Gjest Epona Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Hører innkjøpsutgifter til ny baby med i "stell" av barn? Helt konkret - kan man kreve fradrag for innkjøp av barnevogn og slikt? :klø: Bare lurer...
Lotten Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Utgifter til pass og stell av barn skal ifølge Lignings-ABC avgrenses mot bl.a. barnet alminnelige levekostnader. Kostnader til barnevogn m.v. faller utenfor fradraget.
L@dy Skrevet 19. april 2007 #3 Skrevet 19. april 2007 Jeg var i fødselspermisjon deler av fjordårets, kan en da fylle inn noe å "Utgifter til pass og stell av barn", selv om vi ikke hadde bhg eller dagmamma? Eller går dette kun dette?
Gjest Elastica Skrevet 20. april 2007 #4 Skrevet 20. april 2007 Jeg var i fødselspermisjon deler av fjordårets, kan en da fylle inn noe å "Utgifter til pass og stell av barn", selv om vi ikke hadde bhg eller dagmamma? Eller går dette kun dette? ← Ikke fradragsberettiget.
Leeloo Skrevet 20. april 2007 #5 Skrevet 20. april 2007 Jeg ringte likningskontoret og spurte ettersom jeg bare forvirret meg selv da jeg leste rettledningen; det gjelder kun utgifter til barnehage, SFO og hvit dagmamma, og man må kunne dokumentere utgiftene, dvs at det ikke bare er å føre opp makssummen på 25000, men man fører opp de faktiske utgiftene (hvis disse overstiger 25000, setter man selvf. 25000).
Hu i Svingen Skrevet 20. april 2007 #6 Skrevet 20. april 2007 Hørte på radioen i dag om en fyr som førte opp utgifter knyttet til å kjøre datteren til SFO.
liv Skrevet 20. april 2007 #7 Skrevet 20. april 2007 ja en kan ta med utgifter knyttet til kjøring til og fra barnepass stedet
Gjest Elastica Skrevet 21. april 2007 #8 Skrevet 21. april 2007 ja en kan ta med utgifter knyttet til kjøring til og fra barnepass stedet ← Bare dersom dette representerer merkjøring i forhold til den vanlige veien mellom hjem og jobb. Det vil si dersom barnehagen ligger på veien mellom hjemmet og arbeidsstedet er det ikke fradragsberettiget.
Dalila Skrevet 21. april 2007 #9 Skrevet 21. april 2007 Foreldrefradraget gjelder barnehage og hvit dagmamma, og merkjøring som forklart i innlegget før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå