Rebelle Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 Hei, Broren min gifter seg i helgen, jeg har ikke tid til å dra. Er med på gave til dem, men er det noe annet man burde gjøre når man ikke får tid til å dra i et bryllup? Spesielt siden det er nær familie? Burde man sende et eller annet, eller er det OK å bare gi gave? -rebelle
Gjest Ballerina Skrevet 19. april 2007 #2 Skrevet 19. april 2007 Jeg hadde nok sendt en blomsterbukett eller noe sånn i tillegg... det er jo veldig nært...
Frey Skrevet 19. april 2007 #3 Skrevet 19. april 2007 Jeg ville sikkert skrevet noen ord som toastmaster kunne lest opp på mine vegne.
Lilith Skrevet 19. april 2007 #4 Skrevet 19. april 2007 Jeg ville sikkert skrevet noen ord som toastmaster kunne lest opp på mine vegne. ← Skulle akkurat til å foreslå det samme
brud_07 Skrevet 19. april 2007 #5 Skrevet 19. april 2007 eh, jeg må si jeg hadde reagert dersom jeg var broren din.... er det bryllup til helgen og du svarer først nå at du ikke kan komme? Det koster en del å ha bryllup, så ikkje forvent at han blir glad for en så sen avmelding!
090607 Skrevet 19. april 2007 #6 Skrevet 19. april 2007 Du har sikkert en gyldig grunn, men om brodern ikke "hadde tid" til å komme i mitt bryllup, så hadde jeg faktisk blitt ganske skuffa. En får jo vite om det en god stund på forhånd. Greit nok at toastmaster skal lese opp noe, men skal han si "og så har vi en hilsen fra brudgommens søster som ikke hadde tid til å være her i kveld"..... blir gæernt uansett synes jeg.
MarianneHR Skrevet 19. april 2007 #7 Skrevet 19. april 2007 Greit nok at toastmaster skal lese opp noe, men skal han si "og så har vi en hilsen fra brudgommens søster som ikke hadde tid til å være her i kveld"..... blir gæernt uansett synes jeg. ← Toastmasteren ville nok sikkert ikke sagt at "søsteren ikke hadde tid" "Ikke hadde mulighet" høres jo bedre ut. Regner med at grunnen er god og at broren vet grunnen han også.
Rebelle Skrevet 19. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 19. april 2007 Takker for svar. Og, selv om det ikke er av relevanse for dere, brodern har vist siden dagen etter inbydelsene var sent ut (6 mdnr siden!) at jeg ikke har tid til å dra. Jaggu, så fort folk drar konklusjoner ;p Kommer heller ikke til å be "toastmaster" om å lese opp noe, så får sende blomster eller noe da. -rebelle
Antoinette Skrevet 19. april 2007 #9 Skrevet 19. april 2007 Du bør ha en sykt bra grunn for ikke å være der. Det holder ikke å ta en "hadde ikke råd til flybillett" eller "fikk ikke byttet vakt". Og siden du ikke tør si hva grunnen er tyder det på at grunnen ikke heller er særlig god. Lurt å ikke be toastmaster lese opp noe, uansett blir det feil og gjestene vil få inntrykk av at du er en dårlig søster.
Rebelle Skrevet 19. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 19. april 2007 Øh, hvorfor i alledager bør det være en "sykt bra grunn" - det er et bryllup, en dag i hele livet de to vil dele sammen - skal garantere det at det blir flere muligheter for å "feire" dem. Forresten, råd til flybillet har jeg, 50 om det så skulle være, men om jeg ikke hadde hatt råd til flybillet så ville det vært en veldig god grunn spør du meg. Kanskje jeg er en dårlig søster, hvem vet? Og hvem bryr seg om hva "gjestene" tror og mener, ikke jeg i allefall. Dette var morro, man stiller et egentlig enkelt spørsmål for å få noen ideer og vips, er man et forferdelig menneske fordi man ikke vil dele personlige ting, hurra
Gjest Rosin Skrevet 19. april 2007 #11 Skrevet 19. april 2007 Lurt å ikke be toastmaster lese opp noe, uansett blir det feil og gjestene vil få inntrykk av at du er en dårlig søster. ← Om toastmaster leser opp en hilsen trenger ikke det bli feil og gi inntrykk av at hun er en dårlig søster. Det kommer jo an på hva som blir sagt. Jeg tror det kunne ha vært fint, og er vant til at det blir lest hilsener i slike sammenhenger. En annen ting er at trådstarter ikke har lyst til det, slik hun skrev over.
