Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange higer etter penger og makt, andre etter berømthet. Men er det virkelig dette som får deg til å sitte 80 år gammel, og være fornøgd med livet? Det livet man har levet, det ene man har.

For noen dager siden kom det en dame med barnevogn og en søt liten unge inn i butikken. Ikke at dette er noen uvanlig hendelse, men det var noe som slo meg. Selv om ungen var vrang og ville ha masse oppmerksomhet, slik unger bare er, fikk jeg satt ord på noe jeg bare har betrakteet på andres familier. For et fattig liv det er, å ikke oppleve det å få barn.

Tilbake til det med meningen med livet: Hvis noen kan formidle litt følelser rundt det temaet, og ikke bare ordene ville det vært spennende. Og yme, en person jeg har lest mye rart fra. jeg ser at du har overmenneskelig fantasi, men har du noen følelser og?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg vokste opp med som meningen med livet var noe religiøst noe her nede på det sørlangske bibelbeltet, men personlig ser jeg ikke noe konkret med begrepet meningen med livet.

Meningen er vel kanskje å få utrettet mest mulig positivt.

Så en kar på TV for en stund siden som sa at meningen med livet for menn var å ha sex med så mange som mulig før man dør :ler: kanskje han var inne på noe men det er vel litt mer komplisert.

Skrevet

For meg er det å få barn en viktig del av meningen med livet.. Følte det før jeg selv fikk barn, men etter jeg ble mamma selv ble følelsen enda sterkere :) Det å få barn blir på en måte noe som er større enn en selv.. Selv om det nok høres ganske klisje ut..

Ellers er det viktig å ha familie og venner rundt seg og å trives i sitt eget liv.

Skrevet

Å være et bra menneske var jo også et bra argument :)

Skrevet
Å være et bra menneske.

Enig med deg. Å være et bra menneske er det viktigste, mye viktigere enn å være dyktig f.eks. :)

Skrevet (endret)
For et fattig liv det er, å ikke oppleve det å få barn.

Det er vel ikke en standard for alle; Jeg tenker det samme om å barn.

Jeg tror ikke det er noen mening med livet, livet besår av kaos og tilfeldigheter.

Men jeg prøver å gjøre gode ting for meg selv og andre i en balansert tilnærming. Hvordan man velger å gjøre dettte er opp til hver enkelt.

Endret av Succubus
Gjest Corto Maltese
Skrevet (endret)

meningen med livet er å frigjøre sjelen fra kroppen....Ivhertfall tror jeg det er det

Endret av Corto Maltese
Skrevet
meningen med livet er å frigjøre sjelen fra kroppen....Ivhertfall tror jeg det er det

Tja, det finnes i alle fall en måte å gjøre det på.

Gjest Corto Maltese
Skrevet
Tja, det finnes i alle fall en måte å gjøre det på.

ja igjennom bønn og meditasjon. og Åndelige tekniker osv.

men jeg antar at du mente selvmord

Gjest StockDama
Skrevet

"For et fattig liv det er, å ikke oppleve det å få barn."

Min interesse for barn er lik null, men jeg elsker livet mitt fordetom jeg =p

Jeg hjelper de jeg kan, jeg koser meg, jeg har mannen jeg elsker, jeg får drive med det jeg liker...ingenting å klage på.

Og meningen med livet ? MÅ det være en mening med ALT ? Kanskje alt bare er meningsløst...evt så er meningen det du vil at det skal være, tviler på at det er noe universielt svar på det.

Skrevet

Jeg tror ikke det er noen direkte mening. Men kjærlighet og for meg spesielt den kjærligheten man får til egne barn, er virkelig viktige ingredienser.

Skrevet
Å være et bra menneske var jo også et bra argument :)

og hva er et bra menneske? er det ikke dessvere samfunnet som bestemmer hvem som er gode og fine mennesker?

Skrevet
og hva er et bra menneske? er det ikke dessvere samfunnet som bestemmer hvem som er gode og fine mennesker?

Etikk, moral og hva som gjør andre godt er det mennesket som definerer ja. heldigvis.

Gjest Corto Maltese
Skrevet
Etikk, moral og hva som gjør andre godt er det mennesket som definerer ja. heldigvis.

moral og etikk kan være så mangt. Hva som er moral for deg er kanskje ikke moral for en mann i egypt eller en kvinne i India.

og at det er heldigvis mennesker som definerer dette. Vel jeg vil ikke si det er heldigvis siden mye av etikken og moralen som blir definert er så bak mål at en rotte kunne gjort det bedre en hva mennesket kan

Skrevet
moral og etikk kan være så mangt. Hva som er moral for deg er kanskje ikke moral for en mann i egypt eller en kvinne i India.

og at det er heldigvis mennesker som definerer dette. Vel jeg vil ikke si det er heldigvis siden mye av etikken og moralen som blir definert er så bak mål at en rotte kunne gjort det bedre en hva mennesket kan

Mennesker er mennesker om de kommer fra India eller Norge.... Jeg vet _så klart_ at kultur er forskjellig...

Kan du komme med eksempler på god etikk og moral som en rotte kan gjøre bedre? Og hvem er det som skal bedømme hva som er bra og dårlig.... ?

Skrevet

tror ikke det er noe mening med livet. hvis jeg trodde det ville jeg vært religiøs hvilket jeg ikke er.

Men tror menneskers streben på jorda er overleve og å reprodusere.."alt" av følelser,instinkt og behov (nesten alt) peiler inn på det å føre sin art videre. Men hva man velger å gjøre mens man er her er jo litt opp til hver enkelt. Det viktigste for meg er å ha det bra,gjøre det beste ut av tiden man har og å være et godt medmenneske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...