Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hva tror dere? Er alle mennnesker i stand til å havne opp med en psykopat eller tror dere det er folk med visse personlighetstrekk som blir sammen med psykopaten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at alle kan bli sammen med en. Men da vet man jo ikke det at de er det. Men har du vært der tror jeg ikke du gjør det igjen!

Skrevet (endret)

Om man hadde skjønt at personen var psykopat hadde jo alle ligget unna fra starten av, dette er jo mennesker som er eksperter på å fremstå som noe helt annet enn de er, så at de kan lure folk trill rundt er det ingen tvil om.

Endret av Ms.Marple
Skrevet (endret)

Ja det tror jeg, selv om sannssynligheten muligens varierer med personligheten. Psykopatene tilpasser vel bare metoden etter hvor beskjeden/sosial/bestemt etc offeret er.

Endret av Gjest7
Skrevet (endret)

*dobbeltinnlegg slettet*

Endret av Ms.Marple
Skrevet
Om man hadde skjønt at mannen var psykopat ....

...eller kvinnen....!!!!

Sorry, måtte bare ;)

Skrevet

Nei, tror ikke alle er i stand til å havne i forhold med psykopater. Jeg tror enkelte personer er dårligere til å fange opp skumle signaler fra potensielle partnere enn andre. Enkelte blir veldig blinde når de er forelsket.

Skrevet
...eller kvinnen....!!!!

Sorry, måtte bare ;)

Du har helt rett, prøvde å endre det før jeg sendte det, men...

Skrevet

Ja, jeg tror alle kan havne i et forhold med en psykopat, men jeg tror sannsynligheten er noe mindre hvis man har høy selvtillit og er ressurssterk i utgangspunktet.

Skrevet

Det tror jeg, pga at psykopater er ikke bare flinke til å manipulere, men som regel fremstår de som veldig sjarmerende ovenfor de som ikke kjenner de. Det er et av trekkene ved psykopati. Jeg kan dessuten tenke meg at de færreste forventer å støte på slike mennesker, så man er ikke nødvendigvis klar over det, før man sitter fast.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg tror også at alle er i stand til å falle for en psykopat, men ikke alle blir værende eller lar seg knekke like lett. Jeg har dessverre hatt venner som har hatt psykopatiske og kontrollerende trekk og har kunnet kutte dem ut. Heldigvis har jeg ikke enda vært i et slikt forhold.

Skrevet (endret)

Tror nok at de fleste er i stand til å havne i et slikt forhold men jeg tror enkelte er flinkere til å fange opp faresignalene enn andre. Det har mye med selvtillit og ikke minst nettverk å gjøre.

Men det er drøyt å påstå at dette kan skje alle.

Endret av Antoinette
Skrevet

Tror nok jeg kunne ha havnet i et slikt forhold.

Har selv vært i et forhold hvor jeg gradvis ble psyket ned og dermed unlot å gjøre ting jeg egentlig ville. Han var ikke psykopat, men kritiserte meg for enkelte ting. Gjerne ting jeg ønsket å gjøre hvor han ikke var til stede/inkludert. Jeg forsto ikke hvor mye jeg justerte meg før jeg flyttet fra ham. Så ja, jeg tror at jeg kunne havnet i et sånt forhold.

Gjest vimselot
Skrevet

Sorry, men jeg tror ikke alle alltid er interessant for en psykopat. Kanskje etter en sykdom eller et dødsfall, dvs. når en person er svakere enn ellers.

En psykopat vil aldri bli sammen med en som som viser styrke, men forelskelse er jo en slags svakhet og sinnsforvirring, så jeg er usikker. Men jeg tror en psykopat ville valgt en som sliter fra før med selvbildet sitt, framfor f.eks. Anne Grosvold. (jeg kjenner ikke henne, men tok henne som et eksempel fordi hun virker litt som hun har bein i nesa)

Ett godt råd er å aldri bli sammen med en mann rett etter f.eks. alvorlig sykdom i familien eller når man ellers føler seg nede.

Skrevet

Jeg tror ikke at alle kunne falt for en psykopat. Det finnes mennesker som er så trygg på seg selv og sine egne grenser at de hadde takket farvel ved første tegn på psykopatiske tendenser.

Gjest vimselot
Skrevet

Jeg er enig med siste gjest, men en skikkelig psykopat viser ikke sine dårlige sider før "helst etter ekteskapet". Men han vil heller aldri ha en kvinne (skriver han, men gjelder begge kjønn) som er helt solid og stødig. Da kan han ikke drive sitt spill, for er han en intelligent psykopat (alle kan vel ikke være like intelligente selv om de er såkalte psykopater?) vet han at hun vil be han pakke sammen og dra. Da vil han tape maske og det er det siste han vil.

Jeg har lest litt om det, men er ikke noen ekspert heldigvis, på sånne.

Gjest Frysepulver
Skrevet

I utgangspunktet kan nok alle falle for en psykopat, men jeg tror heller ikke det er uten grunn at noen damer har en tendens til å gå i samme fella igjen, og igjen og igjen...

Skrevet

Hei alle sammen... Jeg har vært sammen med en psykopat. Ser ikke på meg selv som

dårligere til å fange opp signaler enn andre, men etter dette forholdet har jeg blitt flinkere til å se slike ting.

Psykopater kan virke veldig snille, positive og morsomme mot folk. Det var dette inntrykket jeg hadde først også, men han viste ikke sitt sanne jeg før vi flyttet sammen etter ca 2 år. Det var nesten ingen som trodde meg med en gang når forholdet tok slutt. Folk som hadde kjent ham nesten hele livet visste ikke hvordan han egentlig var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...