Antoinette Skrevet 19. april 2007 #12 Skrevet 19. april 2007 Tror toastmasteren må være veldig bevisst på hvilke ord han bruker hvis dette skal gå bra og siden de fleste toastmastere endel er dumme eller dritings (eller hvis man er riktig heldig; begge deler) så går det galt. Synes ikke det er rart at folk reagerer på at brudgommens egen søster ikke kan komme i bryllupet hvis ikke grunnen er meget god som feks. sykdom eller at man er på Sydpolekspedisjon
*Emma* Skrevet 19. april 2007 #13 Skrevet 19. april 2007 Dette tar jo helt av: Jeg tror det folk reagerer på er at du sier at du "ikke har tid" til å komme...høres ut som du ikke gidder. Hadde du sagt "jeg har desverre ikke mulighet til å være der" så tror jeg ingen hadde reagert - og bare svart påd et du opprinnelig spurte om
Gjest Veronica Mars Skrevet 19. april 2007 #14 Skrevet 19. april 2007 siden de fleste toastmastere endel er dumme eller dritings (eller hvis man er riktig heldig; begge deler) så går det galt. ← :klø: Det var da vanvittig til generalisering da.
Gjest Bellatrix Skrevet 19. april 2007 #15 Skrevet 19. april 2007 Dette tar jo helt av: Jeg tror det folk reagerer på er at du sier at du "ikke har tid" til å komme...høres ut som du ikke gidder. Hadde du sagt "jeg har desverre ikke mulighet til å være der" så tror jeg ingen hadde reagert - og bare svart påd et du opprinnelig spurte om ← Ja. Tid har man, det kommer bare an på prioritering. I hvert fall som regel. Derfor virker "har ikke tid" som en 'gidder ikke'.
Snippa Skrevet 19. april 2007 #16 Skrevet 19. april 2007 Dette tar jo helt av: Jeg tror det folk reagerer på er at du sier at du "ikke har tid" til å komme...høres ut som du ikke gidder. Hadde du sagt "jeg har desverre ikke mulighet til å være der" så tror jeg ingen hadde reagert - og bare svart påd et du opprinnelig spurte om ← Enig. Sikkert bare uheldig ordvalg som gjorde at folk ble litt vel usaklige her.
dront Skrevet 20. april 2007 #17 Skrevet 20. april 2007 Jeg synes det hørtes ut som en god ide å la toastmaster si noe. Og/eller andre søsken om de skal holde tale. Var forøvrig i et bryllup hvor brudgommens ene søsken ikke kunne komme, selv om bryllupet var planlagt lang tid i forveien. Det er faktisk langt fra lett å bytte vaktuker (eller hva det heter) hvis man jobber offshore, på båt osv. Ingen sure miner av den grunn.
Mies Skrevet 20. april 2007 #18 Skrevet 20. april 2007 En hilsen på bryllupsdagen enten i form av en liten kort tale som noen leser opp eller ett hyggelig kort hvor du skriver en hilsen til de begge som er litt lengere enn den vanlige tenker jeg att hadde falt i pris. Brudeparet setter sikkert pris på at du sier noe pent om at du gleder deg på deres vegne. Send det gjerne sammen med noen blomster eller en flaske sjampis om du deler gave med andre. hva med å ringe dagen før og ønske de lykke til, eller dagen etter? Jeg var nylig i et bryllup hvor brudens mor i sin tale hilse fra søsteren som ikke kunne være der, ingen lang hilsen. Hva er det du selv kunne tenke deg å gjøre? Vi kjener jo ikke deg og aner ikke hva som passer for deg og brudeparet. At du får rare svar er nok forde du var ganske upresis i hovedinlegget,
Karianne78 Skrevet 20. april 2007 #19 Skrevet 20. april 2007 Hva er grunnen til at du ikke kan komme da? Det å si at du får mulighet til å "feire" dem igjen er jo helt irrelevant!
Gjest Vampyra Skrevet 21. april 2007 #20 Skrevet 21. april 2007 Det kommer jo helt ann på hvor nære bånd dere har. Mange søsken møtes sjeldent og snakker sammen bare en gang i blant, og da er kanskje en tale unødvendig. Men jeg ville lagt litt ekstra kroner i gaven og gitt dem en mye dyrere gave enn venner og annen familie. Dersom dere har et godt forhold er nok en liten hilsen som toastmaster leser opp veldig hyggelig. For eks: "XX som dessverre ikke kunne være her i dag hilser så mye til brudeparet og ønsker de all lykke i ekteskapet" Eller noe i den duren... Antoinette: Veldig til generalisering. Jeg er hverken dum, eller var full da jeg var toastmaster
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå