Gå til innhold

skjev neseskillevegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta en operasjon for skjev neseskillevegg om noen uker. Har lest gamle innlegg fra denne nettsida, om folk som har tatt slike operasjoner, og som beskriver dette som veldig vondt. Selvfølgelig helt individuelt.

Men hvordan foregår denne operasjonen? Har ikke fått noe informasjon fra legen min. Bare en henvisning. Ser noen nevner at man blir innlagt over natten.

Kan jeg velge selv om jeg vil ha narkose, eller er det noe kirurgen bestemmer? Jeg er nok litt feig og vil helst ikke være våken under denne operasjonen, men blir jeg mer uvel av narkose enn lokalbedøvelse? Har hørt at man kan bli kvalm, men det er jeg ellers også..

Noen her som vil fortelle meg litt rundt operasjon av neseskilleveggen? Skal ærlig innrømme at jeg begynner å grue meg, skal ha denne operasjoen rundt eksamenstider, kanskje ikke det beste tidspunktet. Har tatt en laseroperasjon i øynene før, og det var vondt, men regner med det kan ikke sammenliknes med en operasjon i nesen.

Er det slik at man får arr i nesen lenge etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min mor hadde to stooore blåveiser som dekket så og si hele ansiktet....

Skrevet
Jeg har hatt en operasjon på neseskilleveggen (og skal ha enda en om 2 mnd). Jeg regner med at alle får narkose om de vil det, jeg fikk ikke engang bestemme det, ble tatt under narkose automatisk... men jeg var der kun på dagen, ble ikke lagt inn.... da var jeg jo selvfølgelig avhengig av at mamma var der hele tiden og fulgte meg hjem og holdt øye med meg hele den dagen.

Jeg ble totalt neddopet av smertestillende så jeg kjente ikke noenting vondt  :ler: men det kan nok føles litt vondt når nesa skal begynne å 'være seg selv' igjen.. den perioden hvor du liksom er ferdig med bandasje og eventuelt gips og det der og du bare skal vente på at ting har grodd helt ferdig og slikt.

men det er ingenting å grue seg for! leger er flinke her i landet og du får som sagt masse smertestillende slik at du ikke kjenner noe de første dagene (bør iallefall ikke gjøre det) og sørg for å ha en person du er glad i til å være der hos deg den første uken  :)

Man kan kanskje bli litt kvalm ja.. men det er mye bedre å sove igjennom hele operasjonen altså!!! Det er virkelig verdt det for å bare bli litt kvalm og susete (for susete blir du i flere timer etterpå... ) Når du ligger i narkose så sovner du vellldig fort, veldig plutselig uten at du vet det nesten, også når du våkner så er du ikke helt med og gjerne sovner litt igjen før du våkner litt mer... det kan ta noen timer før du føler at du vil opp og stå! Det beste er å bare sove og sove og sove  :) da merker man jo mindre til smerter også hvis de skulle forekomme....

Okei, har lest flere innlegg her inne om folk som syntes det var noe av det verste de hadde opplevd. At tampongene ble stappet langt opp i nesen og opp mellom øynene (litt overdrevet kanskje.. Må være noen som er redd leger). Og sprøyta var heller ikke behagelig, det regner jeg nok med. :)

Men må jeg holde meg hjemme hele uka, eller kan jeg dra på hytta å slappe av? Føler ikke at jeg får hvilt ut hjemme, er bare stress her pga studiene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...