Gjest Gjest_Corine_* Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 Trenger litt hjelp her, fra dere som kan noe om dette eller har opplevd noe lignende. Jeg og min x- mann ble separert for 3 år siden. For ca 4 måneder siden søkte jeg om endelig skilsmisse. Prosessen ble satt i gang, og de nødvendige papirer ble sendt ut til min X (som på den tiden var bosatt i Norge). Han skrev selvsagt ikke under på noenting, men jeg ble beroliget av fylkesmannen at dett hadde ingenting å si- skilt ville jeg bli uansett. Det eneste de trengte fra min X, var en bekreftelse på at han forstod at han nå var skilt. (Norsk lov sier at alle skal vite/bekrefte at de vet at de er skilt, før endelig skilsmissepapirer kan utstedes). Min X giddet selvfølgelig ikke å svare på brev fra fylkesmannen, ei heller ta telefonen eller returnere samtaler fra fylkesmannen. Nå har han flyttet til utlandet Og fylkesmannen får ikke tak i han, verken via oppgitt addresse eller via telefon. Hjelp- hva gjør jeg nå? Har ventet i flere måneder på å få denne skilsmissen godkjent, men så lenge myndighetene får tak i han- hva skjer? Setter veldig stor pris på svar. Corine
MsRP Skrevet 19. april 2007 #4 Skrevet 19. april 2007 Huff da!! Kjip sak.... Ble litt skremt selv jeg nå, jeg venter også på å få innvilget en skilsmisse hvor eksen ikke vil skrive under. Jeg trodde det var en enkel sak, jeg?
Gjest Blondie65 Skrevet 19. april 2007 #5 Skrevet 19. april 2007 Har aldri hørt før at partneren kan motsette seg skilsmisse etter at separasjon faktisk er innvilget. Dersom dere har levd fra hverandre i 4 år og alt er delt ja så skulle dette være en grei sak. Man ER forpliktet - uansett hvor man kommer fra - til å åpne posten sin. Dersom man ikke svarer på en rekommandert sending ved å hente den er det ens eget valg. Hvis du har en adresse på han - kan du ikke spørre fylkesmannen om det er greit at du sender han et brev der du gjør oppmerksom på at du har søkt skilsmisse? Dersom han ikke henter dette brevet er det hans problem. Jeg skjønner ikke helt dette her. Dersom man faller i koma og ens arbeidsgiver sender rekommandert sending eller banken sender hele lånet til inkasso fordi du i koma tilstand ikke kunne betale, da er kravet gyldig. Og nå skal du ikke få skille deg fordi mannen ikke kan fås tak i? Har aldri hørt om det før. Men det kan gjelde andre regler dersom det er barn med i bildet, som jeg ikke har hørt om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå