Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg leter etter en søt bamse til babyen, men jeg merker at nesten alle bamsene/kosedyrene i butikkene har sånne kuler inni (kjennes ut som erter inni rompa og inni bena)

Jeg synes ikke så mye om sånne ting inni kosedyrene. Selv var jeg vill etter kosedyr da jeg var liten og suttet og beit de til de hadde hull og ble skikkelig slitte, barn gjør jo det. Da detter jo alt dette ut da??

Er det bare jeg som irriterer meg over dette eller?

Så noen smokke spørsmål. Hva bruker dere til nyfødte? Det finnes jo både latex, silikon og vinyl smokker. Jeg har hørt at latex kan fremkalle allergi, og det ønsker jeg jo ikke.

Hva bruker dere og har dere noen tanker meninger om dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

he he.. morsomt du skulle nevne det..

Jenta hadde med seg en sånn bamse på barnehagen idag, og den fikk et hull i seg og ut kommer det en pose med sånne små baller inni, og de river opp posen og smaker på, for dette var jo "godteposen" til bamsen, og de hadde lyst på godteri!

Ballene er laget kun av hard plast, ikke noe farlig å få i seg sånt sett.

Det skal noe til for å få ut dette, det ligger ikke løst inne i bamsen, men inni en pose. Man skal være temmelig uoppmerksom om babyn får lagd hull i en bamse og greier å åpne posen, uten at du kan se det før det har skjedd.

Vi bruker både latex og silikon, barna mine har enda ikke allergi. skal man tenke på alt som kan skje og sånt her i verden kan man bli tussete!

Alt som lages til barn nå i dag er så nøye kontrollert og går igjennom mange tester, så jeg tror nok ikke man skal vippe helt av pinnen!

Skrevet

når de får tenner bør de ha sånn brun smokk for de tåler mer.

Skrevet

Jeg er så naiv at jeg stoler på merking. Om den sier at bamsen tilfredsstiller EU-krav til sikkerhet, så regner jeg med det. Selv om det er kuler inni.

Vi (dvs oss voksne, aner ikke mht babyen) liker silikonsmukk best. Men vet ikke hvorfor.

Skrevet

vi bruker bare latex smukker, har har et par stykker av silikon også men tassen likte de ikke siden "skjøyten" kjentes så godt

Skrevet

Interessant om smokker, for det kan jeg visst ingen ting om!

Godt smokkene er merkt med alder (mnd).

Min første bamse endte med innvollene ute på mammas kjøkkenbenk. Nøtteskall var visst en greie på 70-tallet. Bamsen ble desverre kraftig deformert etter operasjonen :grine: Jeg fulgte opp tradisjonen og har spretta en liten grønn frosk :hoho: Kulene lå ganske riktig i en pose, og jeg måtte jobbe for å få hull. Så ingen bekymring der mer... Og den ble ikke deformert.

Skrevet

Her har lillemor selv bestemt smokken, og det er BARE den hun skal ha. Dermed har jeg en liten frøken som har brukt smokk str. 4 måneder+ siden hun var knappe to mnd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...