Gå til innhold

Selvangivelsen - Foreldrefradrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører innkjøpsutgifter til ny baby med i "stell" av barn? Helt konkret - kan man kreve fradrag for innkjøp av barnevogn og slikt? :klø: Bare lurer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utgifter til pass og stell av barn skal ifølge Lignings-ABC avgrenses mot bl.a. barnet alminnelige levekostnader. Kostnader til barnevogn m.v. faller utenfor fradraget.

Skrevet

Jeg var i fødselspermisjon deler av fjordårets, kan en da fylle inn noe å "Utgifter til pass og stell av barn", selv om vi ikke hadde bhg eller dagmamma? Eller går dette kun dette?

Gjest Elastica
Skrevet
Jeg var i fødselspermisjon deler av fjordårets, kan en da fylle inn noe å "Utgifter til pass og stell av barn", selv om vi ikke hadde bhg eller dagmamma? Eller går dette kun dette?

Ikke fradragsberettiget.

Skrevet

Jeg ringte likningskontoret og spurte ettersom jeg bare forvirret meg selv da jeg leste rettledningen; det gjelder kun utgifter til barnehage, SFO og hvit dagmamma, og man må kunne dokumentere utgiftene, dvs at det ikke bare er å føre opp makssummen på 25000, men man fører opp de faktiske utgiftene (hvis disse overstiger 25000, setter man selvf. 25000).

Skrevet

Hørte på radioen i dag om en fyr som førte opp utgifter knyttet til å kjøre datteren til SFO.

Skrevet

ja en kan ta med utgifter knyttet til kjøring til og fra barnepass stedet

Gjest Elastica
Skrevet
ja en kan ta med utgifter knyttet til kjøring til og fra barnepass stedet

Bare dersom dette representerer merkjøring i forhold til den vanlige veien mellom hjem og jobb. Det vil si dersom barnehagen ligger på veien mellom hjemmet og arbeidsstedet er det ikke fradragsberettiget.

Skrevet

Foreldrefradraget gjelder barnehage og hvit dagmamma, og merkjøring som forklart i innlegget før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...