Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp lest ferdig "Menn som hater kvinner" og likte den veldig godt. Ser det har kommet en bok til av ham, "Jenta som lekte med ilden". Noen her som har lest denne? Bra? Kunne tenkt meg den i pocketutgave, men har hørt at den ikke kommer før om et halvt års tid.. Reiser bort neste uke og trenger litt spennende lesestoff til da :)

Julie

Videoannonse
Annonse
Gjest Makka-Ronny
Skrevet
Har nettopp lest ferdig "Menn som hater kvinner" og likte den veldig godt. Ser det har kommet en bok til av ham, "Jenta som lekte med ilden". Noen her som har lest denne? Bra? Kunne tenkt meg den i pocketutgave, men har hørt at den ikke kommer før om et halvt års tid.. Reiser bort neste uke og trenger litt spennende lesestoff til da  :)

Julie

Jeg har lest den, den er helt suveren! Den eneste faren er at du mister nattesøvnen, jeg fikk i hvert fall ikke lagt meg før jeg hadde lest ut hele boka (600 sider eller noe).

Noe av det mest spennende er at forfatteren klarer å lage flere interessante og flerdimensjonale mennesketyper også i biroller, sånn at du faktisk blir engasjert selv om det dreier seg om noen litt utenfor sentrum i boka.

Skrevet

Takk for svar. Nå fikk jeg enda mer lyst til å kjøpe boka..sjekket nettopp biblioteket og der var det laaang kø på å låne den. Tror jeg stikker på bokhandelen før jeg reiser :)

Julie

Gjest Blanca
Skrevet

Kjøp den! Jeg elsket begge bøkene fra første til siste side, ingen dødpunkter. Nå er det bare å vente til neste påske og oversettelsen av bok nummer tre. Det skal foreligge manus for bok nummer fire også; Larsson hadde visst planlagt ti bøker, men han døde jo dessverre før han fikk realisert det :tristbla:.

Skrevet

"Jenta som lekte med ilden" er veldig bra, han skriver jo som en (krim) gud! ;) Den er kommet i billigere utgave på svensk, tror Norli har den til 138 kroner.

Skrevet

Ah :) Takk for tips!

Gjest *Magica*
Skrevet

Jeg er visst den eneste som ikke elsker Stieg Larsson. Synes han har gode plott, men jeg synes det sklir ut i klisjeer litt for ofte.

Venter spent på den neste, må jo lese den også, da. :)

Skrevet

Kjempegode bøker begge to!

Har bedt min mor om å diagnostisere Lisbeth S neste gang jeg er hjemme. Hun sa på telefonen asperger og mye annet.....

Liker vanligvis trad krim, men dette er politisk krim på en riktig måte.

Har lest franske bøker i det siste pga jobben, men kjøpte de på flyplassen. Gjorde all jobbreisingen mye lettere.

Veldig gode karakterer! Løp og kjøp!

Skrevet

For første gang gikk en hel sødag her i huset uten tv. Jeg leste Jenta som lekte med ilden. FOR en bok! Anbefales! Om kvelden måtte jeg lese stående for jeg var så trøtt at jeg sovnet da jeg satt behagelig i sofaen... *gæern*

Skrevet
Jeg er visst den eneste som ikke elsker Stieg Larsson. Synes han har gode plott, men jeg synes det sklir ut i klisjeer litt for ofte.

Venter spent på den neste, må jo lese den også, da. :)

Stig Larsson, da? Litt annen type.

Hehe, jeg har også fordommer mot Stieg Larsson, krim er krim liksom, tenker jeg. Men jeg bør kanskje gi ham en sjanse, f eks i ferien.

Skrevet

Jeg holder på med "Menn som hater kvinner" nå, godt driv synes jeg! Kommer nok til å lese neste bok også! :)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg er akkurat ferdig med bok nr. 2 som jeg likte om enn bedre enn nr. 1. Eneste jeg ikke likte var at boken ikke helt hadde en slutt (ikke på at)- men da er jeg jo glad for at jeg har bok nr. 3 også som jeg skal begynne med nå!! :danser:

Skrevet (endret)
Kjøp den! Jeg elsket begge bøkene fra første til siste side, ingen dødpunkter. Nå er det bare å vente til neste påske og oversettelsen av bok nummer tre. Det skal foreligge manus for bok nummer fire også; Larsson hadde visst planlagt ti bøker, men han døde jo dessverre før han fikk realisert det :tristbla:.

Du slipper å vente så lenge, bok nr. 3 kommer nemlig på norsk allerede i november, nærmere bestemt 13 november.

Og til ts: kjøp den, den er faktisk bedre enn den første.

Endret av Skya
Gjest Blanca
Skrevet
Du slipper å vente så lenge, bok nr. 3 kommer nemlig på norsk allerede i november, nærmere bestemt 13 november.

Ja, det har jeg også fått med meg at etter at jeg skrev innlegget :). Da slipper jeg å lese den på svensk!

Skrevet

Stieg Larsson står på min roman-liste i sommer. Gleder meg!

Skrevet

Jeg satte i gang med "Jenta som lekte med ilden" rett etter at jeg var ferdig med den "Menn som hater kvinner" og den anbefales virkelig. Muligens ble den andre boka bedre ettersom jeg kjente til personene fra bok nr 1 og kunne konsentrere meg om handlingen.

Og jeg som trodde at neste bok ikke kom før i april neste år da.. Bare å begynne nedtellingen til 13. november :)

Jeg kjøpte "Jenta som lekte med ilden" innbundet og den var verd hver krone. Vurerer om jeg skal kjøpe "Menn som hater kvinner" innbundet også, bare for å ha noe annet enn pocketbøkene i hylla. Jeg er nesten sikker på at jeg kommer til å lese bøkene en gang til om noen år.

Gjest Miss Guided
Skrevet

Jeg har lest alle tre bøkene. Jeg kjøpte den svenske utgaven av den siste boken, orket ikke vente til senere i år - leste de to første rett etter hverandre og syntes det ble for stort opphold til neste norske utgave.

Jeg var skeptisk til bøkene før jeg tok sjansen på å lese dem selv, men klarte ikke å legge dem fra meg når jeg hadde begynt på dem.

Skrevet (endret)

Har lest "Jenta som lekte med ilden" nå. Knakende god. Har nettopp bestilt den siste boken på svensk via nettet :)

Julie

Endret av Julie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...