Gå til innhold

Stakk meg på katusen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg stakk meg i formiddag og nå på ettermiddagen begynte jeg gradvis får mer og mer vond og til slutt hovnet fingeren opp :grine:

Nå gjør det vondt litt opp gjennom hånden også... Satt to pigger i knokkelen som jeg tok ut! De satt ytterst i huden så jeg skjønner ikke at det skal være den som hars skylden! Fikk den av mamma og hun har stukket seg mange ganger uten at noe har skjedd.

Noen som har erfaring og vet om jeg bør oppsøke lege? Gidder ikke springe ned dørene der for en bagatell heller :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du stakk deg ikke tilfeldigvis på en slik kaktus som har bøyde pigger(som fiskekroker)? Jeg har et sånt udyr selv og når jeg stikker meg og skal dra ut piggene hender det ofte at selve "kroken" blir stående igjen. Dette pleier av og til å føre til at det hovner opp og blir litt betent.

Skrevet

Er du allergisk? Det som slo meg var allergisk reaksjon eller infeksjon. Er det rødt og varmt?

Skrevet

Den er varm og det dunker som besatt, men den er ikke rød. Denne kaktusen har ikke kroker og jeg har stukket meg før uten noen reaksjon :forvirret: Skjønner ikke noen ting :tristbla:

Skrevet

Jeg har opplevd det samme selv og forklaringen jeg har fått av helsepersonell er at man av og til kan stikke seg uten å få noen reaksjon fordi man ikke treffer "riktig" i forhold til blodårer etc. Reaksjonen skyldes at kaktusen er giftig, men så lenge du ikke føler deg syk, hovner voldsomt opp etc. er det ingen grunn til å oppsøke lege. Det er ubehagelig et par dager, men det går over.

Skrevet

Tusen takk for raske svar! Nå kan jeg trygt legge meg i kveld og mamma sluttet å mase om at jeg måtte komme meg til lege :legrine:

Kjennes faktisk litt bedre alt nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...