taliee Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 Som dere sikkert skjønner.. nå har jeg leita overalt på nettet, og i gamle tråder her... Ser at om jeg bruker str. 42 (44) skal jeg bruke str. 12 i jeans i US.. men plutselig kommer det andre steder der 12 er str 40.. jeg skjønner ingenting.. Tenkte å kjøpe meg en jeans på Ebay, siden de har stort utvalg og det finnes mye billig, men når jeg ikke skjønner størrelsene.. da sliter jeg.. Har kun en jeans selv, og den har jeg såklart klipt av merkelappen bak, så aner ikke hvilken størrelse det er i US. Noen som har peiling? Hvilken størrelse skal jeg gå for om jeg bruker str. 42/44? Har heller ingen anelse på hvilken størrelse jeg skal gå for i waiste størrelse. Føler meg litt ille til mote nå.... Takker for hjelp!
ashera Skrevet 19. april 2007 #2 Skrevet 19. april 2007 Jeg kjøper mye jeans fra USA, og det er vanlig å si at damestørrelse 38 = 8, 40 = 10, 42 = 12 osv. Min erfaring er imidlertid at dette varierer endel fra merke til merke og innen samme merke, fra modell til modell. Jeg bruker å beregne det slik at at 8 ligger midt imellom 38 og 40, 10 ligger midt imellom 40 og 42, 12 ligger midt imellom 42 og 44 osv. Skjønner? Dersom det er billige bukser du skal kjøpe, ville jeg ha kjøpt en av hver størrelse (det gjorde jeg første gang). Er du 42/44 villle jeg ikke ha bestilt 10, i alle fall. Sats på 12 og/eller 14. Når det gjelder størrelse på waist (midje) er dette oppgitt i tommer. En tomme er ca. 2,6 cm. <Mål livvidden din og del på 2,6 og du får tommestørrelsen.
taliee Skrevet 19. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2007 Tusen takk, Hera! Satser på 12 jeg da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå