Gå til innhold

Skiftet navn - hvem skal jeg si ifra til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk i går bekreftelsen på at jeg nå har nytt navn :) (Dvs at jeg har ett i tillegg.) Også lurer jeg på...det er vel endel steder som automatisk oppdateres etter folkeregisteret? Hvem er det? Og hvilke må jeg si ifra til?

Når jeg sier ifra.....kommer sikkert "viktige steder" (som banker etc) å be om bevis....vigselsattest eller bekreftelse på navneenring antar jeg....men jeg har jo bare en....kan jeg ta vanlig kopi eller må jeg ha "rett kopi" og hvor får jeg det?

HJELP!

Finnes det en liste noe sted over hvem man må huske å si ifra til - jeg innbiller meg det blir såååå mange og aner ikke helt hvor jeg skal starte :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt hvem du må si ifra til og hvem som oppdaterer automatisk.

Men, rett kopi får du ved ditt lensmannskontor evt politistasjon. (gratis ;) ) Da er det et spørsmål mindre på lista di ;)

Skrevet

rett kopi kan man få på de fleset offentlige instanser.

Biblotek, NAV, trygdekontoretosv gir ut rett kopi

Skrevet

Banken får det fra folkeregisteret, ellers må du ordne det meste selv.

Jeg har ikke blitt bedt om godkjent kopi, og har tatt kopier av navnemelding, påført referanse og fakset der jeg har kommet på. Et sted å begynne er å sende melding til alle som sender regninger til deg.

Skrevet (endret)
Men, rett kopi får du ved ditt lensmannskontor evt politistasjon. (gratis ;)  ) Da er det et spørsmål mindre på lista di  ;)

Gjør som meg, send det te brutter`n.... hehe.. :ler: eller som Pus74 sier.

Syns jeg huska brutter`n sa at bibliotek kan man ikke, men eneste sikre plassen er vel polisen...

Endret av Sympatia
Skrevet

Jeg har fått rett kopi på biblotek med tanke på skolesøknad ol. regner med de hadde gitt beskjed om de ikke kunnet gi rett kopi

Skrevet

Det er tydligvis ikke så vanskelig so jeg trodde. Har nå ordnet med bank, post, nytt førerkort (tok m originalen av navneendringen), bokklubber, postordre kontoer, skole/barnehage.....tror det var alle...

Må ha nytt pass også men det får bli om noen uker...pass er svinaktig dyrt :)

Skrevet

Er i samme båt Emma.. skal prøve å få ordnet med pass og førerkort om ikke så lenge... huff.. mye styr :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...