Gå til innhold

snakkesalig pus

Nitha

Anbefalte innlegg

Pusen vår har i det siste blitt veldig snakkesalig og selskapssjuk om morgenen. Og da mener jeg tidlig om morgenen - ved halv seks/seks tida. Kanskje kan det ha noe sammenheng med at det har blitt stadig lysere ute om morgenen? Jeg vet ikke. Uansett gir hun seg ikke. Legger seg på puta, maler veldig høyt og er kosete.

Det nytter ikke å lukke soveromsdøra, for da legger hun seg bare et toneleie høyere.

Noen ganger blir hun distrahert ved at hun får lov å leke litt i klesskapet eller vi åpner døra inn til gjesterommet. Men ikke alltid.

Er det noen som har noen gode tips til hvordan vi skal få frøkna til å sove lenger om morgenen? Eller i det minste la oss få sove litt lengre? Det er nesten som om vi skulle ha et spedbarn i huset...

Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

å ja. pus har også begynt nå. vekker meg grytidlig og sier han vil ut, så åpner jeg døra, og så vil han ikke ut likevel. eller så kommer han og setter seg på meg. tror også det må han noe med å gjøre at det blir tidligere lyst nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha noe med at hun er blitt vant til å få lov til å komme inn på soverommet når hun hyler? Da hyler hun for å oppnå det, på en måte...

Hvis det er slik, kan det være en idé å gjøre noe annet med henne hver gang hun hyler; noe hun ikke liker - kanskje la henne være inne på et annet rom??? Ikke vet jeg.

MEN blir hun vant til å "få det som hun vil" hver gang hun hyler, kommer hun nok til å fortsette med det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skaff dere en katt til, da har den selskap om morgenen. Vi har to katter og slipper å bli vekket tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller også blir det 2 katter som sitter og hyler.... 8)

Kanskje dere må ta et par morgener og være sta og ignorere Pus så hun lærer å sove lengere. Som det er nå blir hun bare bortskjemt.

Hilsen KattemammaTrille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan prove aa aktivisere katten din mere paa dagtid/kveldstid?

Jeg jobber som frivillig for en katte-organisasjon, og har til en hver tid et titalls katter rundt meg- her hjemme og paa "katte-huset." Har selv en pus som var veldig aktiv tidlig paa morgenen. Naa har jeg begynt aa leke med katten om kvelden, og gi han litt boks-mat. Paa denne maaten blir pus trott naar natten kommer og sover lenger om morgenen. Lykke til.

Ellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pusen vår får lov til å komme og gå akkurat som den vil inn og ut av soverommet i løpet av natten. Han er en skikkelig mammadalt og ligger stort sett hele natten oppå huet mitt, stikker værhårene i nesa mi og puster meg varmt i øret. Søvnen blir nok oppstykket og urolig for min del, men jeg har ikke hjerte til å stenge han ute, også er han så gooooooood...

Men han starter ikke noen mjauekonsert på morgenen før en av oss står opp ihvertfall. Han prater veldig mye ellers da; sier 'EEEEEEEEI' når vi kommer hjem og så sier han 'MAMMAMM', og når mammamm spør om han er pen gutt idag, svarer han MJAAAAAAA :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff dere en katt til, da har den selskap om morgenen. Vi har to katter og slipper å bli vekket tidlig.

Næhæ, det virker ikke. Vi har to katter og i perioder er det alltid en av dem som vekker oss. Hovedsaklig er det hannen som må ut å tisse. Ellers så ser jeg at dette oppstår mye med vanen. Dvs. de er vant til å merke aktivitet tidlig på morgningen i ukedagene, så når vi ligger litt lengre i helgene, da kommer de tidlig å vekker oss... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bare ikke mulig å ignorere pus når han vil ut, når han først har vekket meg, kan jeg like gjerne stå opp og slippe ham ut. skal jeg bare ligge der våken og høre på gnålet til vekkerklokka ringer, da? nei, da er det bedre å få slutt på bråket så jeg kan legge meg til å sove igjen.

har ikke noe i mot at han kommer og setter seg på meg, da, det er bare koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

katten min blir også utålmodig om morgenen hvis han synes vi har sovet lenge, men som regel gir han seg kjapt hvis han ikke får noen respons på masingen. Selv om det er vanskelig er nok det beste å prøve å ignorere katten når den maser om å få komme inn. Den vil nok slutte når han ikke får oppmerksomhet. :)

Katten min er generelt veldig "pratsom". Han løper rundt og lager koselyder, og svarer når jeg snakker med han. Er dette vanlig? Andre som har pratsomme katter? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Care..

To katter hjelper ikke.... BEGGE mine er slik om morgenen... Å om de ikke får oppmerksomhet begynner de å lekesloss, som utvikler seg til masse hyling og fresing.

Jeg har heller ikke HJERTE til å stenge de ute... Å om de er ute å vil inn klatrer de oppgjennom vinduet på utsiden og der henger de... :hoho:

Heldigvis driver jeg å flytter nå så da blir den aktiviteten borte.

Men jeg koker opp litt fisk og gir de sent på kvelden, da sover de lenger.. Så dette funker SOM REGEL hos meg.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det hjelper å ha to katter hos oss. Da er det helt stille til de hører vi går over golvet. Da kommer de mot oss og er veldig kosete. Kattene våre får ikke lov til å være på soverommet, iallefall ikke i senga. Noe så uhygenisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...