Snuppelure Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 Jeg ønsker å hugge to store trær på egen eiendom. Må jeg søke kommunene om lov, og varsle nabo? Eller bestemmer jeg dette helt selv?
Drua Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Dette lurer jeg på også! Lurer også på hvordan man gjør det mht til forsikring hvis det i verste fall skulle gå skikkelig galt- treet knekker over huset for eksempel. Dekker vanlig villaforsikring dette? Mitt tre står veldig nær huset og er skikkelig digert, så jeg er litt nervøs må jeg innrømme...
brumma* Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 Trær stående på egen eiendom kan felles uten å søke tillatelse. Det finnes visse unntak, om trærne er fredet eller reguleringsplanen/tinglyst klausul på eiendommen begrenser råderetten (ikke spesielt vanlig så vidt jeg vet).
meta2 Skrevet 21. april 2007 #4 Skrevet 21. april 2007 Vi har nettopp felt en stor bjørk i hagen. Den er kløyvd og stablet på plass til neste vinter. Masse av kvistingen er over og. her kunne den og falt over hus, men ved hjelp av tau og sterke hender datt treet der vi ville ha det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå