lolitamus Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Hvor mye penger bør jeg ta? Jeg vilikke ta for mye og heller ikke for lite.. men det er jo ganske mye arbeid da! er ikke enkelt å tegne på frakker heller...( bedre på lerret med andre ord) Jeg kan vel si jeg er flink til å male da... men... har ikke peiling på hvor mye det er vanlig å ta...
Rosalie Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Vanlig trønderruss uten det altfor store russebudsjettet? Jeg betalte to vinflasker for 10 år siden. Så 400-500 kr, kanskje?
Pasha Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 tegne på drakta? setter man ikke på merker og andre skriver hilsner over alt på drakta da?
Drua Skrevet 18. april 2007 #4 Skrevet 18. april 2007 tegne på drakta? setter man ikke på merker og andre skriver hilsner over alt på drakta da? ← Trønderne pleier vel å ha hvite frakker og ikke snekkerbukse som oss... men visste ikke at det er vanlig å hyre folk for å tegne på de.
Gjest DyneTryne Skrevet 18. april 2007 #5 Skrevet 18. april 2007 Skal tegne et dagsverk på ei venninnes bukse helt gratis. Kan ikke sette noe prislapp på det vel, det er jo bare en ekstra grunn til å dyrke hobbyen sin
Wildy Skrevet 18. april 2007 #6 Skrevet 18. april 2007 Jeg har tatt betaling litt etter motiv. En skulle ha Mona Lisa på ryggen og Skrik på brystet. Det var ikke bare,bare å få til rimelig bra. Tror jeg tok 800,- for den. En annen ville bare ha Strinda-gompen, gikk jo kjapt som bare det å tegne, tok 200,- ( men han hadde materialene selv, da...) Og ja, trønderne har frakker med motiv på ryggen. Og det er selvsagt om å gjøre å ha det kuleste, tøffeste og mest orginale motivet.....Mange hyrer noen for å tenge, en kan fort tjene seg noen kroner på vårparten om man er rimelig stødig på å tegne. Pleide å tegne frakker i min ungdom ( Gud, nå føler jeg meg urgammel...), det var kjærkommne penger. Og artig arbeid! Har vel fortsatt min gamle russefrakk en plass på loftet, med en fresende panter på ryggen, Gompen på brystet og masse kruseduller som skal forestille navntrekk....
Gjest Frysepulver Skrevet 18. april 2007 #7 Skrevet 18. april 2007 Jøsses, nå må jeg se på TV på 17. mai så jeg får med meg noen trønderruss... :klø: Vi hadde dresser husker jeg, selebukser... Hadde jeg skullet velge om igjen hadde jeg valgt enkel bukse, gitt... Ellers var det nerdene som hadde masse hvite merker på, de kule hadde noen få merker og mest skrift
dront Skrevet 19. april 2007 #8 Skrevet 19. april 2007 Skal tegne et dagsverk på ei venninnes bukse helt gratis. Kan ikke sette noe prislapp på det vel, det er jo bare en ekstra grunn til å dyrke hobbyen sin ← Men hvis man tenker at man skal kunne leve av noe sånt en dag, er det greit å venne seg til å ta betalt også Mange som forventer vennetjenester bare fordi det er "gøy", det man driver med. Men skjønner jo at det ikke er nødvendig å ta betalt av venninner, altså, og man kan se på det både som trening og reklame. Som russ ville jeg vel tatt rundt 500 kr, mer hvis det er et veldig komplisert motiv.
Gjest DyneTryne Skrevet 19. april 2007 #9 Skrevet 19. april 2007 Jo sånn sett skjønner jeg Men jeg bare får et veldig press på meg, skal jeg plutselig lage noe som koster, og da er jeg livredd for å begynne på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå