Gjest Bertine Skrevet 18. april 2007 #1 Del Skrevet 18. april 2007 Hei! Jeg jobbet i en midlertidig stilling på ett sykehjem. Så søkte jeg på en fast stilling på et annet sykehjem, som jeg fikk. Begge sykehjemmene ligger i samme kommune. Da jeg fikk jobben, sa jeg opp jobben jeg hadde. Men pga tid til opplæring osv, så var jeg ferdig i gamle jobben den 23 mars, og begynnte i den nye 1 april. Jeg hadde dermed ett opphold der jeg fikk opplæring frem til jeg startet i turnusen, 1 april. (litt kronglette skrevet dette men..) Det jeg lurer på nå er om jeg må jobbe 2 mnd i denne nye jobben før jeg kan bruke egenmeldinger? Jeg er gravid, og visst jeg skulle være veldig dårlig en morgen er jeg avhengig av å kunne bruke egenmeldinger viss jeg ikke får tak i legen min. Så tenkte jeg plutselig på om det ville ha noe å si at jeg hadde ett opphold mellom jobbene? Var jo bare 1 uke da men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 18. april 2007 #2 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg tror ikke du trenger sykemelding. Jeg skiftet også jobb på samme måte som deg, men jeg behøvde det ikke. Men det kan variere fra komune til kommune kanskje. Og hvor snill virksomhetslederen er, er h*n veldig pirkete kan det jo være at du må ha sykemelding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bertine Skrevet 18. april 2007 #3 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg tror ikke du trenger sykemelding. Jeg skiftet også jobb på samme måte som deg, men jeg behøvde det ikke. Men det kan variere fra komune til kommune kanskje. Og hvor snill virksomhetslederen er, er h*n veldig pirkete kan det jo være at du må ha sykemelding. ← Ok, jeg tviler på at han vil henge seg opp i det.. Viss jeg regner fra dagen jeg startet opplæring, så har jeg jobbet der i 1 mnd nå.. Så er det vel 2 mnd du må ha jobbet for å kunne bruke egenmelding.. hmm.. kan liksom ikke spør sjefen om det heller, da må jeg jo forklare hvorfor jeg lurer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 18. april 2007 #4 Del Skrevet 18. april 2007 Men du kan jo ta en telefon til evt lønningskontoret eller personalavdelingen. De kan sikkert svare deg. Jeg vil ikke tro de pirker på 9 dager så lenge det er i samme kommune. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cappuccino Skrevet 18. april 2007 #5 Del Skrevet 18. april 2007 Svaret finnes i folketrygdloven: For å få rett til å nytte egenmelding må arbeidstakeren ha arbeidet hos arbeidsgiveren i minst to måneder. Ved gjenansettelse innen to uker regnes tidligere arbeidsforhold med. Dvs at du kan benytte egenmelding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bertine Skrevet 18. april 2007 #6 Del Skrevet 18. april 2007 Svaret finnes i folketrygdloven: For å få rett til å nytte egenmelding må arbeidstakeren ha arbeidet hos arbeidsgiveren i minst to måneder. Ved gjenansettelse innen to uker regnes tidligere arbeidsforhold med. Dvs at du kan benytte egenmelding. ← Tusen takk Cappuccino!! Min favoritt kaffe forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå