IslandWind Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 Vi har lagt bryllupsreien vår til Seychellene (Praslin, Iles des Palmes) og vi gleder oss noe utrolig, så lurer på om noen andre skal der eller om dere som har vært der kan dele noen gode tips & triks om både det ene og det andre, nå snakker vi shopping, verdt å se på, oppleve etc etc you get my drift Takker på forhånd
skruf Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Vi var på seychellene ifjor på bryllupsreise, helt nydelig plass!!! Fullstendig fortapt Vi valgte og dele opp turen med fire dager på LaDig og fem på Praslin. Vi gjorde ikke så mye der, annet enn og sulle rundt og være forelsket. Men vi leide sykler og syklet rundt, snorklet(som og snorkle i et akvarium med masse nemofisker), samt at vi var med på en båtsafari. Verdens andre fineste strand ligger på Praslin, Anze Lanzio, den er verdt et besøk eller to, men vær obs når vannet begynner og flø. da blir det enorme bølger. Fikk en liten tsunamifølelse da ja Maten er helt ok, men ikke noe spesiell, og det er relativt dyrt. Enkelte importerte matvarer er dyrere enn i norge. Hørte om ei som betalte 200 kr for en pakke ob tamponger Dessuten går du ikke med handleliste i butikken, men kjøper det de eventuelt måtte ha(vi bodde i bungalow) Og for ikke og snakke om: MYGGSPRAY!! Ta med, ta med! Masse solkem med høy faktor, solen står i senit og brenner rett ned, så det er veldig vikktig med solhatt. Heller ikke dumt og ta med lommelykt, da det er dårlig med gatelys. Drinker er dyrt, men det lokale ølet, seybrew, er både godt og billig. Vi hadde med endel toro;pannekakemiks, tomatsuppe... Det er også lurt og ta med litt førstehjelpsutstyr. ÅÅÅ, hvor heldig dere er som skaal til seychellene, det blir en opplevelse for livet! Menneskene der er så vennlige og serviceinnstilte, forventer ikke tips, men bare hjelper deg av sitt gode hjerte. Jeg må absolutt tilbake
IslandWind Skrevet 18. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. april 2007 oooo, høres herlig ut, har skjønt det er litt dyrt, så vi tar vel med litt mat hjemmenifra selv og andre nødvendige produkter =) skal bo i bungalow selv og blir nok mye matlaging på oss. tusen takk for tips =)
GlamCat Skrevet 19. april 2007 #4 Skrevet 19. april 2007 Vi var også på bryllupsreise til sheyshellene:) Fantastisk!!! Gled deg:) Jeg ville anbefalle dere å bo noen dager på La Digue. Det ville jeg sagt er et must!!!!!! Det var det stedet vi forelsket oss i. Ta med alt du trenger. Det blir ikke så mye shopping på Seyshellene. Vi fikk ikke bagasjen vår så vi hadde ikke solkrem den første dagen, kjøpte der men det var ikke noe bra, ble skikkelig solbrent. IslandWind skrev at Dere må ta med masse myggspray. Vet ikke når de reiste men vi reiste i Juli og så ikke et eneste mygg. Det var det som vi synes var så deilig:) Også ville jeg anbefale å ta noen dagsturer til noen andre øyer rundt. F.eks Sister island (little sister). Fantastike snorkle muligheter. Hvis Dere bestemmer Dere å dra til La Digue så anbefaler jeg å bo på Le Domaine de l`Orangeraie og bestille privat middag på terassen Deres av dama som jobber der. Utrolig god mat!!!!! Ha en god reise:)
Gummi Tarzan Skrevet 19. april 2007 #5 Skrevet 19. april 2007 Vi skal også til Seychellene på bryllupsreise Vi skal være 6 dager på La Digue først, så 9 dager på Praslin og til slutt 3 dager på Mahe. Gleder oss helt sinnsykt!! Suger til meg alle gode tips og råd
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 Samboeren min og jeg har bestemt oss for å gifte oss på Seychellene i September 2009. Er det noen som har erfaringer med Paradisreiser? Evnt. andre norske arrangører? Hva koster en pakke? Hvor mye bruker man ca når man er der nede? Øytips, hotelltips, strandtips? Ofte problemer med bagasje som ikke kommer frem?
MiAmore83 Skrevet 6. januar 2009 #7 Skrevet 6. januar 2009 Aiai, jeg suger også til meg tips! Har alltid drømt om å reise til en paradisøy og bo i bungalower. Kan du også lage mat selv der altså? Genialt.. Så lurer jeg på: hvordan gikk dere frem for å bestille denne turen? Slik at du kan hoppe litt fra stad til sted osv..
LilleMy28 Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 Vi var der for noen år siden og var veldig fornøyd med servicen på Wickstrøm reiser, kjenner også noen venner som reiste med Paradisreiser og var veldig fornøyde. Skriver under på det med maten, det er tragisk utvalg, bortsett fra på Mahe dersom en liker utendørsmarked. Vi så heller ikke noe til mygg, men mye gekkoer og de spiser jo myggen så kanskje derfor.
Gjest Helene DeWilma Skrevet 3. mars 2009 #9 Skrevet 3. mars 2009 Jeg og min kommende mann, Magnus skal gifte oss i februar 2010, og vi har allerede bestilt bryllupsreise på Banyan Tree Resort - Seychelles :D Vi gleder oss som små barn! Dagen etter vielsen og bryllupsfesten reiser vi ! Den 05. februar. Ut i fra bildene er stedet rett og slett AMAZING! Vi skal bo i en "Pool villa by the rocks" som har 2meter gange til havet! Å som vi gleder oss! :D Takk for gode tips og råd
Frøken eple Skrevet 4. mars 2009 #10 Skrevet 4. mars 2009 Vi var der. Ikke mye shopping akkurat. Deilige, hvite strender - du er i paradis. Dra og snorkle - det er et must. Ta en tur til øya La Digue (går båt ofte fra Praslin) og sjekk ut "postkortstranda". Var ikke særlig natteliv akkurat, fleste la seg etter middag i 21-tiden. Men nå er man jo ofte på bryllupsreise der da... Var på dyphavsfiske. Dyrt og skummelt ha ha. Dykke? Lei sykler og sykle rundt. Ta med bok/spill et eller annet - deilig å bare slappe av, men kan jo være greit å noe å gjøre på stranda dag etter dag
Frøken eple Skrevet 4. mars 2009 #11 Skrevet 4. mars 2009 Samboeren min og jeg har bestemt oss for å gifte oss på Seychellene i September 2009. Er det noen som har erfaringer med Paradisreiser? Evnt. andre norske arrangører? Hva koster en pakke? Hvor mye bruker man ca når man er der nede? Øytips, hotelltips, strandtips? Ofte problemer med bagasje som ikke kommer frem? Vi brukte Magellan tours - veldig fornøyd! Bagasjen vår kom heller ikke før to dager senere. Så kan jo være greit å ha bryllupet et par dager etter ankomst. Og pakk p-piller i håndbagasjen. Det gjorde ikke jeg. Men kvinnehospitalet er veldig bra og fikk gratis piller
Gjest Gjest_Gjest2_* Skrevet 5. mars 2009 #12 Skrevet 5. mars 2009 Vi har lagt bryllupsreien vår til Seychellene (Praslin, Iles des Palmes) og vi gleder oss noe utrolig, så lurer på om noen andre skal der eller om dere som har vært der kan dele noen gode tips & triks om både det ene og det andre, nå snakker vi shopping, verdt å se på, oppleve etc etc you get my drift Takker på forhånd
Anniq Skrevet 5. mars 2009 #13 Skrevet 5. mars 2009 Hei. Vi kom over Paradis reiser når vi skulle bestille bryllups reise. Fant så ut at vi egentlig hadde bare lyst til å reise bort å gifte oss bare oss to. Har egentlig planlagt det meste her hjemme. Synes dere at der dumt av oss å bare dra?
^^Sunny^^ Skrevet 10. mars 2009 #14 Skrevet 10. mars 2009 Hvor mye betalte dere for reisen dit ? Hører det er ganske dyrt. Vi har veldig lyst å reise dit, vi har nemlig ikke hatt bryllupsreise enda i
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå