Twinkle Skrevet 17. april 2007 #1 Del Skrevet 17. april 2007 Hei Har selv sagt opp min stilling og jobber nå min oppsigelsestid. Kan arb.giver permittere meg når jeg allerede har sagt opp for å spare lønnsutbetalinger til meg? Noen som har noen erfaring med dette? Gjerne med link eller lovparagrf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 17. april 2007 #2 Del Skrevet 17. april 2007 Jeg tror de kan permittere deg etter vanlige regler enten du er i oppsigelsestid eller ikke. http://www.lovdata.no/all/tl-19880506-022-0.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twinkle Skrevet 17. april 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 17. april 2007 Men skal ikke oppsigelsestiden også beskytte arbeidstaker? I og med at jeg selv har sagt opp så vil jo ikke permitteringen være av midlertidig karakter. Permittering var ikke et tema før oppsigelse, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 17. april 2007 #4 Del Skrevet 17. april 2007 Du har helt rett, Twinkle. Hentet fra Jurk.no: Sier du opp selv før permitteringsvarsel gis, vil du fortsatt ha krav på lønn i oppsigelsestiden. Den avtalte oppsigelsestid vil beholdes. Dessuten kan man ikke gå til permittering just like that for å si det på nynorsk: Igjen fra jurk.no: Pussig nok sier verken aml. eller perml. noe om når arbeidsgiver lovlig kan permittere. Derimot følger det av sedvane at arbeidsgiver må ha en ”saklig grunn” for at permitteringen skal være lovlig. Forutsetningen for at permitteringen er saklig er at arbeidstakeren vil bli gjeninntatt i arbeid. Arbeidsgivers vurdering må bygge på et forsvarlig skjønn. Du kan jo selv tenke deg hvilke tilstander det ville bli, hvis arbeidsgiverne enkelt kunne permittere arbeidstakere som selv sier opp. Da ville jo alle benyttet seg av det og spart masse penger! Men nei, slik er det heldigvis ikke i vårt samfunn (ennå)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twinkle Skrevet 18. april 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 18. april 2007 Tusen takk Lilleba! Har kontaktet de på Jurk så får vi se hva de får til. Ser iallefall litt mer lovende ut. For min del utgjør dette en god del penger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 18. april 2007 #6 Del Skrevet 18. april 2007 Fortell oss hvordan det går da! Interessant problemstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twinkle Skrevet 18. april 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 18. april 2007 Skal gjøre det! Kjip situasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 21. april 2007 #8 Del Skrevet 21. april 2007 De har ikke lov til det nei. De kan prøve seg, men de kommer ikke langt. Hold oss oppdatert ok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå