Gå til innhold

dobbelt opp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva burde jeg gjøre. Jeg og min forlovede er i litt av ett dilemma, vi hadde planlagt å ha brylluppet vårt i august 2008, men nå sier hans søster og hennnes forlovede at de hadde sett på samme dato.

De forlovet seg en dag før oss og er eldre enn oss, men har dette noe å si?

Jeg og min forlovede har vært sammen nesten ett år lengere og snkket om å forlove oss i ett år nå.

Vi kan jo ikke ha brylluppet i samme måned samme år... det sier seg selv, men jeg føler meg bare lit tråkket på.

Mitt bryllup burde jo være når jeg og min forlovede ønsker det, men jeg vil ikke ha noen krangel...

en faktor til som spiller inn er at min samboer som er engelsk ønsker å ha brylluppet i England, jeg starter på min videre utdannelse, og har ikke mulighet til å bare ta meg et par uker av for å dra over til England for å planlegge det hele, så nå må vi mest sansynelig vente til sommeren 2009.

har noen noen synspungter på dette?

:tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første mann til mølla kan vel hende gjelder her.

Skrevet (endret)

mmm nnnn

Endret av B2B
Skrevet

tja det var det jeg også trodde, jeg har fortalt min famile og mine venner at det blir i august 2008, og vi fortalte hans foreldre det i helgen, og hans søster dette i dag. Hun satte seg rett på telefonen til sine foreldre og fortalte dem at de ønsket det samme. vi har gått ut med det før det de gjorde, dermed trodde jeg at vi hadde første retten. Ingen av oss har booket sted ennå, men nå virker det jo bare som at den første som gjør det, lager kaos for den andre parten!

Jeg ønsker ikke å lage noe krangel ut av dette men føler meg ganske tråkket på, de "stjal" jo en del av morroa for oss da de forlovet seg dagen før oss....

det å vite at jeg og forloveden må vente et helt år til for å ha mulighet til å gifte oss gjø meg fryktelig lei meg.

forloveden virker litt likegyldig til saken... :tristbla:

overreagerer jeg? er jeg dum som føler meg så lei meg og tråkket på?

takk for tilbake meldinger, vil gjerne ha flere synspungter.

Skrevet

Enten får du stå på ditt og krangle fram din rett- eller du kan drite i det, så tar dere en annen dato...

Skrevet
Enten får du stå på ditt og krangle fram din rett- eller du kan drite i det, så tar dere en annen dato...

Jeg skjønner deg godt. Ikke gøy når noen kommer og "ødelegger". Men dere har ikke mulighet til å ha det en annen måned? Du kan kanskje prøve å snakke med din forlovedes søster, men det kan jo kanskje ende med et ikke fullt så bra forhold til henne. Ønsker deg uansett lykke til :klem:

Skrevet

Jeg har egentlig ikke et svar til deg, bare et spm.:

Visste svigersøsteren din og kjæresten hennes at kjæresten din skulle fri til deg? For hvis de visste det, og svigersøster likevel ble fridd til dagen før, så synes jeg det er litt spesielt.

Skrevet (endret)

Hvem som er eldst og har forlovet lengst er helt uvesentlig. Men hvem som er den støre person er kanskje viktigere. Må dere vente et helt år hvis det ikke blir august?

Ellers er juli 2008 et godt alternativ da. Samme helg er jo helt på trynet - jeg synes dere skal holde dere unna samme måned også.

Edit: srkivefeil

Endret av Tusenfryd
Skrevet

MÅ de ha den datoen av noen grunn?

Du sko helt til england og har ikke like mange muligheter.

Kan ikke de vente en mnd? evt mnd før?

dere skal reise lenger og sa det først ang den datoen?

Skrevet

vi trenger absolutt ikke akkurat den datoen, men ofte blir det jo litt "konkuranse" når det er samme sommer. som jeg sa tidligere så holder jeg på med min utdannelse, og derfor ikke bare kan ta meg fri til å reise til England å planlegge det hele.

jeg hadde tenkt meg at vi kanskje gjorde mesteparten av planleggingen fra Norge og dro over til england ca 2 uker før den aktuelle datoen og gjøre alle ting hvor man må være tilstede fysisk. derfor må det være en sommer ferie....

takk for alle svar...

hater ikke min svigersøster, men syntes kanskje at hun kunne hatt bryllupet sitt på våren kanskje, siden vi må ha det i sommer ferien...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...