Mara Jade Skrevet 17. desember 2009 #21 Skrevet 17. desember 2009 Det beste er når folk sier "Jeg gleeeeder meg til bryllupet! Hva skal vi spise?" De spør ikke en gang om de blir invitert, de bare regner med det.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #22 Skrevet 17. desember 2009 Huff da! Jeg tror at mange mennesker rett og slett forsnakker seg og ikke tenker langt nok til å innse at de er frekke. Ikke alle har like høy sosial intelligens.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #23 Skrevet 17. desember 2009 Tenkte jeg også på, for noen problemer asså. Det er så mange som har lyst til å feire at vi gifter oss. Ferkt ass. Her er et alternativt senario: Jeg er så glad for det er mange som bryr seg om oss og har lyst å delta på dagen vår. Det er veldig koslig men jeg vi kommer ikke til å innvitere alle, fordi vi ikke har (penger, plass, lyst)
The Kitten Skrevet 17. desember 2009 #24 Skrevet 17. desember 2009 Vil det ikke være ganske unaturlig for dem å komme hvis dere ikke har noe særlig kontakt med dem? :klø: Uansett, så er det veldig frekt å invitere seg selv. Jeg synes ikke noe om det i det hele tatt. Så jeg ville gitt klar beskjed, og ikke tatt hensyn til om de blie sur. Av og til må man tenke på seg selv, og bryllup er en slik tid.
Supramundane Skrevet 17. desember 2009 #25 Skrevet 17. desember 2009 Jeg har fått spørsmålet "Når får jeg invitasjonen min??", og svart "Det kommer ingen.". Syns ikke det er noe frekkere å svare sånn enn at de faktisk spør. Særlig når det er perifere folk..
Gjest Gjest_surra_* Skrevet 18. desember 2009 #26 Skrevet 18. desember 2009 Vi hadde i utgangspunktet ikke tenkt å be tanter/onkler, men det første de sa når jeg sa når vi hadde forlovet oss og skulle gifte oss neste sommer var noe ala "da er det best å gjør klar finstasen, det blir gøy".. De merka nok at jeg ble litt stum og ene tanta mi skjøt inn at "det er jo ikke sikkert vi blir invitert". Mamma har snakka me de og "fletta" inn i samtalen at det blir bare nærmeste familie. Men nå har vi allikevel bestemt oss for å invitere de, det er snakk om 4 ekstra personer, så det går fint. Ei venninne av meg spurte om ho kunne ta med følge.. Hæ? What? Skal du ta me en eller annen random fyr lissom??? Blei litt paff og husker ikke hva jeg svarte, men kommer det opp på nytt må jeg nok si nei. Ho er ei nær venninne, og den eneste som er singel, men ærlig talt..
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. desember 2009 #27 Skrevet 18. desember 2009 Heisan.. vi er et par som skal gifte oss til sommeren ,vi har allerede fått mange spørsmål om innvitasjoner og ikke minst om å ha med personer man ikke har hilst på ...Dette syes vi har vært vanskelig men det har nå gått sin gang.Jeg hadde ei venninde her jeg også som lurte på om hun fikk lov til å ha med følge ,for hvis ikke så kom hun til å føle seg ensom,jeg ble så paff at jeg svarte eteller annet,og dette skulle være en venn av henne som vi som brudepar ikke kjente.Det tar jo litt toppen av kaka da mener jeg. Vi er også borti en situasjon der det er noen par som er av og på hvis dere forstår,hva gjør man da ber mann begge eller den som dere er venn med.? veldig usikker på hvordan vi skal gjøre det og hva har dere ville gjort...
Gjest Vinterbrud <3 Skrevet 18. desember 2009 #28 Skrevet 18. desember 2009 Har opplevd det ja, og synes det er ubehagelig.. Har i grunn bare sagt sannheten jeg da, at om vi skulle invitert alle så måtte vi gått for en MYE billigere løsning og det har jeg ikke lyst til når det kommer til bryllupet mitt. Det å skulle spandere rundt 2000 kr på gud og hvermann er ikke aktuelt i det hele tatt, da måtte vi ha spart i evigheter! I tillegg så har vi ikke lyst til å ha så sinnsykt mange gjester, vi blir rundt 50 stk og synes det er mer enn nok. Om vi skulle invitert alle så hadde vi måttet hatt bryllupet på samfunnshuset, hatt koldtbord, osv. Kan selvfølgelig bli utrolig fint det også men vi har alltid sett for oss en litt mer eksklusiv ramme.
maradonna Skrevet 18. desember 2009 #29 Skrevet 18. desember 2009 Jada, det er et par som sa rett ut "Er jeg invitert, jeg er vel det?". Hmmm, jeg ble jo helt forfjamset og sa ja og ha og det endte naa med at de er invitert. Aesj, at jeg er saa lett aa overrumple! Hun ene som inviterte seg selv klarte til og med aa svare paa invitasjonen med at "Ja, vi kommer (med xxx)". xxx er barnet paa 1 aar, som IKKE er invitert. Hallo! Da svarte jeg bare at vi kan ordne barnevakt paa hotellet bryllupet er paa, og etter det har jeg ikke hoert noe. Haaper hun tar hintet. Jeg kommer hvertfall IKKE til aa rigge i stand noen barnestol eller spesiell barnemat til den lille uinviterte gjesten...
lilleGrethe Skrevet 18. desember 2009 #30 Skrevet 18. desember 2009 Vi har hatt en del (kolleger o.l.) som har tullet litt med dette - og da har vi rett og slett ledd det bort. Nå skal vi ha bryllupet i et annet land enn der de bor, så det er ikke noe stort problem, og de forventer nok ikke egentlig å komme. Men det er ikke greit å si nei, man er ofte ikke så flinke til det. Ellers har vi hatt noen som har veldig pent sagt at de hadde syntes det var veldig hyggelig om de ble invitert. Det synes jeg faktisk er en mye bedre måte å gjøre det på, og disse har vi faktisk bestemt oss for å invitere, selv om de ikke var på vår første liste over inviterte.
Cæmis Skrevet 18. desember 2009 #31 Skrevet 18. desember 2009 hvis folk sier noe i den retningen som hinter til egen invitasjon, så ler jeg bare og sier "vi er usikkre på hvor mange vi har råd til å invitere, det blir nok nærmeste familie først og fremst". de fleste ler tilbake og sier at "jeg kommer i kirka i hvertfall, så det så!"....og det er jo egentlig helt ok!
Gjest Gjest_frøy_* Skrevet 19. desember 2009 #32 Skrevet 19. desember 2009 en kollega av meg skal gifte seg i usa, og da tullet jeg med - etter hun tullet med det selv først - at jeg selvsagt stilte på selve dagen med henne og nærmeste familie. ellers pleier jeg å holde greit kjeft når folk sier de skal gifte seg, jeg spør ikke om invitasjon, selv ikke om felles venner blir invitert. jeg forventer heller ikke at samboeren min blir invitert, selv om vi har vært sammen i snart ti år. dersom det er felles venner, ja, men han går ikke sammen med mine bekjente(bortsett fra felles venner) - og derfor bryr han seg jo katten om han skal i et bryllup eller ikke. selv hadde jeg bare sagt - dersom noen var seriøse - at det blir et kompromiss med listen, hans venner - mine - familie etc. kunne ikke falle meg inn å invitere 3 av fem nære venner etc, da kommer enten alle eller ingen.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #33 Skrevet 4. januar 2010 Når du vet at du ikke skal ha kontakt med dem senere gjør det vel ingenting om de blir sure på deg? Det er jo bare å si at dere ikke vet hvor mange dere får plass til ennå. De som ikke har planlagt et bryllup selv aner ikke hvor mye jobb det er med bordplassering osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå