Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 Hei. Jeg har veeeeeeldig synlig tannkjøtt når jeg smiler Noe som er utrolig stygg! Tannlegen min ser at dette påvirker selvtillitten min, og han mener jeg bør kutte bort endel tannkjøttet på overkjeven Jeg visste ikke at det er mulig....men han sa det er bare å skjære bort tannkjøttet som er for synlig. Nå sitter jeg her og har ikke greid å bestemme meg. Sant nok har dette med synlig tannkjøtt plaget meg hele livet ,men jeg er såååå redd! Hvor farlig er det egentlig? Hvor VONDT? Og vil såret gror fort? Blir vel ikke noe sånn stygg, synlig arr når jeg smiler? Åh..jeg håper noen her inne kan hjelpe meg. Noen har gjort dette før? Eller hørt om dette? Jeg føler ikke at tannlegen min jeg meg gode svar nok. Jeg er innmari glad for at jeg kan gjøre noe med dette her, men samtidig drit redd for evt bivrkinger
Gjest tull Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 Hei. Nei det er ikke vondt å fjerne tannkjøtt,du får jo bedøvelse. Spørsmålet er jo hvor mye tannkjøtt du skal fjerne.Etterhvert som årene går trekker tannkjøttet seg sammen,det kan jo bli et problem for deg hvis du for eks. skulle få en betennelse eller at tannkjøttet ditt trekker så mye sammen at noe av roten blir å vises,det er ikke pent og det gir ising i tennene,men hvis jeg var deg ville jeg snakke litt mere med tannlegen om hva som kan skje etterhvert som årene går.Du bør jo få bedre info om dette. Men de å fjerne er en grei oprasjon.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 operasjon? Jeg som trodde det kommer til å bli nesten som en vanlig tannlegetime? Ja, du har rett. Jeg må snakke med tannlegen min. Føler bare at han er mer opptatt av hva som er "pen" og ikke sånne praktiske ting som du nevnte. Når det gjelder bedøvelse, tror du jeg får det? For det er ikke snakk om en tann, men hele kjeven ( hele overkjeven min har for mye tannkjøtt )
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 Føler bare at han er mer opptatt av hva som er "pen" og ikke sånne praktiske ting som du nevnte. ← Kanskje du burde få en second opinion fra en annen tannlege....
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2007 #5 Skrevet 17. april 2007 Ring til en plastisk kirurg og forhør deg. Det er vel ikke tannlegen som gjør dette? Og ring litt rundt og forhør deg..
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2007 #6 Skrevet 17. april 2007 Det kan fjernes enkelt og greit med laser hos en flink tannlege. Trenger hverken operasjon eller plastisk kirurg for et slikt lite inngrep. Har selv fått fjernet tannkjøtt fra et par tenner og det er ikke en komplisert ting å gjøre.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. april 2007 #7 Skrevet 17. april 2007 Åh....tusen takk for alle som svarte. nei, jeg tror ikke at dette er noe stort, at det trengs en kirugi for? Tannlegen min sa at han skulle utføre det. Til gjest som har gjort dette, kan en vanlig tannlege utføre dette, eller må han ha utdannet innenfor spesialist o.l.? Trengte du bedøvelse? Blir det alltid bruk laser for dette? Eller er det noe jeg må spørre tannlegen? ( jeg innbiller meg at han bruker kniv eller noe sånn :klø: )
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2007 #8 Skrevet 18. april 2007 Jeg tror det er tryggest at du spør tannlegen din om dette. Han er den som best kan vurdere hva som er riktig metode og fremgangsmåte for akkurat dine tenner. Men kan ikke helt forestille meg at de vil bruke kniv og skjære vekk tannkjøttet. Med laser blir det jevnt og pent og ingen blødninger. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2007 #9 Skrevet 18. april 2007 Dette er fullstendig off topic. Jeg ville bare si at tannkjøtt er et fryktelig ekkelt ord. Hvorfor kan vi ikke ha et litt mindre heslig ord for dette? Tysk er kanskje enda verre. Zahnfleisch!
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2007 #10 Skrevet 18. april 2007 Jeg har sjekket hva det heter på noen andre språk. Plattysk: Gagel Katalansk: Geniva Polsk: Dziąsło Finsk: Ien Ungarsk: Fogíny Jeg skal bare bruke Gagel heretter. Ordet tannkjøtt skal aldri mer komme ut av min munn!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. april 2007 #11 Skrevet 18. april 2007 Tusen takk for svaret, gjest! Jeg føler meg mindre "redd" nå TAAAAAAAKKKKK!
Gjest Pax Skrevet 18. april 2007 #12 Skrevet 18. april 2007 Dette er fullstendig off topic. Jeg ville bare si at tannkjøtt er et fryktelig ekkelt ord. Hvorfor kan vi ikke ha et litt mindre heslig ord for dette? Tysk er kanskje enda verre. Zahnfleisch! ← Hvorfor er det eklere? Det er jo det samme. Zahn = tann, fleich = kjøtt (evt. flesk)
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2007 #13 Skrevet 18. april 2007 Hvorfor er det eklere? Det er jo det samme. Zahn = tann, fleich = kjøtt (evt. flesk) ← Nettopp! (Hvor er spysmiley'en? :klø: )
salemandra Skrevet 10. april 2008 #15 Skrevet 10. april 2008 jeg hadde også lyst å gjøre det en gang og hørte med tannlegen min om hva synes og han sa at tannkjøttet grodde/kom fort tilbake så det var ingen vits.. noen her som har erfart det? synes det hørtes litt snålt ut men. jeg vet ikke. er noe jeg fortsatt har lyst å gjøre jaffal, føler tannkjøttet preger mye av mitt smil.. også har jeg så små tenner fra før av og.. lyst å gjøre noe drastisk med de tenna for å få et finere smil. men vet ikke hva som kan gjøres! frustrerende. går det ann å sette på skallfasetter eller noe lignende for å få større tenner? eventuelt bytte ut hele gliset.. lol
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2008 #16 Skrevet 11. april 2008 jeg hadde også lyst å gjøre det en gang og hørte med tannlegen min om hva synes og han sa at tannkjøttet grodde/kom fort tilbake så det var ingen vits.. noen her som har erfart det? synes det hørtes litt snålt ut men. jeg vet ikke. er noe jeg fortsatt har lyst å gjøre jaffal, føler tannkjøttet preger mye av mitt smil.. også har jeg så små tenner fra før av og.. lyst å gjøre noe drastisk med de tenna for å få et finere smil. men vet ikke hva som kan gjøres! frustrerende. går det ann å sette på skallfasetter eller noe lignende for å få større tenner? eventuelt bytte ut hele gliset.. lol Hei! Tannlegen bruker en laser for å brenne bort tannkjøttet, og ja det lukter svidd kjøtt! Men man er bedøvd. Hvis tannfestet går langt ned anbefales det å sette på skallfasetter etterpå, da får du jo et veldig vakkert smil om du ikke hadde det fra før! Til ts som spurte: Det er tannlegen som gjør dette ja, bruker laser mens du har vanlig bedøvelse i kjeven. Er gjort på 5 minutter, det gror fint og du må ikke tilbake (dersom du ikek skal ha skallfasetter da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå