sophia77 Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 Hei! Vi er to voksne og en bebis som ska flytte til Oslo i höst. Vi önsker å bo i ett område som er: - barnevennelig, - ikke altför långt fra Oslo S, (max 20 min reise), - ikke for dyrt (max 1 800 000) for 3-4 roms leilighet, - nära til turterreng. - ikke mye höyhusblokker - nära til barnehage og skole - ikke "dårlig miljö" Hvilke områder vil man IKKE bo i? Har fått tips om at i Oslo Öst er det ikke så dyrt men barnevennlig og nära til marka. Vilka områden gelder då? Taksam för forslag! Mvh Sophia
Rosalie Skrevet 19. april 2007 #2 Skrevet 19. april 2007 Bydel Østensjø er rett ved Marka, rolig, og nær t-bane (t-banen fra Oppsal t-bane til Oslo S bruker ca 15 minutter). Mye blokkbebyggelse, for så vidt, men store åpne områder. De fleste blokkene er vel ikke mer enn ca 4 etasjer. Jeg føler meg ikke i en drabantby selv om jeg bor midt i dette området.
Gjest Pax Skrevet 19. april 2007 #3 Skrevet 19. april 2007 Jeg anbefaler og bydel Østensjø. Fint for barnefamiler, kort vei til sentrum og billig (til å være Oslo)
sophia77 Skrevet 19. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. april 2007 Takk for deres svar! Östensjö ser meget bra ut! Har sett på en del av de leiligheter som er til salgs og området ser trevligt ut. Og rimelige priser Vet dere noe om det er bra skoler og barnehager der? Er det mange innvandrere? (og da mener jeg ikke svensker....) Sophia
mumrik Skrevet 19. april 2007 #5 Skrevet 19. april 2007 Takk for deres svar! Östensjö ser meget bra ut! Har sett på en del av de leiligheter som er til salgs og området ser trevligt ut. Og rimelige priser Vet dere noe om det er bra skoler og barnehager der? Er det mange innvandrere? (og da mener jeg ikke svensker....) Sophia ← Jeg bor i en flott bydel! Her har vi slalombakke rett utenfor husdøra (...nesten...), lysløype og skøyteis om vinteren. Kunstgressbane, tennisbane og golfbane og ballbinge om sommeren. Gode turterreng. Helt supert oppvekstmiljø! Masse barn og god barnehagedekning. Vi bor i bydel Stovner (sjekk spsielt ut Vestli); en bydel med ca. 50 % såkalte "innvandrere" (også mange svensker...). Min datters beste venninne er fra Sri Lanka. Og det finnes ikke NOE negativt med det! Området består av rekkehus og store, rimelige og fine leieligheter i terrasseblokker. Anbefales! Gjem vekk fordommene dine og kom på besøk
Gjest Pax Skrevet 19. april 2007 #6 Skrevet 19. april 2007 (endret) Takk for deres svar! Östensjö ser meget bra ut! Har sett på en del av de leiligheter som er til salgs og området ser trevligt ut. Og rimelige priser Vet dere noe om det er bra skoler og barnehager der? Er det mange innvandrere? (og da mener jeg ikke svensker....) Sophia ← Jeg synes ikke det er så mange innvandrere, nei. Etter hva jeg har hørt skal det være ok skole og barnehage i bydelen. Endret 19. april 2007 av Succubus
panda Skrevet 19. april 2007 #7 Skrevet 19. april 2007 Jeg skulle også til og anbefal Østensjø bydel...
sophia77 Skrevet 20. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. april 2007 ingen annen som har noen gode forslag?
sophia77 Skrevet 22. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 22. april 2007 Hvordan er det i Söndre Nordstrand, Nordstrand, Holmlia og på Ravnåsen? Det er ikke helt lett dette her!
Rosalie Skrevet 22. april 2007 #11 Skrevet 22. april 2007 Søndre Nordstrand og Holmlia er samme sted. Dersom du ikke vil ha over 50% innvandrere i nabolaget, er ikke dette stedet. Bra kollektivtilbud. Ikke t-bane, men lokaltog som bruker 12 min til Oslo S går en gang i halvtimen. Nordstrand er veldig OK, og svindyrt. Dårlig kollektivtilbud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå