Gå til innhold

Når kjøpe leilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leier bare leiligheten vi bor i nå, og planlegger å kjøpe oss en ny leilighet i løpet av det neste år. Kontrakten vår går ut 1. april neste år, men vi har jo sjans til å si den opp tidligere hvis vi ønsker det.

Men når på året lønner det seg egentlig mest å kjøpe leilighet? Jeg har hørt noen si våren, for da er det mange som selger leilighetene sine, mens andre sier at siden det er så mange på visninger om våren, så er sjansen mindre for å gjøre et godt kjøp....

Når skal vi kaste oss ut i karusellen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Vel prisene går jo rett i sky, så antagelig så fort som mulig.

Eller hvis du snakker med pessimistene, etter krakket som noen tror kommer.

Så hett som boligmarkedet er nå så tror jeg ikke tidspunktet har så stor betydning.

Skrevet
Så hett som boligmarkedet er nå så tror jeg ikke tidspunktet har så stor betydning.

Det tror ikke jeg heller. Prisene øker hele tiden, selv om de øker mindre noen måneder enn andre så øker de likevel. Men det er kanskje minst rift om leiligheter rundt jul og slikt, men da er det heller ikke så mye å velge mellom.

Skrevet

Samboeren min tror veldig på dem som spår at krakket er nært forestående, mens jeg tror veldig på dem som sier at her er det bare å kjøpe, for prisene kommer ikke til å gå noe særlig ned...

Uheldigvis er det han som sitter med egenkapitalen, så jeg kommer ikke like langt på egenhånd... :ler:

Skrevet (endret)

Jeg tror ikke det kommer noe krakk. Da tror jeg heller prisene flater ut. Leste en artikkel i aftenposten om at mai var det god måned for å selge leilighet, så da antar jeg det ikke er så lønnsomt å kjøpe da? Men det er jo i mai og juni det legges ut flest leiligheter. Litt forvirret her :forvirret:

Jeg kommer iallefall til å kjøpe meg leilighet i Oslo så snart som mulig.

Men det er litt texas i byen. Folk som kjøper leiligheter mange hundre tusen over takst i den tro at den enorme prisstigningen vil vare. Galskap, spør du meg.

Endret av murray
Gjest Frances
Skrevet

Hvis dere har muligheten for å bruke litt tid på å finne den "perfekte" leiligheten, er nok det det aller beste. Dere leter jo etter det som er perfekt med dere med hensyn til pris og størrelse og det kan dere like gjerne finne i mai som i desember. Og når dere nå leier (og ikke er avhengige av å selge leiligheten dere bor i) burde dere kanskje begynne å se dere litt rundt i markedet allerede nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...