Nasevis Skrevet 18. april 2007 #1 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg vet at jobbmarkedet er lysere for it-folk nå, men er det fremdeles slik at man "må" ha en siv.ing. innen data for å komme noen vei, eller har man gode jobbmuligheter med "bare" en 3 årig bachelor og? Er det noen her med datautdannelse som har jobbet i utlandet etter endt utdanning? Hvordan gikk dere fram for å få jobben? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sberg Skrevet 18. april 2007 #2 Del Skrevet 18. april 2007 Du "må" ikke ha noe som helst egentlig og det å være overkvalifisert kan jo også være en ulempe. Syns det ville vært rart med en person som tar lang teknisk utdannelse for å søke lettere jobber. IT-bransjen er også en av landets største bransjer med behov for mye variert arbeidskraft så at man må være siv.ing. det tviler jeg sterkt på, men jeg har tatt siv.ing utdannelsen for å få mer interesante jobber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frey Skrevet 19. april 2007 #3 Del Skrevet 19. april 2007 Det kommer helt an på hvilke jobber en sikter seg inn på. I noen stillinger bryr de seg ikke om utdannelse men om erfaring, mens i andre er den viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ueland Skrevet 19. april 2007 #4 Del Skrevet 19. april 2007 Som alt annet avhenger det selvsagt at hvilken utdanning man tar. Ser at flere f.eks i tredje klasse ved bacheloren på NITH allerede har fått jobb, måneder før de er ferdige. (Studerer første året selv) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Talula Skrevet 19. april 2007 #5 Del Skrevet 19. april 2007 Vet om flere med bare bachelorgrad som har gode jobber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. april 2007 #6 Del Skrevet 19. april 2007 Sambo har bachelor fra NITH og han ble headhuntet et par mnd. etter skoleslutt. Han gikk forøvrig ut året etter den berømmelige bobla sprakk og han trodde han bare kunne glemme å få seg jobb. Så det er fullt mulig med bare bachelor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 19. april 2007 #7 Del Skrevet 19. april 2007 Støtter det andre skriver her. Markedet er veldig bra for IT-utdannede nå, og folk kapres så snart de har gått ut av skolen (gjerne før også). Du kommer langt med bachelor, ingen fare. Men enkelte bedrifter foretrekker å ansette folk med master. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nasevis Skrevet 19. april 2007 Forfatter #8 Del Skrevet 19. april 2007 Det høres jo bra ut. Jeg ser for meg å kanskje først ta en bachelor, jobbe et par år og så kanskje returnere på skolebenken og ta en master. Er det noen større forskjell på en høyskoleingeniør og en bachelor utdanning innen data? Gir den ene kvalifikasjoner som ikke den andre gir og omvendt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå