Gå til innhold

finn.no annonse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det høres ut som en fyr som har kaniner som hobby og som gjerne gir bort kaniner til folk som vil ha, og som tar i mot kaniner som ellers ville blitt avlivd. Høres litt merkelig ut, men kanskje han brenner for kaniners ve og vel?

Skrevet

Enig med Kosemose, -det virker som tanken bak er god, men hvis det er en stor kaningård så ser jeg for meg at han ganske snart kommer til å ha flere kaniner enn han egentlig setter pris på.

1 kanin + 1 kanin til = forferdelig mange kaniner ;)

De kan vel formere seg ganske effektivt etter det jeg har forstått.

Gjest vimselot
Skrevet

Jeg har ikke kanin, men jeg ville aldri gitt noen kanin til han. Kanskje han spiser kaninkjøtt fordi han får det gratis?

Huff, jeg ser ikke noe galt i det, men da kan han vel avle sine egne kaniner, hvis han ikke har mange gjester da...

Skrevet

Kaniner, fertile eller kastrerte, skal ikke settes sammen før en er sikker på at alle tolererer hverandre 100%. De er ekstremt territorielle, og det tar dem faktisk bare et lite øyeblikk å bite av motpartens testikler eller andre utvendige kjønnsorganer, noe som er mindre hyggelig for dem som blir utsatt for det. I tillegg er det utrolig stressende for voksne kaniner å tvinges på hverandre i en liten innhengning, nettop fordi det er så unaturlig for dem. Så hvis han ikke har mange bur i tillegg burde han absolutt ikke oppfordre folk til å gi bort kaninene sine til en sånn skjebne. Selv om det er godt ment.

Gjest vimselot
Skrevet

Beklager svaret mitt, det var litt for burlesk...

Jeg vet ikke så mye om kaniner, men jeg kjenner noen som har de pga. kjøttet. Kaninene har det bra, selv om jeg ikke liker bur i dyr.

Skrevet
Beklager svaret mitt, det var litt for burlesk...

Jeg vet ikke så mye om kaniner, men jeg kjenner noen som har de pga. kjøttet. Kaninene har det bra, selv om jeg ikke liker bur i dyr.

Syns ikke det var noe galt i svaret ditt jeg. Har man en kosekanin spiser man selvfølgelig ikke den, men det å spise kaninkjøtt er ikke akkurat bestialsk eller kanibalisme. (med mindre det er kosekaninen selvfølgelig. Det blir litt annerledes). Da jeg var liten hadde jeg kaniner for det formål å slakte de. (Og nei, jeg er ingen dyreplager).

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Syns ikke det var noe galt i svaret ditt jeg. Har man en kosekanin spiser man selvfølgelig ikke den, men det å spise kaninkjøtt er ikke akkurat bestialsk eller kanibalisme. (med mindre det er kosekaninen selvfølgelig. Det blir litt annerledes). Da jeg var liten hadde jeg kaniner for det formål å slakte de. (Og nei, jeg er ingen dyreplager).

Hehe... Jeg og ei venninne hadde et lite oppdrett med kosekaniner. Elsket dem alle sammen, men spiste dem da forde :) Kjempegodt kjøtt!

Skrevet

Naboen brant for kaniner. Hun hadde 30 stykker! Tre større innhegninger og flere mindre bur.

Når hun puttet nye kaniner sammen satte hun dem i en ny innhegning, slik at de måtte rangere seg på nytt. Hun passet jo såklart godt på dem.

Noen av dem ble spist, da var det betemt fra de ble født og de fikk ikke noe navn eller noe sånt.

Hun tok også gjerne til seg kaniner som ble forlatt av andre, og solgte dem for 50kr (vi fikk en for 50 og en med på kjøpet).

Skrevet (endret)

.

Endret av Smygel
Skrevet

Jeg tenkte også slanger med en gang. :tristbla:

Skrevet

Hvorfor tror dere alltid det verste om folk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...