Lib Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 Jeg skal skrive en sang til min søsters konfirmasjon i mai, og trenger hjelp til valg av melodi. Er vanligvis flink til å lage slike sanger, men nå står jeg helt fast i melodivalget.. Det kan ikke være "Teddybjørnens vise", for den brukte jeg både til min brors konfirmasjon for 2 år siden, og til morfars 70-års lag i sommer. Helst en litt glad sang, ikke ala "Blåveispiken". Søster er sprudlende, glad og aktiv, og jeg ønsker å gjenspeile det med valg av melodi. Forslag anyone ?
Tralla la Skrevet 21. april 2007 #2 Skrevet 21. april 2007 Det er mye å hente i Thorbjørn Egners sanger. Jeg har brukt "Røvervisa" flere ganger. ("Vi lister oss så stilt på tå når vi skal ut og røve.." Og hva med musevisa?
Lemona Skrevet 22. april 2007 #3 Skrevet 22. april 2007 Ellers er vel "Bamsens fødselsdag" ganske vanlig å bruke. I skogen skulle være fest for bamsefar i lia.....
Lemona Skrevet 22. april 2007 #4 Skrevet 22. april 2007 Så også "Gøy på landet", og "Dyrene i Afrika" foreslått på en side for konfirmasjonssanger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå