Gå til innhold

Gått bra å trene med å være alene hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk oss en 4,5 år gammel strihåra dachs i slutten av februar. Hunden har vokst opp hos mine foreldre, så jeg har kjent henne hele livet hennes.

Når jeg fikk hunden, skrev jeg denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=255680

, fordi hun var sutrete-naturlig nok, med tanke på omveltningene i livet hennes.

Vi begynte å trene på å la henne være alene hjemme en liten stund etter at hun flyttet hit. Begynte med å kun gå ut døra, for så å gå rett inn igjen. Ettersom hunden var rolig, utvidet vi dette. Nå har jeg kunnet gå på butikken rett borti gata her og lignende, uten at hun har brydd seg så mye. Hun er stille helt til jeg går ut av blokka (vi bor i 3.etasje). Jeg lurer henne og smeller med døra til blokka, men går altså ikke ut av blokka. Jeg står så nede ved utgangen og lytter, for å høre om jeg hører henne. Noen ganger kommer hun med tre klynk, for så å bli stille. Andre ganger er hun helt stille.

Samboeren min har latt henne være alene en time uten problemer.

I dag dro jeg på jobb på ettermiddagen, også skulle hunden vår være alene en time, før samboeren min kom hjem. Jeg trodde dette skulle gå bra, siden hun nå en stund har akseptert at jeg går..Men ikke i dag. Hun startet en konsert med en gang jeg gikk. jeg ble stående ca 10 min i blokka, i villrede om hva jeg skulle gjøre. Jeg MÅ jo på jobb, men ble veldig fortvila over å høre at hunden ikke hadde det bra hjemme.

Det endte med at jeg dro på jobb. Jeg måtte jo det.:(

Samboeren min kom hjem en times tid senere. Da var hun rolig, men selvsagt kjempeglad for at han kom hjem. (det er hun bestandig, selv om det bare er snakk om ett minutt). Naboen sa hun hadde gitt seg for en stund siden med konserten sin, når han gikk og spurte.

I kveld har hun også bjeffet over lyder i blokka to ganger. Greit nok, to bjeff er jo ingenting, men det er faktisk første gang hun bjeffer inne.

Nå er jeg redd for at all trening er spolert, og at vi må begynne på scratch igjen.

Jeg må jo bare begynne på igjen i morgen, men jeg gruer meg, for jeg er så redd det ikke skal gå..

Jeg trenger rett og slett noen tilbakemeldinger på hvordan jeg skal gå frem fra nå av.. :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan også nevne at jeg i dag ikke rakk å smelle med døra i blokka, før hun begynte konserten sin..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...