Gjest Elastica Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Er det noen som har erfaring med fysioterapi-teiping av kne? Jeg har hatt vondt kne en stund, og kan hverken løpe eller trene aerobic. Idag var jeg hos fysiotrapeut som brukte en spesiell elastisk teip til behandling. Han mente årsaken kunne være at på grunn av en skjevhet i ankelen, ble kneskålen liggende skjevt og gnisset mot noe. Den ble derfor teipet tilbake i riktig posisjon. Noen der ute som har erfaring med dette?
Grisen Skrevet 19. april 2007 #2 Skrevet 19. april 2007 Det kan høres litt ut som det jeg har. Jeg har så mye feilstilling av kneskålen at teip ikke hjelper på meg. Teipen er rett og slett ikke sterk nok selv om vi har prøvd utallige typer og mange lag.
Gjest Elastica Skrevet 19. april 2007 #3 Skrevet 19. april 2007 Hva gjør du da? Forøvrig fjernet jeg teipen i natt - det gjorde så vondt, og jeg hadde fått beskjed om å ta den vekk dersom den medførte smerter.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2007 #4 Skrevet 19. april 2007 Var det meningen du skulle bruke teipen hele tiden? Lurer fordi jeg har noe lignende selv, men har ikke vært hos lege. Fikk et råd fra fysioterapeut om å teipe opp fotbuen. Men kan liksom ikke gå med teip hele tiden. Jeg brukte sportsteip og det blir jo sinnsykt dyrt om jeg skulle teipe hver dag. Er teiping eneste løsning dere har fått fra fysioterpeut? Lurte på om såler kunne hjelpe. Har nemlig en fysio hjemme som lager såler etter foten, men vet ikke om det har noen hensikt.
Gjest Elastica Skrevet 19. april 2007 #5 Skrevet 19. april 2007 Dette var en spesiell type teiping som brukes som behandling, og som ikke har noe med sportsteip å gjøre. Fysioterapeuten teipet, og den skulle sitte på en uke. Jeg kunne ikke gjøre det selv, dette var en helt spesiell måte å teipe på, med en helt spesiell teip. Nå skal jeg teste såler. Håper det hjelper, hadde lyst til å løpe maraton i år - og det kan jeg bare se langt etter...
Gjest Gjest over Skrevet 19. april 2007 #6 Skrevet 19. april 2007 Sportsteipen prøvde jeg bare til trening da. Er fysioterpeuten som driver treninga så hun foreslo det, men har ikke vært til undersøkelse elns. Og hun viste meg hvordan det skulle teipes, det var også på en spesiell måte. Men som sagt det hjelper jo lite sånn i det daglige, så jeg drar til legen på mandag. For meg var det ikke ankelen hun mente var problemet, men noe med hælene og fotbuen. Men jeg anskaffer meg sikkert slike såler og etterhvert når det passer slik da, alt blir vel uansett bedre med spesialsåler.
Grisen Skrevet 19. april 2007 #7 Skrevet 19. april 2007 Hva slags såler skal du prøve? Blir litt nysgjerrig jeg:p
Gjest Elastica Skrevet 19. april 2007 #8 Skrevet 19. april 2007 Tror det er noen såler som skal justere ankelstillingen. Vet ikke helt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå