Gå til innhold

Skal dere prøve å bli gravide etter bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et barn på snart 16 mnd, er ikke helt klar for nr 2 enda så det blir ikke noen ny baby enda her..

Men virker som folk rundt meg tror vi har tenkt å prøve på nr 2 rett etter bryllupet.. Har allerede begynt å mase :forvirret: Virker som mange tar det som en selvfølge at når bryllupet er overstått går p-pillene rett i vasken :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var vanvittig mye babymas etter bryllupet, fra familie (spesielt hans) og enkelte venner. Vi måtte faktisk si klart ifra til enkelte at det er vårt privatliv, ingen har noe med når vi skal ha barn - og et bryllup betyr ikke at pillen går i søpla. Jeg synes faktisk det er litt frekt jeg.

Nå begynner vi å prøve, ett år etter bryllupet, men ingen får vite noe.

Gjest lillelou
Skrevet (endret)

Ja, det skal vi. Rett og slett fordi vi ikke ville ha barn før vi var gift (juridiske årsaker) og fordi jeg blir 31 når bryllupet står,og da er det rett og slett på tide å komme igang. Håper vi lykkes, og har foreløbig et veldig avslappet forhold til saken.

ps: og jeg syns virkelig ikke folk har noe med å drive med "skal dere ikke få barn snart"-masing. Det gjør meg litt :frustrert: .

Endret av lillelou
Skrevet (endret)

Nå er det over et år til bryllupet så ingenting er sikkert, men vi har for øyeblikket ingen planer om å få barn så fort som mulig etter at vi er gift. Føler ikke at jeg er klar for det enda og min forlovede er laaangt i fra klar.

Men hintene om at vi bør få barn snart kommer fra alle kanter. Det har de gjort et par år, men akkrat som min kjære fryktet så har de blitt mangedobblet etter at vi forlovet oss. Kan bare forestille meg hvordan det blir når vi har giftet oss. Skrekk og gru :forvirret: Største grunnen til at vi ikke har giftet oss før er faktisk at forloveden min har villet unngå dette maset så lenge som mulig.

Enig i at folk ikke har noe med å mase. Det er et stort skritt å ta og man bør ikke gjøre det fordi andre maser. Ikke er det noe gøy for de som faktisk prøver, men som ikke lykkes heller.

Endret av ~Minni~
Skrevet
:riste: vi har to jenter og føler at det er nok nå.
Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Vi får se... Håper på det da *verpesjuk* :sjenert: Kjære har vel egentlig sagt at det er helt opp til meg, men vet ikke helt om det forsatt gjelder :ler: Har veeeeeldig lyst da...

Skrevet

For oss er det mye regler og økonomi som bestemmer. Om ett år er jeg ferdig siv.ing og kan begynne å jobbe. Hvis vi får barn etter at jeg er ferdig med studiene, men før jeg har jobbet i 6 mnd, har jeg bare rett på fødselspenger (som er en luseliten engangsstønad). Vi ønsker oss barn etter bryllupet som står i september, men her må det planlegges NØYE!

Skrevet

Nei, har nå to gutter, og det holder :)

Nok liv i huset her for å si det sånn, og nok å gjøre.

:husarbeid:

Og det funker bra som prevensjonsmiddel :ler:

Skrevet

Absolutt! Hadde det vært økonomi til det hadde vi hatt en baby på gang allerede nå, for å si det sånn :ler: Jeg er ferdig studert til jul, så jobber jeg fast fra nyåret'08 og når vi da gifter oss i August'08 har jeg rett på permisjonspenger og alt ligger til rette for at vi kan starte produseringen ;) Er så babysyk at jeg holder på å gå på veggen så håper tiden vil gå fort...!

Skrevet

Ja, det blir vel til det... om ikke vi tyvstarter litt før :rødme:

Skrevet

Jeg har veldig lyst, men mannen vil ikke pga skolegang på oss begge. Så får se hvordan ting blir

Skrevet

Nei vi har ikke begynt med babylaging. vi har to fra før og det holder.

Skrevet

Kommer nok til å begynne å prøve etter bryllupet. Innen den tid har vi nesten vært sammen i 7år, og kjøpte oss hus før jul. Så for oss ligger alt til rette for det, med begge fast jobb også. Glede-gruer meg!! Har begynt å ta folat da :rødme:

Skrevet (endret)

Vi skal ha prøverørsforsøk 2 måneder etter bryllupet, så ja vi planlegger def. å bli gravide etter at vi er gift.. Men vi har jo prøvd ganske lenge allerede da ;)

Hvis vi lykkes med dette forsøket, så er det nok endel som tenker at " med en gang de er gift, så setter de i gang. Og full klaff på første forsøk.Typisk!"

Yeah. Right! De skulle bare visst...

Endret av Gummi Tarzan
Skrevet (endret)

...

Endret av jente 79
Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet

Vi har nå vært gift i 2 1/2 år og folk har omsider sluttet å tro at jeg skal bli gravid "når som helst" fordi vi er nygifte.. Så nå tenker vi å sett i gang prøvingen.. ;)

(ikke derfor altså... det er først nå vi føler ting ligger til rette.. selv om vi har vært gift "en evighet" i følge enkelte)

Skrevet

Vi er superbabysyke, så ja. Vi har tjuvstartet litt.

Skrevet (endret)

nei ingen baby her etter bryllupet,selv om det er mange i familie som sier at dere kan jo begynne på nr 3 etter bryllup :overrasket: vi har to jenter 4 år og 10 mnd,nå vil ikke jeg ha nr 3 og skal vi en gang ha det så skal minste mann være passert 2 år før vi prøver.

nå ønsker ingen av oss nr 3 nok å gjøre,men det hvis tiden er inne en gang og vi begge vil såååå :sjenert: ser meg ikke helt ferdig enda.....

men etter bryllup? :riste:

Endret av minnimy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...