Gå til innhold

Pris på tomannsbolig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har satt oss opp som kjøpere på ene delen av en tomannsbolig, leiligheten er på 115 kvm, over 2 etasjer og inneholder følgende:

* Stue/kjøkken

* Liten loftstue

* 3 soverom

* 2 bad (et lite med bare toalett og vask)

* 2 ganger og 2 boder

* eiendommen er på 500 kvm med utsikt over stort vann, sentralt men samtidig fredelig beliggenhet

Prisen er på litt under 1.6 million. Huset er under bygging, så alt blir helt nytt. 80% husbankfinansiert.

Vi bor på et mindre sted hvor det ikke er så dyrt å kjøpe som i byene. Det som irriterer meg litt er at folk kommenterer at de synes det er dyrt siden det ikke er et helt hus?! :forvirret: Spør hvorfor vi ikke venter noen år til vi har råd til enebolig.. hva vi vil med naboer så tett osv..

Synes det er en bra pris jeg, eller hva sier dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk skal nå alltid legge seg opp i alt :frustrert:

Skrevet

Syns det høres bra ut, jeg. Skal dere ha ny enebolig i samme størrelse må dere kjapt regne med 1 mill mer. Og ja - folk skal da virkelig legge seg oppi alt. Spesielt på bøgda. ;)

Skrevet

Er helt umulig å si noe om prisen når man ikke vet hva andre ting i samme område går for. Her får du ikke en to-roms selveier på 50m2 til den prisen engang :forvirret:

Skrevet

En lik leilighet i nærheten bygd i 2005 gikk for 1.7 million nå! Og vi ha mye finere usikt..

Skrevet

Sier som andre, helt umulig å antyde. Hva går eneboliger for i området?

I forhold til de prisene jeg er vant med, synes jeg at det var svært billig. Jeg betalte mer for noen år siden for mye mindre plass enn det der. :P

Skrevet
Folk skal nå alltid legge seg opp i alt :frustrert:

Ja helt enig. For noen teite kommentarer..

Synes prisen høres veldig bra ut! Det er mye hus for pengene. Lykke til. :)

Gjest Bodillen
Skrevet

Her hos oss går tomannsboliger på samme størrelse for rundt 2 mill for øyeblikket, så jeg synes ikke det høres galt ut i det hele tatt. Men det kommer jo selvfølgelig an på prisen på andre sammenlignbare boliger i området der dere tenker å kjøpe...

Skrevet

TS her.. Tok en titt på finn.no for å se hva diverse boliger selges for her i området, her er en liten oversikt:

Tomannsbolig 87 kvm 1.6 mill

Tomannsbolig 107 kvm 1.550

Tomannsbolig 136 kvm 2.3

Tomannsbolig 65 kvm 1.2

Noen leiligheter:

67 kvm 1.350

86 kvm 1.5

93 kvm 1.650

78 kvm 1.750

85 kvm 1.330

Dette er nye boliger.. Eneboliger går fra alt fra ca 1 mill for eldre hus til 2.5 og mer for nye.

Skrevet

Jeg syntes det hørtes ut som dere får mye for pengene. Vi bor i tomannsbolig med boligareal på 111 kvm, 30 år gammelt, hadde akkurat verdivurdering 1,7 mill!!!!! :overrasket: Vi ble veldig overrasket, selvfølgelig fornøyd, men synes det er mye penger. Men selvfølgelig det er jo tilsvarende dyrt og kjøpe annen bolig...

Ikke bry dere om hva andre mener, det er dere som skal bo der og det er dere som skal betjene lånet.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...