Eføy Skrevet 20. april 2007 #1 Del Skrevet 20. april 2007 Til sommeren er jeg ferdig utdannet barnevernspedagog. Jeg har ingen erfaring med barn, bortsett fra praksisperiodene, men kunne derfor tenke meg å jobbe i barnehage den første tiden. Dette fordi jeg da får brukt mye tid sammen med mange barn, og det vil være en god erfaring for meg å ha med videre. Som utdannet barnevernspedagog, hvor mye vil lønna ligge på som barnehageassistent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 20. april 2007 #2 Del Skrevet 20. april 2007 Har ei venninne som jobber i barnehage og ho har fortalt meg at assistentene der får utbetalt ca 13000 mnd, men om det er hensyn til utdanning vet jeg ikke. Jeg er selv barnevernsped. og har søkt på jobber i barnehage selv, men får høre at vi egentlig er for høyt utdannet til å jobbe som assistent, for vi kan kreve lønn for utdannelsen, mens en ass. jobb er lavere lønnet. (Når de da kan få folk som krever mindre så er det de som blir ansatt). Jeg skal faktisk i intervju på en slik stilling neste uke, så har du ikke fått svar til da, så skal jeg svare deg jeg... Lykke til i jobbsøkingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 22. april 2007 #3 Del Skrevet 22. april 2007 Jeg ble utdannet barnevernspedagog i 2004 og begynte å jobbe i barnehage for å få litt erfaring med barn først. Jeg stortrives i barnehage Men det er nok sant som LaraCroft sier her at man er for høyt utdannet til en assistentstilling i barnehage (eller man har krav på mer lønn pga utdanning så de velger heller de som de slipper å betale så mye). Men søk på ped.lederstilling eller førskolelærer 2 stilling. Hvis du ikke har lyst til å ha så mye ansvar til å begynne med så søker du på førskoleærer 2-stilling. Da samabeider du med ped.leder. Lønnen der ligger vel fra lønnstrinn 31 og oppover nå. Lønnstrinn 31 er vel 24 900kr i mnd før skatt...nesten 300 000 i året. Hvor er det du skal søke jobb? I Oslo f.eks er det så utrolig mange ledige stillinger, ikke noe problem i det hele tatt å få seg jobb i barnehage, verken som assistent eller førskolelærer! Lykke til med jobbskingen i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heidi26 Skrevet 22. april 2007 #4 Del Skrevet 22. april 2007 En barnehageassisent ligger vel på rundt 220.000-250.000 i året, avhengig av hvor du jobber. Som det over her ble skrevet at barnehageassisenter har 13000 utbetalt i måneden vil jo variere etter hvor mye den enkelte skatter.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå