble sagt av en annen her. Imovane er innsovingsmedisin og apodorm er sovemedisin.

Endret av MåneSkygge
  • 1 år senere...
Skrevet

Tråden er ryddet. Du kan ikke poste innlegg under fullt navn.

Phaedra,mod

• 1 år senere...
Gjest annanonym
Skrevet

har tatt 7 3timer siden og kjenner ikke e dritt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...