Gjest vimselot Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 Mange barn har sukker-intoleranse, men hvor mange foreldre tror at ungen har adhd? Mange, dessverre. Jeg vet om foreldre som har barn som ikke tåler sukker men som får det av og til likevel, men da har de satt grenser (bare i kveld), for ungen(e) blir helt utålelige, samtidig som man ikke kan nekte dem godteri hele tiden. For at de ikke skal føle seg annerledes. Et par jeg kjenner, har en voksen sønn i dag, som ikke har et snev av adhd. Jeg spør selv om jeg ikke har barn. Grunnen til at de får godteri av og til som alle andre som tåler sukker, er for å ikke forskjellsbehandle barna, men de jeg kjenner, gir kun godteri i helgene, og da er de forberedt. = mye mas, men overkommelig Nå er jo adhd sånn en populær diagnose (beklager alle de som har det, men alle har det ikke, folk blir feilmedisinert) så... jeg må bare spørre... Men de jeg kjenner (foreldrene) lager mat fra bunnen av, og har et rimelig grønt kjøkken. Jeg mener og tror at mat er viktig. Det vet jo alle, men det virker som om svært få bryr seg om å lage mat fra bunnen av... Nei, jeg vet ikke. Men noen har vel teorier om dette (jeg har lest noe fra Usa, men jeg har ikke link til det mer, det er av nyere forskning) Og bare en ting til. Det er ikke bra med sukker-erstatning... Bruk honning.
Gjest baby-E Skrevet 20. april 2007 #2 Skrevet 20. april 2007 Ser du skriver flere steder at du bare spør, men hva spør du egentlig om :klø:
Kykkelikokos Skrevet 21. april 2007 #4 Skrevet 21. april 2007 Du fremstår litt som en selverklært ekspert i mange av innleggene dine. Fint om du kan henvise til kilder for påstandene dine. Tror også det kan hjelpe å ha litt mer struktur over det du skriver. Det er litt vanskelig å få med seg hva du egentlig er ute etter.
Gjest *Magica* Skrevet 22. april 2007 #5 Skrevet 22. april 2007 Nei, jeg vet ikke. ← Ikke jeg heller.
Plym Skrevet 22. april 2007 #6 Skrevet 22. april 2007 Får man mindre ADHD av honning enn av sukker? Jeg bare spør...
CeeCee Skrevet 22. april 2007 #8 Skrevet 22. april 2007 Et par jeg kjenner, har en voksen sønn i dag, som ikke har et snev av adhd. ← Hvordan vet du at han ikke har ADHD? Vet du i det hele tatt noe om voksne med ADHD???? :klø: Har folk med ADHD det skrevet i pannen og jeg har ikke lagt merke til det!!!?
Gjest Bellatrix Skrevet 22. april 2007 #9 Skrevet 22. april 2007 Hvordan vet du at han ikke har ADHD? Vet du i det hele tatt noe om voksne med ADHD???? :klø: Har folk med ADHD det skrevet i pannen og jeg har ikke lagt merke til det!!!? ← Dette lurte jeg også på. ADHD er mye mer enn hyperaktivitet.
Gjest Elastica Skrevet 22. april 2007 #10 Skrevet 22. april 2007 Og bare en ting til. Det er ikke bra med sukker-erstatning... Bruk honning. ← Barn blir like høye av honning som av sukker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå