Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Glemte pillen på lørdagskveld, og etter et "uhell" i går kveld så lurer jeg på om jeg trenger angrepille for å være helt sikker? Hvordan er det å ta en slik, får man masse blødninger og vondt?
Adonia Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 tror det spørs på hvordan piller du går på! i bruksanvisningen til mine p-piller (microgynon) står det at hvis man er på midterste uka på brettet så kan kan ta pilla dagen etter, og fortsatt være sikker. - men ikke hvis du er i første/siste uka. jeg har egentlig vært litt uforsiktlig har jeg funnet ut. for jeg har tenkt litt sånn at siden jeg har gått på p-piller så lenge, så gjør det sikkert ikke noe om jeg glemmer en pille! men en venninne av meg ble gravid på den måten! så etter det har jeg vært kjempeforsiktig. har tatt en angrepille for mange år siden. da ble jeg kjempedårlig, og spydde masse :icon_frown: men det er veldig individuelt, for kjenner flere som ikke har fått noen bivirkninger..
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 Å nei, nå ble jeg bare helt forferdelig bekymret!! Jeg går på minipille, cevrazette, og der står det at om man glemmer en pille så er man ikke trygg i 7 dager.. Så da må jeg vel ta angrepille da? Å herregud.. Jeg vet ikke om kroppen min tåler dette akkurat nå!
Tusenfryd Skrevet 18. april 2007 #4 Skrevet 18. april 2007 Uansett må vel angrepillen tas innen 72 timer etter usikkert samleie, så du er nok dessverre for sent ute, jenta mi...
Gjest TS Skrevet 18. april 2007 #5 Skrevet 18. april 2007 Uansett må vel angrepillen tas innen 72 timer etter usikkert samleie, så du er nok dessverre for sent ute, jenta mi... ← Jeg skrev i går kveld, det vil si at det er ca. ti timer siden.
Rosalie Skrevet 18. april 2007 #6 Skrevet 18. april 2007 Enten må du ta en angrepille så raskt som mulig, ellers kan du gamble på at du ikke er blitt gravid. Og å bli dårlig pga angrepillen er vel tross alt bedre enn en evt abort.
Gjest Skrevet 18. april 2007 #7 Skrevet 18. april 2007 Jeg merket ikke engang at jeg hadde tatt angrepille jeg da.. Ble ikke dårlig eller noen ting.. Men dyr er den jo..
Gjest TS Skrevet 18. april 2007 #8 Skrevet 18. april 2007 Var på apoteket nå, men hun dama sa at jeg kunne ta to p-piller på rappen så slapp jeg å ta angrepille.. men det var etter at jeg hadde kjøpt den, så jeg tok den med hjem likevel. Funker det da? Å ta to på rappen? Må jeg isåfall gjøre det i kveld? (må jo ta minipillen på samme tid hver dag) Eller skal jeg bare ta angrepillen?
Gjest Honkytonk woman Skrevet 18. april 2007 #9 Skrevet 18. april 2007 Jeg har selv tatt angrepillen en gang for et par år siden. Fikk ingen bivirkninger i form av kvalme eller smerter, kun noe blødningsforstyrrelser som fort gikk over.
Rosalie Skrevet 18. april 2007 #10 Skrevet 18. april 2007 Var på apoteket nå, men hun dama sa at jeg kunne ta to p-piller på rappen så slapp jeg å ta angrepille.. men det var etter at jeg hadde kjøpt den, så jeg tok den med hjem likevel. Funker det da? Å ta to på rappen? Må jeg isåfall gjøre det i kveld? (må jo ta minipillen på samme tid hver dag) Eller skal jeg bare ta angrepillen? ← Det tipset der har jeg aldri hørt, så ta angrepillen, du, for å være på den sikre siden.
brumma* Skrevet 18. april 2007 #11 Skrevet 18. april 2007 Var på apoteket nå, men hun dama sa at jeg kunne ta to p-piller på rappen så slapp jeg å ta angrepille.. men det var etter at jeg hadde kjøpt den, så jeg tok den med hjem likevel. Funker det da? Å ta to på rappen? Må jeg isåfall gjøre det i kveld? (må jo ta minipillen på samme tid hver dag) Eller skal jeg bare ta angrepillen? ← Du glemte en p-pille på lørdag og i dag be du anbefalt å ta to piller på rappen (og skulle være sikker om du gjøre det)? Det synes jeg høres veldig merkelig ut... Sjekk pakningsvedlegget til pillene dine du, der skal det stå forklart hva du må gjøre om du glemmer en pille. Med mine piller (Yasmin) avhenger det av i hvilken uke pillen ble glemt. Hvis det viser seg at du ikke var sikker, og du ikke vil bli gravid, bør du ta angrepillen.
Gjest TS Skrevet 18. april 2007 #12 Skrevet 18. april 2007 Altså, hun jobbet jo på apoteket, så jeg vil regne med at hun vet en del om saken.. men hun sa ivertfall at jeg kunne ta to p-piller på rappen som "angrepille". Jeg vet ikke om hun mente dagen etter at jeg glemte den ene pillen eller dagen etter "uhellet", men jeg tar angrepillen uansett jeg, så er jeg sikker.
Gjest Advena Skrevet 18. april 2007 #13 Skrevet 18. april 2007 Ja, tror det er tryggest å ta angrepillen, jeg. Jeg har aldri reagert på dem ihvertfall, så er ikke sikkert du blir kvalm eller noenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå