Leo Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Jeg er invitert i min brors bryllup i sommer og jeg har virkelig ingenting å ha på meg! Jeg har alltid hatet kjoler og unngår helst å kjøpe dem med det resultat at kjoler er noe som så og si ikke finnes i min garderobe og i hvert fall ingen som egner seg til et sommerlig smokingselskap i heller fasjonable omgivelser. Siden jeg altså virkelig hater å kjøpe kjoler, vurderer jeg å bestille en og heller få den tilpasset hos en lokal sydame. Foreløpig har jeg falt for denne. Kanskje litt utradisjonell, men ikke veldig. Jeg liker også muligheten for å dekke armene med jakken og at ikke utringningen er for dyp. Det hører også med å nevne at jeg ikke er verken blant de høyeste eller slankeste i landet (162 cm. høy og str. 44 - 46 oventil og 42 nedentil). Jeg er m.a.o. lav, halvfeit og med brede skuldre og store pupper. I tillegg har jeg kraftige overarmer. (De brede skuldrene og overarmene skyldes mange års aktiv trening, så de er ikke slappe). Hva synes dere? Kan jeg bruke noe slikt? Andre forslag? (Liker å bestille/kjøpe klær i USA. Størrelsene der er bedre tilpasset kvinner med min høyde "over there" fordi den gjennomsnittlige kvinne er en del lavere enn i Norge). Er dette noe jeg kan kle? Og så var det fargen... Svart kjole vil jeg ikke ha! Akkurat det har jeg i skapet. Jeg heller mot kanelbrunt eller champagnefarget. Har litt lyst på noe i retning av kanelbrunt siden det kan brukes både sommer og vinter. På den annen side hadde det vært lurt å velge noe champagnefarget siden den da kan brukes som "brudekjole" når jeg selv skal gifte meg om ikke så alt for lenge. (Lite, uformelt bryllup og om jeg har brukt klærne før er ikke viktig for noen). Bruden blir for øvrig ikke fornærmet om jeg stiller i noe helt lyst. Det har jeg sjekket Pris er ikke så voldsomt viktig. Det viktigste er egentlig å slippe mye kjoleprøving både i den ene og den andre sammenhengen... Har vurdert å få sydd noe, men det blir så mye prøving og avgjørelser som må tas Alle gode råd og tips mottas med takk.
Ginen Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 (endret) Jeg likte kjolen godt jeg! Tror kanskje jeg ville gått for champagnefarget eller noe, brunt blir veldig fort tamt. Dette velger du selvfølgelig helt selv, men tror en brun kjole krever mer tilbehør for å "styles" opp litt. Noe å tenke på om du ikke liker mye dill og dall Du blir sikkert kjempefin du. Endret 18. april 2007 av Ginen
Tusenfryd Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 Jeg vet ikke hva slags farger du har, Leo, men kjolen er lekker. Ville nok valgt noe lyst siden det er sommer og du vurderer å bruke den som brudekjole. Bare finn nyansen som passer for deg. Om du ser forbi bryllup, er kanksje brunt mer gangbart lenger. Brunt er fabelaktig å style med sjal og smykker og hvilke som helst farger, du kan bruke til senere bryllup, julebord og alt etter hva du velger av tilbehør og fargene på dette. Til brunt er lyseblått utrolig vakkert, hvitt, champagne, lavendel, etc. Men som sagt, skal du ha til eget bryllup... men hvilken inmari kul brud kunne det ikke blitt med brun kjole, masse hvite perler eller sølv og hvitt slør... det tror jeg kunne blitt kult.
Leo Skrevet 18. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2007 Takk for svar! Jeg skal forhøre meg litt med de som har sett med IRL, men jeg skylder vel kanskje å legge til at jeg har rødbrunt hår, svært lys hud og grå/grønne øyne. Aberet er selvfølgelig at det ikke er returrett på den og at jeg risikerer å bli sittende med noe jeg ikke kan bruke. På den annen side er den ikke dyrere enn at det ikke er noen katastrofe. Jeg liker også at den består av tre forskjellige deler slik at jeg faktisk kan variere temmelig mye uten å være nødt til å kjøpe nytt hele tiden, som jeg da altså hater. (Jeg er ingen fullstendig ufeminin og mannhaftig "dundre" og liker vanligvis å kjøpe klær, men altså ikke kjoler! ) I øyblikket heller jeg mest til kanelbrunt, men jeg er ikke helt sikker...
Tigerlily Skrevet 18. april 2007 #5 Skrevet 18. april 2007 Men hva med en smoking? En litt stram smoking med videre bukser, vest og jakke til? Dersom du virkelig ikke liker å kjøpe kjoler, mener jeg. Kan også brukes hver for seg senere.
Leo Skrevet 18. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. april 2007 Ingen dårlig idè, Tigerlily! Skal lete litt og se om jeg finner noe som kan brukes. Det er jo aldri dumt å ha flere alternativer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå