Meredith Skrevet 20. april 2007 #1 Del Skrevet 20. april 2007 Babyen min spiser hver 2.-3. time, og har god apetitt. Noen netter har han sovet opp til 4 timer før han skal ha mat igjen. Men de to siste nettene har han våknet ca hver annen time. Mulig han har økedøgn eller noe siden han skal ha mat så ofte, han har spist oftere på dagtid de siste dagene også. Problemet med nattammingen, uansett hvor ofte han spiser, er at han ofte våkner til. Dette til tross for at jeg ikke tar på lyset, og prater minst mulig. Likevel blir han ofte liggende i sengen sin å skravle for seg selv. Selv om han har sovnet mens jeg prøver å få han til å rape, våker han ofte når jeg legger han ned igjen. Noen ganger sovner han inn igjen etter en stund, mens andre ganger blir han mer og mer misfornøyd og sutrete. Jeg har da tatt han opp igjen og prøvd å gi han mat fra det andre brystet. Dette vil han da ofte ha, så tydeligvis var han ikke mett.. Vet jo at babyer spiser veldig ofte i begynnelsen (han er litt over tre uker), men begynner å bli veldig sliten av så få timers søvn i strekk. Og så går det så lang tid før han/vi sovner inn igjen, og det sliter på også.. Om noen har tips eller råd til hvordan vi kan få litt mer nattesøvn settes de stor pris på. Kan legge til at jeg tilsynelatende har mer enn nok melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinsessa Skrevet 20. april 2007 #2 Del Skrevet 20. april 2007 Hva hvis du ligger og ammer og barnet sovner ved puppen. Vi hadde det samme problemet med datteren min da hun var så liten så hun fikk sovne ved puppen. Gikk over av seg selv etter et par uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meredith Skrevet 20. april 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 20. april 2007 Hva hvis du ligger og ammer og barnet sovner ved puppen. Vi hadde det samme problemet med datteren min da hun var så liten så hun fikk sovne ved puppen. Gikk over av seg selv etter et par uker. ← Har prøvd å ligge å amme, men føler ikke vi får det til så godt.. Så ammer halvveis sittende i sengen. Han sovner ofte ved puppen, men problemet er at han ofte våkner til igjen når jeg legger han over i sengen sin.. Kanskje jeg bør vente litt lengre før jeg legger han igjen, slik at søvnen blir dypere? Ellers takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 20. april 2007 #4 Del Skrevet 20. april 2007 Har prøvd å ligge å amme, men føler ikke vi får det til så godt.. Så ammer halvveis sittende i sengen. Han sovner ofte ved puppen, men problemet er at han ofte våkner til igjen når jeg legger han over i sengen sin.. Kanskje jeg bør vente litt lengre før jeg legger han igjen, slik at søvnen blir dypere? Ellers takk for tips ← grunnen til at han våkner kan jo være at sengen hans har rukket å bli kald når du legger han tilbake. Kanskje det hadde vært lurt å ha et teppe i sengen som han kan ligge på , som du tar opp og legger inntil deg mens du ammer, og legger det tilbake i sengen når du er ferdig med ammingen, og legger han oppe på der igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinsessa Skrevet 20. april 2007 #5 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg syns også det var vanskelig å amme liggende så det jeg gjorde var å amme først sittende, deretter jeg meg ned og bare "koseamma" . Hun sovnet da i vår seng. Men vi tok stellemadrassen i mellom oss i sengen så hun lå på den samtidig som jeg ammet henne, jeg bare la meg litt oppe på stellemadrassen og da sovnet hun greit + at hun ikke lå helt inntil meg og ble for varm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 21. april 2007 #6 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Lammeskinn holder senga varm mens du ammer. Jeg pleier også å la barnet ligge pakket inn i sin egen dyne mens jeg ammer det. Da min gutt var tre uker så kunne han også være litt våken etter nattpupp, men han skjønte ganske raskt forskjellen på dag og natt. Bare la han ligge å pludre i senga, hvis han gråter så kan du trøste med smokk eller mere pupp. Ikke snakk til han hvis du kan unngå det, bare byss ham på mørkt rom og legg ham ned igjen. Etterhvert så skal han skjønne tegningen: natt = sove! (I starten rapte jeg ikke barnet etter nattpupp hvis det hadde sovet, etter råd fra en trebarnsmor. La ham rett ned i sengen istedenfor. Nå raper jeg ham, men nå vil han også bare sove etter mat.) Endret 21. april 2007 av Caramba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrthel Skrevet 21. april 2007 #7 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg vil anbefale deg å prøve å få til liggende amming.(det er veldig greit, når du får "teken" på det.) Jeg har gjort det med alle mine. Både babyene og jeg sovnet under ammingen... Jeg var bare såvidt våken, når de skrek opp etter mat og var da klar med puppen med en gang På den måten våknet nesten ikke babyene mine før puppen var i munnen heller - og de var så døsige - at etter noen minutter med pupping - sov vi begge igjen... La de alltid i egen seng på kvelden, men som oftes våknet de i min ( og mannens ) seng på morgenen.... Det hendte jeg var så våken - at jeg puttet de opp i egen seng igjen på natta, men....(da med egen "varm" dyne rundt seg) Itillegg hadde jeg de også inne på mitt soverom - frem til natteammingen var over. Skulle jeg gått ut av rommet og hentet og "styra" - ville nok både jeg og babyene fått mer "avstykket" søvn. Jeg hadde heller ikke på lys - og sa heller ingenting... Natt er natt og på denne måten var jeg uthvilt stort sett hver morgen med alle 3, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L.v.b.s Skrevet 21. april 2007 #8 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg tok jente mi opp i sengen våres og ammet der,når hun var mett sovnet hun,prøvde å vente litt før jeg flytttet på henne og det fungerte fint.Ofte sovnet jeg mens jeg ammet henne også slik at hun ble liggende i sengen vår,men da fikk vi sove godt alle tre Men det er klart jeg var hele tiden veldig obs på at hun lå ved siden av meg,så jeg fikk vel ikke den dype søvnen. Jeg hadde også et lammeskinn liggende i sengen hennes,så da våkner hun ikke av at det er kjølig å bli lagt ned.fortsett å ha en hånd på barnet en liten stund etter det har blitt lagt ned slik at ikke all kroppskontakt forsvinner på en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå