Leeloo Skrevet 19. april 2007 #1 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg var på intervju i dag og fikk en litt dårlig magefølelse. Kommer til å bli innkalt til 2. gangs intervju, men er det like greit å trekke seg nå? Vet det er få søkere, så jeg får nesten dårlig samvittighet , det er så typisk jente! Jeg var nesten sikker på at han som intervjuet meg ikke likte meg og ville "let me down easy" så lite entusiasme han fremviste for stillingen, men han ville jo ha meg videre. Uansett klarte han å kverke det som var av interesse fra min side, var litt usikker i utgangspunktet... Hvis det er slik han alltid intervjuer folk er det merkelig de finner noen i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bex Skrevet 20. april 2007 #2 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg har opplevd akkurat det samme, at jobben ikke fristet like mye etter intervjuet. Sendte bare en mail, jeg, og sa at jeg trakk søknaden min. Du trenger ikke å forklare mer. Du kan ha fått en annen jobb, for eksempel. For arbeidsgiver er det jo like greit at du takker nei så raskt som mulig, så slipper h*n å bruke mer tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 20. april 2007 #3 Del Skrevet 20. april 2007 Det er ingen skam å snu! Og hvertfall ikke hvis intervjueren er han som skal jobbe som din overordnede eller lignende. Du skal ikke få dårlig samvittighet ved å takke nei. Og dersom du ikke føler for å gi den rette årsaken til hvorfor du ikke vil videre, kan du si at du har blitt tilbudt en annen jobb Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sacred Skrevet 20. april 2007 #4 Del Skrevet 20. april 2007 Enig med de andre, bare trekk deg så fort som mulig Du vil jo heller ikke ha en jobb du ikke trives i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 20. april 2007 #5 Del Skrevet 20. april 2007 Ja, vært gjennom det samme selv, og jeg trakk meg. Angrer ikke et sekund!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 21. april 2007 #6 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg har også opplevd det samme. Da de ringte og inviterte til 2. intervju sa jeg at jeg på første intervju hadde fått inntrykk av at jobben var annerledes enn det jeg trodde ut fra annonsen. Han ville gjerne vite hvordan, for å unngå det i fremtiden. Det fungerte helt fint. (Jeg ville ikke spolere sjansene mine for å få jobb der i fremtiden.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peachbud Skrevet 21. april 2007 #7 Del Skrevet 21. april 2007 Førsteinntrykket ditt av sjefen trenger ikke å stemme. Kanskje han ville vise autoritet og være litt streng på intervjuet. Er jo en rolle han trer inn i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 21. april 2007 #8 Del Skrevet 21. april 2007 Ingen skam å snu, men heller ingen skam å bruke et eventuelt jobbtilbud til å forhandle fram bedre betingelser hos (evt) nåværende arbeidsgiver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 21. april 2007 #9 Del Skrevet 21. april 2007 Selvsagt kan du takke nei. Ett jobbintervju går ut på at begge partnene skal vurdere hvorvidt du passer inn i jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 1 Skrevet 21. april 2007 #10 Del Skrevet 21. april 2007 Kanskje han ville vise autoritet og være litt streng på intervjuet. Er jo en rolle han trer inn i. ← Merkelig strategi, hvis det er tilfellet. Jeg ville ha sendt en melding eller ringt og sagt at jeg ikke ønsker å være med videre på grunn av...og finne en pen måte å si "liker ikke atmosfæren" på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merneith Skrevet 21. april 2007 #11 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg har opplevd akkurat det samme, at jobben ikke fristet like mye etter intervjuet. Sendte bare en mail, jeg, og sa at jeg trakk søknaden min. Du trenger ikke å forklare mer. Du kan ha fått en annen jobb, for eksempel. For arbeidsgiver er det jo like greit at du takker nei så raskt som mulig, så slipper h*n å bruke mer tid. ← Veldig enig i dette. Det er ingen grunn til å forklare hvorfor man trekker seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peachbud Skrevet 21. april 2007 #12 Del Skrevet 21. april 2007 Merkelig strategi, hvis det er tilfellet. ← Ja. Det som nå er sjefen min tilbød meg deltidsjobb. (Er veldig fornøyd med jobben forresten). Hun avsluttet jobbintervjuet med å si : "Og få deg litt selvtillit!" Hva synes dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 1 Skrevet 21. april 2007 #13 Del Skrevet 21. april 2007 Ja. Det som nå er sjefen min tilbød meg deltidsjobb. (Er veldig fornøyd med jobben forresten). Hun avsluttet jobbintervjuet med å si : "Og få deg litt selvtillit!" Hva synes dere?← Jeg ville ha lurt på om hun hadde "The Devil Wears Prada" som favorittfilm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peachbud Skrevet 21. april 2007 #14 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg ville ha lurt på om hun hadde "The Devil Wears Prada" som favorittfilm. ← Jeg har ikke sett den. Burde tydeligvis det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leeloo Skrevet 21. april 2007 Forfatter #15 Del Skrevet 21. april 2007 Førsteinntrykket ditt av sjefen trenger ikke å stemme. Kanskje han ville vise autoritet og være litt streng på intervjuet. Er jo en rolle han trer inn i. Det gjelder en butikk, i tilfelle jeg som blir sjefen, han som intervjuet kom fra hovedkontoret. Han var ikke streng eller noe, bare veldig lite positiv. Selv om man ikke skal lyve om en stilling finnes det jo ulike måter å vinkle de utfordringene man kommer til å møte. Han ringte ikke med nærmere beskjed ang. 2. gangs intervju, så kanskje jeg slipper å tenke mer på saken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 21. april 2007 #16 Del Skrevet 21. april 2007 Har opplevd det samme og sa at jeg ville tenke over tilbudet noen dager - for så å ringe og takke nei. Jeg er også en sånn "snill pike" og har nesten dårlig samvittighet for å gjøre det, men tross alt...... - det er jo tull å ta en jobb en ikke vil ha - en tar den jo da fra en annen som sikker vil ha den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå