Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I første halvdel av juni har jeg tenkt å ta en uke i USA. Har tidligere vært i New York, Washington DC, Atlanta, New Orleans og Miami. Av disse er det New York og New Orleans som frister å besøke igjen. Samtidig har jeg ikke sett vestkysten og lurer litt på Los Angeles, San Francisco og Las Vegas. Noen her inne som har råd eller forslag?

Julie

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Minneapolis, er en kjempekoslig by. Lite kriminalitet (en av USAs aller tryggeste storbyer) Her har du masse vanlige butikker liggende Down town. Og du trenger ikke krysse gatene engang. Da det er bygget egene gangvei mellem skyskraperne i 2 etg. Så du kan gå rett fra butikkene i den ene skyskrapere og over i neste uten å krysse gata. Her ligger også Mall of America USA største og verdens nest største kjøpesenter med over 500 butikker, 4 stormagasin, spisesteder og innendørs fornøyelsespark. Ligger like ved flyplassen. Du kan reise til nabobyen St. Paul som er delstatshovedstad i Minnesota (disse to byene henger sammen og kalles Twin Cities) Minneapolis har 450.000 ihnbyggere noen færre i St. Paul. Sammen med forsteder utgjør de et storbyområde med mellom 2,5 og 3 mill. innbyggere. I St. Paul kan du blant annet ta tur med hjuldamper på Misisippi elven.

Skrevet

Hva med Memphis eller Nashville?

Alle burde reise dit etter min mening.... :Nikke:

Skrevet

Jeg anbefaler San Fransisco! Fantastisk hyggelig by :)

Skrevet

Jeg anbefaler absolutt California. San Fransisco er en av mine favorittbyer. Jeg ville ha dratt dit, beregn 3-4 dager der. Få med deg Napa Valley, redwood-skogene, Alcatraz osv. Lei bil og kjør Highway 1 til Los Angeles. Her er det mange koselige steder å besøke på veien, f eks Santa Cruz, Hearst Castle osv. Jeg likte ikke LA like godt som SF, men det er jo morsomt å ha vært der og sett de viktigste tingene (Hollywood, Universal Studios osv).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...