Gå til innhold

hjelp til selvangivelse vær så snill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk selvangivelsen min!!! endelig!! men måtte hente den selv da... de kunne ikke forklare hvorfor den ikke var kommet i posten, da den faktisk var sendt ut før påske.

det vil jo tilsi at den ligger ett ellr anna sted med mine opplysninger. jaja

inntekt *** ***

skatt ** ***

studiegjeld som stod på konto da, som begynner å forfalle dette året, altså ikke betalt på i fjor. ** ***

post 3.1.1 renter innskudd verdipapir andre kapitalinn = *** er dette renter jeg har fått på min konto??

post 3.2

3.2.1 minstefradrag egen inntekt **** minus sum men jeg skjønner ikke hvor dette tallet kommer fra...hva er dette.?

en annen ting: jeg har betalt 500 kroner ekstra oppå skatt hver måned i hele fjor 500 * 12 tilsvarer da 6000. og det stemmer alldeles ikke overens med hva jeg har fått tilbake, har jo fått mye mindre!

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet
fikk selvangivelsen min!!! endelig!! men måtte hente den selv da... de kunne ikke forklare hvorfor den ikke var kommet i posten, da den faktisk var sendt ut før påske.

Vet om noen som fikk både sin og en vilt fremmed sin selvangivelse i postkassen. De hadde klistret seg sammen. Hvis det samme har skjedd med din, er du avhengig av at den som får den gidder å postlegge den igjen.

post 3.1.1 renter innskudd verdipapir andre kapitalinn = *** er dette renter jeg har fått på min konto??

Ja.

post 3.2

3.2.1 minstefradrag egen inntekt **** minus sum men jeg skjønner ikke hvor dette tallet kommer fra...hva er dette.?

Her finner du forklaring på minstefradraget.

en annen ting: jeg har betalt 500 kroner ekstra oppå skatt hver måned i hele fjor 500 * 12 tilsvarer da 6000. og det stemmer alldeles ikke overens med hva jeg har fått tilbake, har jo fått mye mindre!

Da betyr det at du ville ha fått baksmell på skatten hvis du ikke hadde betalt inn ekstra skatt. Det skattetrekket du hadde i utgangspunktet var altså for lavt.

Skrevet (endret)

inntekt *** ***

skatt ** ***

studiegjeld som stod på konto da, som begynner å forfalle dette året, altså ikke betalt på i fjor. ** ***

Ja

post 3.2

Minstefradrag beregnes av lønnsinntekten din, og er et fradrag alle lønnsmottakere får. Er 34 % av lønn, men min 31.800 (eller lik lønn dersom lønn er lavere enn 31.800) og maks 61 100.

Da har skattekortet ditt ikke vært korrekt i forhold til hva dine faktiske inntekter/fradrag er

Endret av Lotten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...