Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte for noen uker siden fra Strawberrynet for 180 kr...

I dag fikk jeg en lapp fra posten hvor det sto at jeg må betale ved utlevering. mva og fortolling....

Trodde bare man måtte fortolle og slikt når det man bestilte kom over 200 kr??!

Noen som kan gjøre meg litt klokere :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom varen pluss frakt kommer på kr 200 eller mer må du betale toll og mva av hele beløpet.

Skrevet

Du skal ikke måtte betale noe om varene har en verdi på under 200,-. Frakten regnes ikke med hvis verdien på varen er under 200, er vareverdien over må du betale moms av totalsummen.

I brevet du fikk skal det stå en mailadresse, jeg ville sendt "kvitteringen" dit (husk å få med referansenummeret ditt, det står i brevet). Skriv at du har handlet for under 200 kroner og at du ikke skjønner hvorfor du har fått krav om betaling. Håper det ordner seg!

Skrevet

Jeg måtte ringe posten om det er der pakken ligger og sende kvitteringen på mail, de ordnet opp med tollvesnet og jeg fikk refundert pengene mine sammen deg, men jeg måtte betale gebyret for å få ut pakken på posten. Husker ikke hvor jeg ringte og tok kontakt med ring posten på dagtid og de vet hvem du skal snakke med.

Skrevet

Jeg måtte ringe posten om det er der pakken ligger og sende kvitteringen på mail, de ordnet opp med tollvesnet og jeg fikk refundert pengene mine sammen dag, men jeg måtte betale gebyret for å få ut pakken på posten. Husker ikke hvor jeg ringte og tok kontakt med ring posten på dagtid og de vet hvem du skal snakke med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...