Paradokset Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 http://www.side2.no/kjendis/article974089.ece Ja, se klippet og si din mening... En liten anekdote om den selvsamme Fardal - fra boken "Tabber tull og tankesurr": "Til vanlig må journalister og redaktørers nøye seg med å bruke den makta ordet gjev dei. Kvinnelige redaktører som slår, er sjelden vare. Men når man dag ut og dag inn er henvist til kun å bruke ordets makt, klarer ikke alle å stå for fristelsen til å ytre seg på mer håndgripelige måter. - I et forsøk på å stoppe en taleflom der ingenting annet hjalp så, ja, så lappet jeg til henne. Den som slo var Signy Fardal, sjefredaktør i Elle. Den som ble slått, var politisk redaktør i Dagbladet, Marie Simonsen. At en av Dagbladets redaktører fikk seg en på trynet, ser nok noen som et bevis på at det tross alt finnes en del rettferdighet igjen i verden. Signy Fardal, gir vold mot kvinner et redaksjonelt ansikt, ein 1 plass."
punktom Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Ehhh.. Bladet handler bare ikke om shopping, men du kan også lære om hva du skal shoppe i framtiden? Bra svart...
mariposa Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 Hun havnet i en situasjon det var vanskelig å komme seg utav med sine ord i behold. Spørsmålet var:"Kan man lære noe a Elle utenom mote?" Ja, svarte Fardal,men da hun begynte å bla i magasinet fant hun ikke noe, og endte med å snakke om catwalken. Som jo er svært moterelatert. Da hun skjønte tabben kokte det over. Hun fant ingenting annet å komme opp med, og ønsket diskusjone lagt død. Så derfor gikk hun til fysisk angrep. Det er jo en klassisk måte når man føler man kommer til kort med ord. Glad hun ikke er min sjef.
Hobgoblin Skrevet 18. april 2007 #4 Skrevet 18. april 2007 Jeg er veldig glad for at hun ikke er min sjef. Men jeg lurer på hvordan mennesker som reagerer slik, kommer seg opp og frem i verden...
Paradokset Skrevet 18. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. april 2007 Jeg er veldig glad for at hun ikke er min sjef. Men jeg lurer på hvordan mennesker som reagerer slik, kommer seg opp og frem i verden... ← De slår seg fram...hehe
Hobgoblin Skrevet 18. april 2007 #6 Skrevet 18. april 2007 De slår seg fram...hehe ← Det har hun sikkert gjort! Men, jeg lurer virkelig på hvordan mennesker som ikke takler kritiske spørsmål og reagerer "irrasjonelt", karrer seg opp og frem i arbeidslivet. De har jo ikke startet på toppen. Har de da skjult sine negative sider inntil de fikk plass i sjefsstolen? Og for en kjip overraskelse for det styret/ den toppledelsen som ansatte dem! *ser for seg Signy Fardal banke hele styret/ledelsen, fordi noen har ytret kritiske bemerkninger om redaksjonelt innhold eller opplagstall... *
Paradokset Skrevet 18. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. april 2007 Men, jeg lurer virkelig på hvordan mennesker som ikke takler kritiske spørsmål og reagerer "irrasjonelt", karrer seg opp og frem i arbeidslivet. De har jo ikke startet på toppen. Har de da skjult sine negative sider inntil de fikk plass i sjefsstolen? Og for en kjip overraskelse for det styret/ den toppledelsen som ansatte dem! ← Tror du er inne på noe. De verste utslagene av slik type adferd kontrolleres nok så lenge vedkommende er i en underordnet stilling. Det ser jo helt åpenbart svært ille ut med en sjef som bæsjer på leggen for åpent kamera, og så truer med å banke journalisten. Bare ser for meg om det hadde vært snakk om en mann som hadde gjort dette mot en kvinnelig journalist..
Hobgoblin Skrevet 18. april 2007 #9 Skrevet 18. april 2007 Tror du er inne på noe. De verste utslagene av slik type adferd kontrolleres nok så lenge vedkommende er i en underordnet stilling. Det ser jo helt åpenbart svært ille ut med en sjef som bæsjer på leggen for åpent kamera, og så truer med å banke journalisten. Bare ser for meg om det hadde vært snakk om en mann som hadde gjort dette mot en kvinnelig journalist.. ← Hadde blitt full pakke det - debattprogrammer, avisinnlegg og sjokk-artikler i VG... Men se ikke bort fra at Holmgang kjører noe a la "Synes DU at det er greit at kvinner slår menn?"!
