Gjest gjest nå Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 vi bor sammen, han eier leiligheten med lån på høy sum i måneden. jeg betaler husleie til han. før vi flyttet sammen lånte han 30 000 kroner av meg, sommeren 2005, jeg fikk beskjed om at jeg skulle få de tilbake uken etter. jeg har pr dags dato ikke fått et rødt øre. men han har ikke glemt dem, for han nevner dem enda. han har jobb med provisjon, det vil si noen måneder går det bra andre sliter han. sliter han så klager han til meg. og som det bekymringsmennesket jeg er så plager det meg at han sliter. han klager over at han aldri har penger til å kjøpe klær og annet til seg selv. selv jobber jeg deltid og tjener dårlig. de 30 000 var sparekontoen min. jeg sliter HVER måned med å få regningene til å gå opp. nevner jeg at han aldri betaler pengene, blir han drit sur og sier at jeg maser om dem og at jeg er gjerrig! sliter han, låner han penger av andre, men er meget påpasselig med å betale dem kjapt tilbake, selv når det gjelder moren hans. vi har noen ting i huset som må ordnes, dette koster penger, når vi kjøpte huset sa han at det skulle ordnes med engang, men nå har han ikke råd så det er enda ikke gjort! videre får jeg beskjed om at det ikke blir noen sommerferie på oss. det har han ikke råd til. jeg betaler alltid min egen del,så vi reiser med hver vår økonomi. han mener at ferie har han ikke råd ti, for da klarer han ikke regningeen da kommer hjem. men snakk om å spare -nei det går ikke. jeg selv må låne penger av andre og gir jo da et utrykk for at vi sliter. det misliker han. denne måneden gikk det greit,han satt igjen med ganske mye penger etter regninger. selv er jeg helt tom. han drar gjerne i butikken om jeg ber han om og gir han liste osv. han betalte også to av regningene min til sammen 1000 kroner. MEN alltid har han sagt at når han får seg eget hus skal han ha biljardbord! idag har han vært å kjøpt. og det koster 2000 kroner brukt. dette kjøpte han! jeg sa hva jeg mente omå ha det stående midt i stua, da ble han sur. klart kan det fjernes men! jeg nevnte at det er andre ting som er viktigere, feks det som skal ordnes - han ble like sur! jeg sa at vi har ikke råd til ferie, men 2000 på bord og 2000 til som han kunne ha spart hadde han hatt råd! men han gadd ikke spare. det som irriterte meg mest var disse 30 000 kronene! hjeg har vært snill og sagt at han kan delbetale litt dann og vann. men det skjer ikke noe.. jeg nevnte det og han ble drit forbanna, mener at jeg maser ogmaser om de j** penga! jeg mener nå jeg er veldig så tolmodig. jeg kanke nekte han å kjøpe det han vil. men synes det går litt fort i svingene. dessuten hadde det vært en annen som hade lånt han disse pengene hadde de stått på døra med torpedo for lenge siden... men nå er det jo meg.... det hele endte med at han stakk ut og jeg sitter hjemme og sipper . er det jeg som er gjerrig og ego her eller??
Antoinette Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Han utnytter deg. Kvitt deg med hele fyren.
Gjest =tentacle= Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 Det er ikke gjerrig å bli opprørt over at sparepengene som skulle betales tilbake etter èn uke, ikke har dukket opp på snart to år. Enda mindre siden du selv har problemer med dine egne regninger. Jeg synes det er helt rimelig at du sier at du trenger å få tilbake pengene, og at han må prioritere det høyere enn ting som biljardbordkjøp. Du betaler jo leie til ham hver måned. I stedet for å mase for å få ham til å gi deg penger, si at dere må avtale hvor mye du kan redusere husleien din hver måned, til gjelden hans er gjort opp. Han blir sikkert sur, men han kan ikke vente noe annet enn at du trenger pengene tilbake, så da får han heller være sur en stund.
Mini_me Skrevet 18. april 2007 #4 Skrevet 18. april 2007 Stopp husleien til de 30 000 er betalt. Det er han som har lagt lista for deres økonomi....
Gjest gjestnå Skrevet 18. april 2007 #5 Skrevet 18. april 2007 synes dere virkelig det? det er jo nesten slik at jeg ikke tørr ta det opp for da får jeg skyllebøtte om at jeg er gjerrig og slikt. jeg får jo dårlig samvittighet av det, og føler meg råtten. jeg vet jo at han til tider sliter med penger selv. og jeg vil han jo bare godt. jeg vet og at pga dette kjøpet så vil han slite med penger til slutten av mnd. en annen ting er at han for en stund tilbake kjøpte seg den nyeste audi`n!! men jeg klarer bare ikke å si til han at jeg ikke vil betale husleie før han gir meg de pengene! han kommer til å bli drit sur! og han vil aldri kunne gi meg de 30 000 på en gang. jeg vet at han elsker meg og at vi har et stabilt forhold og at han gjør mye for meg....men jeg føler at jeg sliter litt økonomisk og at han ikke ser det.
liv Skrevet 18. april 2007 #6 Skrevet 18. april 2007 Hold igjen husleie, tilsvarende 30 000 og du har fått dine penger!
Gjest =tentacle= Skrevet 18. april 2007 #7 Skrevet 18. april 2007 synes dere virkelig det? det er jo nesten slik at jeg ikke tørr ta det opp for da får jeg skyllebøtte om at jeg er gjerrig og slikt. jeg får jo dårlig samvittighet av det, og føler meg råtten. jeg vet jo at han til tider sliter med penger selv. og jeg vil han jo bare godt. jeg vet og at pga dette kjøpet så vil han slite med penger til slutten av mnd. en annen ting er at han for en stund tilbake kjøpte seg den nyeste audi`n!! men jeg klarer bare ikke å si til han at jeg ikke vil betale husleie før han gir meg de pengene! han kommer til å bli drit sur! og han vil aldri kunne gi meg de 30 000 på en gang. jeg vet at han elsker meg og at vi har et stabilt forhold og at han gjør mye for meg....men jeg føler at jeg sliter litt økonomisk og at han ikke ser det. ← Ja, mener virkelig det. Men å holde igjen hele beløpet hver måned er veldig hardt (selv om han fortjener det) ta en diskusjon på hvor mye som kan tåles (men det kan godt svi skikkelig). Skyllebøtten er nok ikke fordi han synes du er urimelig. Hver gang du får en skyllebøtte, spiller han på din samvittighet slik at han får deg til å ikke tørre å ta det opp igjen så fort. Du har ikke noen grunn til å ha dårlig samvittighet, det er han som har lånt og ikke holdt avtalen. Samtidig bruker han heller pengene på seg selv når han har litt ekstra. Det er helt feil overfor deg.
Gjest vsn Skrevet 18. april 2007 #8 Skrevet 18. april 2007 Han eier og du betaler husleie. Glimrende. Da kan du se på de 30000 som husleie betalt på forskudd. Så nå betaler du ikke mer husleie lang lang tid fremover. Du har jo allerede betalt! Påden måten får du pengene dine tilbake.
Leo Skrevet 18. april 2007 #9 Skrevet 18. april 2007 synes dere virkelig det?← Jepp! Jeg hadde utvilsomt nektet å betale en krone i husleie før de 30.000 var tilbakebetalt. Du skal ikke se bort fra at jeg hadde bevilget meg en rimelig rente også! Hadde han ikke godtatt det, ville hele forholdet ha vært på gyngende grunn slik du beskriver det. en annen ting er at han for en stund tilbake kjøpte seg den nyeste audi`n!! ←Og hvis da dine manglende husleieinnbetalinger gir ham økonomiske problemer, så kan han jo bare kvitte seg med bilen (Hvilket det høres ut som han burde gjøre uansett...). Det finnes masse gode biler som er langt billigere enn nye Audier!
Kattugla Skrevet 18. april 2007 #10 Skrevet 18. april 2007 Jeg må si meg enig i hva alle andre her har sagt; ingen husleie før du har fått tilbake / spart opp på husleien de 30.000 kronene!
Buster Skrevet 19. april 2007 #11 Skrevet 19. april 2007 Nå får jeg sikkert litt pepper her etterpå, men la gå! Nå er dette en typisk kvinnetråd, "bare knip igjen, stopp betalinger, du har allerede betalt osv" Hvordan ville det vært om det var motsatt og dere satt med betalingen av lånet og han bodde hos dere og betalte husleie. Du skyldte han penger og han mente at han nå slapp å betale siden han ALLEREDE hadde betalt. Da hadde tonen blitt en helt annen og dere hadde sagt følgende: HIV HAM UT. Skjønner greien med at du liksom har betalt for deg med disse 30 000.- og er enig med at du skal slippe å slite selv. Derimot er jeg uenig med de som sier at du skal droppe å betale husleie. Hadde det derimot vært slik at du hadde sagt at for hver måned som går betaler du kun halv husleie inntil disse 30 000.- er gjort opp for hadde saken vært annerledes. Klart at man skal forvente at man får ryddet opp i slike saker som dette, men alle har en smertegrense. Om du slipper unna med halve husleien vil du ha mer igjen i måneden enn nå, og om han fremdeles får inn halve husleien vil han kanskje fremdeles kunne betjene lånet slik at begge faktisk har tak over hodet! Ønsker deg lykke til her, men det er ikke nødvendig å være like idiot som den du skulle ønske kunne begynne å gjøre opp for seg, eller?
Gjest Miss Guided Skrevet 19. april 2007 #12 Skrevet 19. april 2007 Enda et forhold made in heaven! Beklager, men ut fra det jeg leser så tror jeg ikke dette er et forhold som vil vare. Når krybben er tom bites hestene sies det, og det ligger noe der. Det er rart det der med at folk som sjelden har råd til å delta med noe felles alltid har råd til noe til seg selv. Sorry for mitt surmagede svar, men har lest litt for mange lignende innlegg.
Gjest Eir Skrevet 20. april 2007 #13 Skrevet 20. april 2007 Jeg ville tatt opp det med reduksjon i husleia med han. Ville forsøkt å møtes på midten, men dersom han blånektet på alt ville jeg bare betalt inn så mye mindre til han som jeg synes er passe. (Man mister litt av rettighetene sine dersom man viser uvilje til å inngå dialog også.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå