Gå til innhold

Botox svettebehandling funker!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Her er en glad melding til alle svettere der ute!!!

Nå er det akkurat en måned siden jeg tok botox svettebehandling, og jeg har fått et nytt liv :)

Har i flere år gått rundt i svarte klær, eller kledd meg i lag på lag for å skjule svettingen, men takket være denne behandlingen trenger jeg ikke lenger å bekymre meg for overdreven svetting under armene i ulike sosiale sammenhenger, helt fantastisk!!!

Jeg skal ærlig innrømme at jeg var veldig skeptisk til å prøve botox, men samtidig har det klare fordeler til andre alternativer som feks operasjon, der man fjerner problemet en gang for alle og det ikke er noen vei tilbake hvis det evt skulle oppstå uheldige bivirkninger. Botox har en forbigående effekt, men enkelte kan være så heldige at de opplever at hyperaktiviteten i svettekjertlene avtar / forsvinner helt.

Etter mye research fant jegen klinikk i Bergen, som utfører denne behandlingen. Min skepsis til botox forsvant etter samtale med disse to meget profesjonelle sykepleierne, som tok seg god tid til å lytte og svare på spørsmål som jeg hadde. Selve behandlingen var unnagjort på under en halv time og de små stikkene var ikke vonde.

Jeg legger ut denne meldingen fordi jeg savnet å lese andres erfaringer med botox svettebehandling før jeg selv prøvde det.

Jeg kan på det aller varmeste anbefale denne type behandling, og ikke minst Ingrid og Dagmars klinikk. Her følte jeg virkelig at jeg var i trygge hender takket være deres lange erfaring som sykepleiere, men også fordi de to var så oppriktig hyggelige og blide damer.

Nå går jeg sommeren i møte med et stort smil om munnen og en garderobe fylt av t-skjorter og topper jeg tidligere aldri hadde følt meg komfortabel i.

Livet er herlig dere :)

Innlegget er endret. Reklame for eget foretak er ikke tillat på KG (ta gjerne kontakt for annonsemuligheter).

- lillesky (mod)

Endret av lillesky
Gjest ElCaramba
Skrevet

Å så bra!! Du hørtes skikkelig glad ut i innlegget, ble glad selv her av å lese, så måtte bare skrive noen ord tilbake. :ler:

Det er alltid DEILIG når noe funker, uansett hva det måtte være! Kjempeglad på dine vegne, kos deg masse med å kjøpe overdeler som tidligere var no-no!

Stor klem fra Caramba!

Skrevet

Det hørtes herlig ut :)

Jeg lurer på hvor mye du betalte, og hvor ofte må du gjenta behandlingen?

Gjest Kitten
Skrevet

Kan jeg spørre hva du betalte for det? Hvor lenge omtrent det varer?

Jeg har brukt aluminiumsklorid under armene siste året, halvannet. Har vært veldig fornøyd men begynt å bli VELDIG sår etter påføring... så jeg må slutte med det...

Skrevet

Jeg betalte 4500,- for begge armhulene og effektens varighet varierer, men kan vare fra 5-12 mnd.

For noen kan hyperaktiviteten i svettekjertlene avta allerede etter første behandling, slik at man ikke behøver å gjenta behandlingen igjen, men bare svetter slik "vanlige" mennsker gjør.

Poenget med botox behandlingen, er at man ikke skal slutte å svette helt, men svette normalt. Ved svette-operasjon slutter man helt å svette siden man fjerner svettekjertlene, og da kan det skje at man opplever at man begynner å svette mer et annet sted, for svetting i normal grad er jo naturlig fra kroppens side..

Har ikke merket noen bivirkninger, det er heller ikke dokumentert varige bivirkninger ved botox.

Er rett og slett kjempefornøyd :)

Skrevet

Så bra :tommel: Men jeg lurte litt på hva en slik behandling koster?

Skrevet

Behandling for begge armhuler kostet 4500,-

Da får man også komme tilbake for sjekk, slik at en er sikker på at det har hatt effekt. Hvis resultatet ikke er tilfredstillende får man gratis etterfyll av botox og evt ny sjekk etter det igjen..

Vel verdt pengene!!!

Skrevet

hørtes nesten ut som reklame..spesielt når dette var trådstarters FØRSTE innlegg :rødme: forgive me if im wrong;)

Skrevet

Savnet et slkt innlegg før jeg tok denne behandlingen selv, så ville bare legge ut litt info for de som eventuelt lurer på hva de kan gjøre for å slippe den uønskede svettingen....

Kall det gjerne reklame, men var så fornøyd med behandling+den hjelpen jeg fikk at jeg synes det var på sin plass å nevne noe om det her.

Ligger hundrevis av lenker ute ang svette-problematikk og de fleste snakker utelukkende om disse deodorantene;yerka, stop 24 og aluminiumsklorid o.s.v som ikke funker for de av oss som faktisk svetter unormalt mye.

Jeg deler kun av min kunnskap for å kanskje kunne hjelpe andre i samme situasjon som meg :)

Skrevet

Her i Trondheim er det også en som driver med det. Hege Wennes. Hun har egentlig tilholdssted i Drammen. Når hun er på klinikken i Trondheim tar de 5000 for armhuler. Man kan også gjøre det i panne, eller i håndflater.

Gjest blåkopi
Skrevet

jeg har svettet istykker klær siden jeg gikk på ungdomsskolen, og kunne aldri gå i t-skjorter feks, men fikk et nytt liv med aluminiumklorid, som jeg begynte med for et par år siden. jeg var et ALVORLIG tilfelle og det fungerte perfekt på meg, og det er jo mye billigere. jeg svetter ikke når jeg trener engang, og det føles helt fantastisk!

Gjest svetteoperert
Skrevet

Jeg har fjernet svettekjertlene under begge armene siden ingen deo funket på meg og yerka/aluminiumsklorid bare ga bivirkninger.

Dette er flere år siden nå og jeg har til dags dato ikke svettet under armene eller kjent noen lukt.

Har heller ikke opplevd at jeg svetter mer andre steder -armhulen er så liten i forhold til resten av kroppen at legene mente det ikke var noen betenkeligheter med å fjerne disse kjertlene.

Prisforskjell kontra botox, kun egenandel (tror jeg betalte 200 kr).

:)

• 1 år senere...
Skrevet
Jeg har fjernet svettekjertlene under begge armene siden ingen deo funket på meg og yerka/aluminiumsklorid bare ga bivirkninger.

Dette er flere år siden nå og jeg har til dags dato ikke svettet under armene eller kjent noen lukt.

Har heller ikke opplevd at jeg svetter mer andre steder -armhulen er så liten i forhold til resten av kroppen at legene mente det ikke var noen betenkeligheter med å fjerne disse kjertlene.

Prisforskjell kontra botox, kun egenandel (tror jeg betalte 200 kr).

:)

Hvordan gjorde du dette inngrepet?

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Lille My_*
Skrevet

Jeg har utført behandling med Botox på Ellipse Klinikken og var kjempefornøyd. Mye mindre problemer allerde etter første gangen. Betalte omtrent det samme som hun som har skrevet over og det holdt ca 11 måneder på meg den første gangen. Anbefaler alle som sliter å prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...