aimee Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 To katter rundt meg har fått diabetes det siste året, så det er mulig jeg bare er paranoid her. For sikkerhets skyld, hører jeg derfor med dere her på KG. Pus drikker svært sjelden vann fra skålen sin. Til gjengjeld drikker han vann fra krana hver gang jeg er på badet. Det er jo begrenset med hvor mye vann han får i seg da, men det blir sikkert 4-5 ganger i løpet av en dag. Han virker helt vanlig ellers, er frisk, leken, våken og kjælen, alt er som normalt. Bør jeg allikvel sjekke han for diabetes?
Ciara Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 Jeg ville ikke sjekket. Jeg lar vann stå framme hele tiden og de spiser fôr kjøpt hos veterinær. Har aldri tenkt på at de kan få diabetes en gang. Hva slags fôr får katten?
aimee Skrevet 17. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2007 Jeg har selvfølgelig vann stående framme til pus, men det virker som har ikke drikker noe fra det. Kanskje han bare er kresen og foretrekker rennene friskt vann Han får kun Royal Canin.
Fanta Skrevet 17. april 2007 #5 Skrevet 17. april 2007 Bare et tips: vet at mange katter foretrekker å ha vannet sin en annen plass enn ved siden av maten. Vet ikke hvorfor, men du kan jo forsøke å sette vannskåla en annen plass. Våre katter har vannskåla si oppå peisen Hvis du har vannskål i stål så kan det også være en grunn til at katten ikke drikker noe særlig av det. Ellers så drikker katter endel vann når de er ute, så tror ikke du trenger å bekymre deg.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 17. april 2007 #6 Skrevet 17. april 2007 Kattene mine har aldri likt å drikke vann som de får servert. Vi trodde lenge det var pga klorsmak, men så fant vi ut at de likte å drikke vann som de fant alle mulige andre steder rundt omkring i huset: Badekaret, vasken på kjøkkenet, forlatte glass med vann på bord etc. Nå får gamlepus kun vann i egen kopp på bordet eller egen skål i badekaret.
Arkna Skrevet 18. april 2007 #7 Skrevet 18. april 2007 Jeg oppdaget at pus aldri drakk av vannskåla si jeg også. Men vannet mitt på nattbordet brukte å være merkverdig tomt dagen etter. Så fikk pus sitt eget store vannglass. Og han drikker hele tiden av d.
aimee Skrevet 18. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 18. april 2007 Heh... Disse pusene er noen rare dyr! Jeg skal jammen meg prøve å flytte vannskålen hans en periode, kanskje det blir mere "attraktivt" da. Uansett, jeg tror jeg dropper dyrlegen siden han er frisk og fin ellers.
Pusemamma Skrevet 18. april 2007 #9 Skrevet 18. april 2007 Den ene katten min drikker kun fra vannskålen. Den andre vil helst ha fra vannkranen. Har mistanke hun drikker fra skålen når jeg ikke er hjemme. Men når jeg er heima maser hun i ett på å få vann fra kranen. Dette tror jeg og hun gjør for å få oppmerksomhet vetrinæren sa en gang at de får som regel i seg det de skal gjennom foret og. Tror nok du merker hvis noe er galt og pus blir slapp og daff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå