Rhiakath Skrevet 18. april 2007 #1 Del Skrevet 18. april 2007 Lurer rett og slett på om det er lov til å spørre om helse ved jobbintervju. Forstår godt at arbeidsgiver vil vite om du blir ofte syk, men om det er lov til å spørre om slike ting er jo en annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 18. april 2007 #2 Del Skrevet 18. april 2007 hmm, det er jeg ikke helt sikker på! men du velger jo selv hvor åpen du vil være, og hva du vil si. om det er noe du har lagt bak deg, eller som ikke har noe med jobben å gjøre behøver man vel ikke si noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiakath Skrevet 18. april 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 18. april 2007 Lurer bare fordi jeg ble spurt om akkurat det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 18. april 2007 #4 Del Skrevet 18. april 2007 Om det er lov eller ikke vet jeg ikke, men jeg ble også spurt om det får flere år tilbake på en ekstrahjelp-stilling. Garantert fordi hun synes jeg så syk ut. Var veldig undervektig, og var syk også da. Men jeg ble så overrumplet av spørsmålet at jeg løy og sa jeg var helt frisk og i fin form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiakath Skrevet 19. april 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Sjekket opp med LO og det viser seg at det faktisk ikke er lov, ikke etter at loven ble trukket tilbake i 2005 eller noe slikt. Ble ganske overrasket, men klarte meg nå gjennom spørsmålet rimelig greit. Endret 19. april 2007 av Rhiakath Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frey Skrevet 19. april 2007 #6 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg mener det kan forsvares dersom jobben innebærer fysiske utfordringer, men lov er det jo ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiakath Skrevet 19. april 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 19. april 2007 Han begrunnet det med at han ville høre om det kom til å bli mye sykefravær.. Og jobben er overhodet ikke fysisk krevende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 19. april 2007 #8 Del Skrevet 19. april 2007 Nå er det konstatert at det ikke er lov, men jeg hadde nok svart dersom noen hadde spurt. Det tar seg liksom ikke helt godt ut å svare "det ønsker jeg ikke svare på, siden det ikke er lov å stille dette spørsmålet". Nesten samme som å si "ja, helsa mi er skranten, og det kommer til å bli mye fravær". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 19. april 2007 #9 Del Skrevet 19. april 2007 Det er ikke lov, men du som arbeidstaker har plikt til å informere en eventuell arbeidsgiver om du har helseproblemer som vil kunne medføre høyt sykefravær. Gjør du ikke det, og det blir oppdaget i prøvetiden, kan det være grunn til at du blir oppsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiakath Skrevet 19. april 2007 Forfatter #10 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg er enig med dere jeg, bare lurte på om det er lovlig eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 19. april 2007 #11 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg ble spurt om jeg hadde tatt ut mange egenmeldinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 21. april 2007 #12 Del Skrevet 21. april 2007 Det er ikke ulovlig å kreve legeattest derimot. Hvis stillingen krever det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 21. april 2007 #13 Del Skrevet 21. april 2007 Da jeg var på jobbintervju på den jobben jeg har nå ble jeg spurt om jeg hadde vondt i ryggen. Det hadde jeg ikke , så jeg svarte ærlig på det. Tenkte aldri på om de hadde lov til å spørre om det eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå