Gjest care Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Hei Får besøk til helgen og skal lage denne drinken. Men jeg har ikke Cachaça, noen som vet om jeg kan bruke Vodka i stedet.
Rosalie Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Jada, men da blir det ikke caiprina, men caiproshka. Lges på samme måte, men cashasaen erstattes av vodka. Ellers selger de cashasa på polet, da.
Gjest care Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 Jada, men da blir det ikke caiprina, men caiproshka. Lges på samme måte, men cashasaen erstattes av vodka. Ellers selger de cashasa på polet, da. ← Det smaker sikkert like godt? Jeg bryr meg ikke om å kjøpe det på polet, jeg har så mye vodka at jeg helst vil bli kvitt noe.,
Rosalie Skrevet 18. april 2007 #4 Skrevet 18. april 2007 Smaker jo helt annerledes - mindre, på en måte, for man mister den (forferdelige) smaken av cashasa - så den blir smakende mer som sukkertøy.
Supraspinatus Skrevet 18. april 2007 #5 Skrevet 18. april 2007 Etter min mening er caipiroska mye bedre enn caipirinha, men er nok en del brasilianere som er uenig med meg. Cachaça smaker som hjemmebrent. En ting jeg synes er viktig med begge drinkene er at du bruker litt finere sukker (ikke melis) men sukker som løser seg opp i limesaften, Det er rett og slett forferdelig å drikke sukkerkorn..
Gjest care Skrevet 18. april 2007 #6 Skrevet 18. april 2007 Etter min mening er caipiroska mye bedre enn caipirinha, men er nok en del brasilianere som er uenig med meg. Cachaça smaker som hjemmebrent. En ting jeg synes er viktig med begge drinkene er at du bruker litt finere sukker (ikke melis) men sukker som løser seg opp i limesaften, Det er rett og slett forferdelig å drikke sukkerkorn.. ← Aha, det er derfor jeg synes drinken er så stygg når jeg bestiller den ute...da synes jeg faktisk vodka er best. Ang. sukker, tror du jeg kan bruke fruktose`?
Rosalie Skrevet 18. april 2007 #7 Skrevet 18. april 2007 Ang. sukker: Ikke noe problem å slippe "sukkerbiter" i drinken, gjør ett av følgende: Enten lager du deg mettet sukkerlake og bruker det i stedet eller så tar du deg god tid når du knuser sukker og lime. Jo mer du bearbeider dette, jo mindre sjanse for uløst sukker i drinken. Jeg likte for øvrig heller ikke cashasa-jævelskapet før, og drakk derfor caiproshka i stedet. Kos dere i helga!
Gjest care Skrevet 18. april 2007 #8 Skrevet 18. april 2007 Ang. sukker: Ikke noe problem å slippe "sukkerbiter" i drinken, gjør ett av følgende: Enten lager du deg mettet sukkerlake og bruker det i stedet eller så tar du deg god tid når du knuser sukker og lime. Jo mer du bearbeider dette, jo mindre sjanse for uløst sukker i drinken. Jeg likte for øvrig heller ikke cashasa-jævelskapet før, og drakk derfor caiproshka i stedet. Kos dere i helga! ← Det skal vi gjøre. Tusen takk for tips.
Supraspinatus Skrevet 19. april 2007 #9 Skrevet 19. april 2007 Aha, det er derfor jeg synes drinken er så stygg når jeg bestiller den ute...da synes jeg faktisk vodka er best. Ang. sukker, tror du jeg kan bruke fruktose`? ← Har ikke prøvd det. Du kan jo bare prøve. Men drinken blir ikke sunnere av den grunn. Det er fortsatt sprit i den.
Gjest care Skrevet 19. april 2007 #10 Skrevet 19. april 2007 Har ikke prøvd det. Du kan jo bare prøve. Men drinken blir ikke sunnere av den grunn. Det er fortsatt sprit i den. ← Sunn. Vel teller vel kacl. på en lørdagskveld.
Gjest Elastica Skrevet 19. april 2007 #11 Skrevet 19. april 2007 Cachaca er en type rom. Hvis man synes denne blir for kraftig, kan man bytte den ut med en annen type rom. Jeg pleier å bruke pitu-rom, denne er hvit, så den er ikke så kraftig. Ellers er min mening at denne drinken krever brunt sukker, hverken sukkerbiter, lake eller fruktose (gud forby!) kan erstatte smaken og følelesen av brunt sukker most sammen med lime. Mmmm, dette er yndlingsdrinken min, og da gjerne med skikkelig cachaca og brunt sukker.
Supraspinatus Skrevet 19. april 2007 #13 Skrevet 19. april 2007 Cachaca er en type rom. Hvis man synes denne blir for kraftig, kan man bytte den ut med en annen type rom. Jeg pleier å bruke pitu-rom, denne er hvit, så den er ikke så kraftig. Ellers er min mening at denne drinken krever brunt sukker, hverken sukkerbiter, lake eller fruktose (gud forby!) kan erstatte smaken og følelesen av brunt sukker most sammen med lime. Mmmm, dette er yndlingsdrinken min, og da gjerne med skikkelig cachaca og brunt sukker. ← Rom er det ikke, men begge deler lages av sukker. siterer Wikipedia: Cachaça is often said to differ from rum in that it is made from sugarcane juice while rum is made from either molasses or sugarcane juice then aged in oak barrels. Og brunt sukker gjør drinken stygg, men smaken er som baken, delt. (Stygg på utseende altså)
Gjest Elastica Skrevet 19. april 2007 #14 Skrevet 19. april 2007 Rom er det ikke, men begge deler lages av sukker. siterer Wikipedia: Og brunt sukker gjør drinken stygg, men smaken er som baken, delt. (Stygg på utseende altså) ← OK, da lærte jeg noe i dag også Mmmm, kjenner jeg er i ferd med å bli tørst...
skrue Skrevet 19. april 2007 #15 Skrevet 19. april 2007 Fabelaktig god, men for meg må det bli litt mer sommer før den nytes igjen. Mulig det bare er jeg som er rar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå