Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst og kjøpe meg en helt enkel og grei laptop som ikke er altfor dyr, men har minimal peiling. Til mitt bruk så vil det si; bruke nettbank,lagre bilder, Itunes, laste ned musikk, surfe..

Noen gode råd hve en bør kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp hos komplett.no, netshop.no eller lignende. Gå for Asus, Acer eller kanskje til og med Dell.

Har huset fult av Asus, funker som gull. Selv har jeg grommodellen til 20.000, men du får helt ok og brukbare maskiner for langt billigere penger.

Prosessormessig så er det egentlig skitt det samme om du går for Intell eller AMD, siden du neppe skal bruke maskinen til høykalkulasjonsoppgaver eller strenge spill. Celeron, derimot, er et skjellsord, unngå disse prosessorene.

Skrevet

Jeg har en Asus et-eller-annet til runt 9000,-. Funker helt greit, bruker den mest til oppgaver og bilder (kjekt når man drar på tur, har med maskinen og legger bildene rett inn. Når ferien er ferdig er fotoboken klar til bestilling og filmen er ferdig brent..),og ikke minst;maskinen er faktisk bærbar framfor slepbar...veier vel 2,5 kilo eller noe sånt.

Gjest Maxagaze
Skrevet (endret)

Vel, jeg har denne, jeg er fornøyd ! 1.7kg, 12 tommer skjerm, bitteliten; den dekker sånn omtrent ett A4 ark når den er slått sammen. Går rimelig lenge på en lading, 2,5-3 timer (dog, det fins pcer med lengre "kjøretid"). Intel Core2 Duo ! Ga rett over 8000 for den (1GB RAM/120GB harddisk/1,83Ghz prosessor).

Ankepunkter: blir litt varm på høyre side (der harddisken er), tastaturet gir etter for trykk (men det er ett "normalt" norsk tastatur, ikke som beskrevet i den linken der), skjermen kunne hatt noe bedre innsynsvinkel. Skjermkortet er uegnet til spilling, men det var ikke derfor jeg kjøpte den heller (dessuten hadde ett kraftig skjermkort dratt mer støm og tappet batteriet fortere), Endel viftestøy noen ganger, men det er visstnok lagt ut en firmwarepatch som skal rette opp dette..

Altialt, jeg digger pesen min ! :tommel:

Kom på en ting til: den har DVI ! :sjarmor:

Endret av Maxagaze
Skrevet

Takk for alle svar! Blir vel og sjekke opp maskiner og priser de nærmeste dagene. Gleder meg :):)

Skrevet

Har selv en 12" PowerBook og er utrolig fornøyd med den på alle måter. Fantastisk batterikapasitet, særdeles stille, og enda maskinen nå er 1 1/2 har jeg ikke EN ENESTE gang hatt problemer av noe slag med denne. Så hadde jeg vært deg ville jeg nok gått for en MacBook, noe dyrere er den gjerne, men også mye mye mye mye mye bedre enn de fleste pc`er. Bonus er at de er pene, og har en utrolig bra annenhåndsverdi +++++

Skrevet

Mac er stort sett konkurransedyktig på pris. De billigste laptopene fra andre leverandører har typisk ikke innebygd kamera, magnetisk plugg for strømforsyning, optisk inn/ut for lyd, firewire og annet småsnacks. For ikke å snakke om ergonomi med super følelse på tastaturet, stor touchpad og én musknapp som du bare ikke kan bomme på.

Skrevet

Kjøpte en Acer Aspire 9302 med 17 " skjerm til poden. Den er vi godt fornøyd med. Pris nå ca. kr. 8.000,-.

Skrevet

Sitter nå på en bærbar Dell Inspiron 6000 eller noe sånt. DRITTDATA. Sliter så med den datan at eg snart blir gal:frustrert:

Skrur seg av når det passer den, lukker du lokket uten å ha skrudd av datan er skjermen bare svart når man åpner lokket igjen, sabla treig til tider, blir glovarm og treig om den står på noen timer i strekk, bråker litt, tung (har prøvd å ha den med på skolen EN gang, aldri igjen!).

Skal selv ha en MacBook snart, til ca samme bruk som deg, og har fått høre at den er kjemebra til det bruket (den minste av MacBookene).

http://www.eplehuset.no/produkt/582_macboo...3-ghz-hvit.aspx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...