Gjest Fruktfat Skrevet 18. april 2007 #10 Skrevet 18. april 2007 haha, jeg synes innslaget var ganske morsomt, jeg. da jeg leste om det tenkte jeg "for ei kjerring", men da jeg så innslaget så det bare tullete ut. hør på måten hun prater da... "jeg får lyst til å SLÅÅÅ deeg". høres ikke veldig seriøst ut. og jeg hadde ikke giddet jobbe for dama. finnes mange sånne damer rundt om i norske bedrifter, dessverre. noen som har lest "djevelen bærer prada"? må innrømme jeg tenkte på fardal da.
Susannah Skrevet 18. april 2007 #11 Skrevet 18. april 2007 Flaut og pinlig - og ville aaaaldri ha hatt henne som sjef. Er ikke rart de har hatt problemer med arbeidsmiljøet.
Gjest Zevon Skrevet 18. april 2007 #12 Skrevet 18. april 2007 Jeg kjenner jeg får lyst til å synke ned gjennom gulvplankene på hennes vegne.
Gjest Maksprell Skrevet 18. april 2007 #13 Skrevet 18. april 2007 Tror det var på lørdag jeg så det innslaget på tv. Det hele var så flaut at jeg gjemte meg bak ei pute..utrolig tragisk! Vil nok ikke ha henne som sjef nei.
Gjest Tweek Skrevet 18. april 2007 #14 Skrevet 18. april 2007 Dette var jo flaut å se på! Jeg er veldig glad hun ikke er min sjef.
dront Skrevet 18. april 2007 #15 Skrevet 18. april 2007 (endret) Hjelpe meg, jeg klarte ikke å se hele innslaget engang. En ting er hersketeknikken (som er lett å avsløre), noe annet er det at hun ikke virker som hun tør å stå for at bladet faktisk bare handler om mote. En person som er så lett å få ut av likevekt og som reagerer med å bli aggressiv - og som i tillegg virker mindre glup - er selvsagt ikke en jeg ville hatt som sjef - være seg mann eller kvinne. Edit: Angående hvordan "sånne folk" får lederstillinger; for det første tror jeg mange kontrollerer seg selv bedre så lenge de har overordnede. Endel smisker også. Dessuten tror jeg det at mange andre er konfliktsky gjør at noen busemenner ban brøyte seg vei tl toppen. Et annet moment er at jeg tror faktisk ikke det er SÅ mange som ønsker seg de høyeste lederstillingene eller mest ansvarsfulle vervene. Endret 18. april 2007 av dront
Gjest Frk Åberg Skrevet 18. april 2007 #16 Skrevet 18. april 2007 Huff da, minner meg om Linn Skåbers rolle i "Hjerte til hjerte"...
Kosemose Skrevet 18. april 2007 #17 Skrevet 18. april 2007 Så pinlig! Jeg har også hørt historier om hvordan hun behandler sine medarbeidere og det var stygge saker. Noen hevder at man må ha visse psykopatiske trekk for å bli toppleder (og for å ønske å bli det) - kanskje det er svaret?
Gjest Frysepulver Skrevet 18. april 2007 #18 Skrevet 18. april 2007 Søtt... Til Signys informasjon; du kunne sagt at det i Elle finnes reisereportasjer, tips om sex og samliv, reportasjer fra aktualiteter, intervjuer med kjente personer osv.
Gjest Turi Skrevet 18. april 2007 #19 Skrevet 18. april 2007 Huff da, minner meg om Linn Skåbers rolle i "Hjerte til hjerte"... ← Nei, jeg ville ikke hatt henne som sjef. Men ikke pga dette - alle kan drite seg ut, og dette var jo bare dumt og flaut. Jeg syns derimot at hun virker lite reflektert - hun fremstår nesten som en parodi på bladet sitt (som jeg leser med glede av og til - jeg vet jo hva jeg får og syns det er greit).
Gjest Bodillen Skrevet 18. april 2007 #20 Skrevet 18. april 2007 Huff da, minner meg om Linn Skåbers rolle i "Hjerte til hjerte"... ← Akkurat det jeg tenkte å skrive, før jeg så du hadde gjort det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå