Gjest Gjest Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 Oppdaget i høst at min samboer hadde innledet et forhold til ei anna dame.. Han avsluttet forholdet til henne og vi valgte å satse på å fortsette sammen. Det har vært tunge måneder hos familievernkontor o.l. og mye krangling og tårer, men nå er vi kommet så langt at vi har det veldig fint igjen sammen. Sliter litt med tilliten til ham, men kjenner at det blir lettere for hver dag som går. Vi snakker om å forlove oss, og alt er liksom blitt greit igjen.. Men i ettermiddag fikk jeg meg en overraskelse.. Bor i by, og i rekkehusleilighet. I ettermiddag var det visning på naboleiligheten som er til salgs... Og tro det eller ei, plutselig så jeg x-elskerinnen hans kom og gikk inn der på vining I en by med massevis av leiligheter til salgs, er det pokker ikke tilfeldig at ho er interessert i leiligheten vegg i vegg med oss.. Om ho legger inn bud og skulle få den... Hvordan i himmelens navn skal jeg takle å ha soverom vegg i vegg med ho, og sitte i hagen sammen til sommeren.. Det er jo bare en liten levegg mellom hagene... Jeg er praktisk talt i sjokk her jeg sitter... Flytter hun inn, ødelegger hun alt for oss.. Jeg takler ikke å skal tilbringe hele sommeren sammen med henne utenfor... Og hvordan vil jeg takle å reise bort f.eks. noe jeg gjør rett som det er i jobben, når jeg vet at de er her vegg i vegg... Forstår ikke hvordan hun kan finne på dette... Jeg har barn som går på skole her, så det er ikke aktuelt for meg å flytte ennå på et par år.. Men en ting er sikkert jeg kommer til å bli "naboen fra helvete", kommer ikke til å gjøre det koselig for henne her det kan hun ta seg f.... på...
Gjest Pet Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 Dere kan da bare flytte ut, hvis hun flytter inn?
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 Dette er da ikkeno problem vel. Forholdet er jo avsluttet. Fortid er jo fortid. Det er iallefall flertallet av kvinner her inne på KG.
Gjest dumdum Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 Skjønner at du har problemer med det. Det kan hende hun kun gjør det for å provosere, så jeg har mine tvil om det er noe vits i å konfrontere henne. Da får hun det bare som hun vil. Kan ikke si jeg har noen gode råd, dere får bare håpe at hun ikke er dum nok til å kjøpe naboleiligheten. Dere kan da bare flytte ut, hvis hun flytter inn? ← Når man har kjøpt, så er det da ikke bare å selge. Det er mange ting som må vurderes. Om de da velger å selge så kan de i verste fall være nødt til å kjøpe noe mindre enn de har, eller låne mer og muligens ha problemer å betale ned gjelden.
Gjest Peppa Skrevet 17. april 2007 #5 Skrevet 17. april 2007 Dere kan da bare flytte ut, hvis hun flytter inn? ← Hoppet du over det hun skrev om at barnet gikk på skole og at det var uaktuelt for dem å flytte?
Gjest Pet Skrevet 17. april 2007 #6 Skrevet 17. april 2007 Hoppet du over det hun skrev om at barnet gikk på skole og at det var uaktuelt for dem å flytte? ← Ja.
Snil@ Skrevet 17. april 2007 #7 Skrevet 17. april 2007 Hoppet du over det hun skrev om at barnet gikk på skole og at det var uaktuelt for dem å flytte? ← Man behøver vel ikke flytte til en annen by. Bare et annet nabolag. En ting er at du stoler på mannen igjen, men vil du synes det være noe hyggelig at hu reker rundt dere hele tiden? Selv om du ikke ønsker noe kontakt med henne, kan det jo være at hun kan gjøre livet surt for deg....
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2007 #8 Skrevet 18. april 2007 Det er jo ikke sikkert hun var interessert i leiligheten, kanskje hun kom på visning i håp om å se mannen din? Selv om han valgte å satse på deg er det slett ikke sikkert at hun er over ham allikevel, er det?
Gjest beekeeper Skrevet 18. april 2007 #9 Skrevet 18. april 2007 Hvorfor kan du ikke be mannen din om å ringe henne og si at hun ikke skal flytte inn der og holde seg unna? Det synes jeg er en bra løsning. Ikke det at dere bestemmer over henne og hvor hun skal bo, men da kanskje hun tenker seg om hun også før hun eventuelt flytter inn ved siden av dere.. Jeg synes også at mannen din burde vise deg at han er villig til å gjøre det.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2007 #10 Skrevet 18. april 2007 ja, dere har apenbart ikke vært nok på familiekontoret, når du er redd for at hun flytter inn, har du snakket ut ordentlig med ham, hvordan han vil reagere på dette? kanskje han synes det er helt sykt også, og vil ikke se henne engang hvis hun flytter inn? du kommer til å slite med tilliten til ham i all evighet, hvis dere ikke får flere timer hos terapeut, man kan ikke omvende en mann, jeg er helt sikker på at han kommer til å være deg utro igjen, nei bytt mann du, så slipper du et stort problem.
Gjest beekeeper Skrevet 18. april 2007 #11 Skrevet 18. april 2007 ja, dere har apenbart ikke vært nok på familiekontoret, når du er redd for at hun flytter inn, har du snakket ut ordentlig med ham, hvordan han vil reagere på dette? kanskje han synes det er helt sykt også, og vil ikke se henne engang hvis hun flytter inn? du kommer til å slite med tilliten til ham i all evighet, hvis dere ikke får flere timer hos terapeut, man kan ikke omvende en mann, jeg er helt sikker på at han kommer til å være deg utro igjen, nei bytt mann du, så slipper du et stort problem. ← YOU GO GIRL!!! Hvis trådstarter vil kjempe for forholdet og familien synes jeg dette er kjempebra jeg. Er jo ikke noe rart at hun er bekymret når utro-dama kommer på visning i naboleiligheten vel..
Smascha Skrevet 18. april 2007 #12 Skrevet 18. april 2007 Men en ting er sikkert jeg kommer til å bli "naboen fra helvete", kommer ikke til å gjøre det koselig for henne her det kan hun ta seg f.... på... ← Øye for øye. Tann for tann??
Sidsel Skrevet 18. april 2007 #13 Skrevet 18. april 2007 Kanskje du kan prøve å snakke med den naboen som skal selge? Med mindre denne x-elskerinnen byr veldig mye høyre enn andre interesserte må det jo gå an å velge en annen kjøper?
gizmoo Skrevet 18. april 2007 #15 Skrevet 18. april 2007 Kanskje det er mannen din som har tipset henne om leiligheten... da kan han jo få i både pose og sekk... Er mye enklere å være utro med nabodama enn en som bor lengre unna. Jeg skjønner at dere holder sammen hvis dere har barn osv. Men min mening er en gang utro, alltid utro. Kunne aldri vært sammen en som hadde vært utro mot meg. Dette er et godt eksempel på at man tar til takke med det nest beste som det stod om i en annen tråd her i dag... Hvis man elsker noen, er man bare ikke utro. Det er ikke så vanskelig å la være. Sorry jeg virker kanskje hard, men slik er virkeligheten også...
Dalilah Skrevet 18. april 2007 #17 Skrevet 18. april 2007 Mange her inne som foreslår å "bare" flytte. Det blir jo utrolig kjipt å måtte flytte fordi den bitchen må gjøre livet surt for dem. Og jeg kan ikke tenke på noen annen grunn for at hun skulle ville ha den leiligheten.. ja, dere har apenbart ikke vært nok på familiekontoret, når du er redd for at hun flytter inn, har du snakket ut ordentlig med ham, hvordan han vil reagere på dette? kanskje han synes det er helt sykt også, og vil ikke se henne engang hvis hun flytter inn? du kommer til å slite med tilliten til ham i all evighet, hvis dere ikke får flere timer hos terapeut, man kan ikke omvende en mann, jeg er helt sikker på at han kommer til å være deg utro igjen, nei bytt mann du, så slipper du et stort problem. ← Det har jo ikke noe med saken å gjøre om hun tror han kommer til å være utro igjen eller ikke - det er jo bare det at det blir dritkjipt å ha den dama ved siden av som konstant minner dem om den vanskelige perioden.. Da blir det jo vanskeligere å bygge opp igjen tilliten.. Håper for din skyld TS at hun IKKE får den!!
LaraCroft Skrevet 18. april 2007 #18 Skrevet 18. april 2007 Det er jo ikke sikkert hun var interessert i leiligheten, kanskje hun kom på visning i håp om å se mannen din? Selv om han valgte å satse på deg er det slett ikke sikkert at hun er over ham allikevel, er det? ← Dette var det første jeg tenkte også....Håper for din del at det er dette som er tilfelle....
Gjest =tentacle= Skrevet 18. april 2007 #19 Skrevet 18. april 2007 Å kjøpe leilighet er en fryktelig dyr måte å elge seg inn på en mann som har slått opp med en på. Tror nok at hun har vært der for å kikke på huset deres, eller prøve å treffe på mannen, og ikke at hun er faktisk kjøpelysten.
Gjest TS Skrevet 18. april 2007 #20 Skrevet 18. april 2007 Tror vel egentlig ikke at han kommer til å være utro igjen. Er ikke enig i at en gang utro alltid utro. Var selv utro i et annet forhold for nesten 20 år siden, og det har aldri falt meg inn å være det siden. Det kostet mer enn det smakte.. Og det hadde egentlig ingenting med at jeg ikke var glad i min mann da.. Det var vel spenningen og den imponerende oppmerksomheten som vippet meg av pinnen, og fikk meg revet med, og jeg så ikke konsekvensene av det jeg drev med før det var gått for langt.. Forholdet til min mann varte i 12 år etter dette, og tok slutt av en helt annen grunn. Og jeg elsket ham i disse 12 årene selv om jeg hadde vært utro.. En feil kan alle gjøre. Men jeg synes bare det er innmari kjipt om jeg skulle bli nødt til å ha henne så nært, og se henne nærmest daglig da.. De har tross alt hadd noe sammen, som gjorde en periode av mitt liv forferdelig. Og jeg synes ikke tanken på at de skal treffes så ofte er noe hyggelig. Selv sier han at han er helt ferdig med henne, og kunne ikke drømme om å ha noe mer med henne å gjøre. Hva han tenker vet jeg jo ikke, må forholde meg til det han sier. Når jeg har valgt å fortsette forholdet med ham, og han har lagt seg skinnflat for meg så må jeg bare bestemme meg for å tro på ham. Men synes jo likevel ikke noe om å få henne som nærmeste nabo.. Synes bare det er utrolig rart av henne. Om jeg hadde bidratt med å forårsaket slik røre i en familie tror jeg at jeg helst hadde sett at jeg slapp å i det hele tatt treffe partneren til mannen jeg hadde hatt et forhold til. Jeg hadde vel ikke akkurat hatt lyst til å bli nabo med dem.. Og jeg tror ikke det er min sambo som har tipset henne om leiligheten. Om de fortsatt skulle ha kontakt med hverandre bak min rygg, så synes jeg det går langt over grensen over hva jeg er villig til å tro om han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå