Gå til innhold

Synes dere dette passer seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tidlig vielse (kl 12) og dermed mange timer å slå ihjel mellom kirke og fest. Mange av gjestene må reise langt for å komme, flere fra utlandet. Så da har vi tenkt til å ha en formiddagsmottagelse med jordbær og champagne (dette skal skje i juli), og kanskje noe smått å spise. Jeg tenkte derfor å invitere de mer perifere vennene til vielse og formiddagsmottagelse og ikke middagen, istedenfor til kaffe etter middagen. Slik får de med seg både kirken og en liten fest samlet, og vi slipper problemer med timing, at noen må buse inn midt i en fest osv osv. Det er jo ikke helt etter tradisjonen, og mamma var redd noen kunne ta det litt ille opp. Jeg ville ikke gjort det hvis jeg ble invitert til et slikt arrangement, men hva synes dere andre??

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det synes jeg var en glimrende ide, mye hyggeligere med champagne og jordbær etter vielsen enn å komme til kaffe sent på kveld.

Et av de beste forslagene jeg har sett her inne på lenge :D

Skrevet

Dette syns jeg høres ut som en kjempeflott ide!! Kan ikke skjønne at dette skal bli tatt ille opp. Joda utradisjonelt, men det er jo kjempebra! Enig med gjest at dette er et av de absolutt bedre forslagene her inne!

Lykke til :D

Skrevet

Leste ikke spørsmålet ditt godt nok og skrev et svært dårlig svar! Beklager!

Skrevet

Veldig god idé. De får jo ikke med seg festen på kvelden da men...

Skrevet

Jeg synes også det er en god idé. Kanskje noen vil føle at det blir litt "nå må dere gå, for nå skal vi spise middag", den tanken slo i hvert fall meg, men jeg tror samtidig at folk vil forstå.

Skrevet

Personlig liker jeg ikke å dele gjestene opp gjestene på denne måten. Enten så er man invitert eller så er man det ikke. Hvis jeg hadde fått en slik invitasjon ville jeg ha takket nei.

Skrevet

Kjempe fin ide. Jeg var i et byllup i sommer hvor de gjorde noe liknende og det fungerte veldig bra. Ingen sure miner.

Skrevet

Hmmm.

På papiret synes jeg det høres ut som en fin idé, men jeg er også litt "usikker" rundt den delen hvor "nå serveres middagen, så nå må dere gå"... (Litt satt på spissen, men det skjønnte du vel) :wink:

Men dersom gjestene er "forberedt" på dette på forhånd, så skal det vel ikke være noe problem.

(F.eks. skrive i innbydelsene: Inviteres til mottakelse fra 13.00 - 15.00) (Eller hvor lenge det nå skal være)

Dersom dere tenker GODT igjennom dette, så skal det nok la seg gjennomføres, ja.

Lykke til.

*klem*

Skrevet

Syns dette var et veldig godt alternativ til å invitere kaffegjester!!

Vi kommer ikke til å ha noen av delene, men jeg tror nok dette vil gjøre det enklere, både for dere og de gjestene det gjelder! Er jo så kjedelig å komme i kirka tidlig på dagen, gå en tur hjem og så komme seg i finstasen igjen og dra avgårde på kvelden... Syns iallefall jeg... :D

Tror ikke gjestene vil reagere på det, hvis alternativet er kaffen!

Gjest Afrodite
Skrevet

hm... jeg tror også jeg ville syns det hadde vært litt rart å måtte gå før middagen, fordi jeg "ikke var viktig nok"... :-?

jeg tror jeg ville foretrukket å være med som kaffe og fest-gjest..

ofte syns jeg også man bekymrer seg for de timene mellom kirke og middag - man må liksom "kvele de"... jeg tror gjestene klarer seg mer på egen hånd enn vi tror :enig: , men å ha frukt eller jordbær og champagne er en strålende ide -ikke minst for å "dempe sulten litt"..

:D

:briller:

Skrevet

Synes også dette er en god ide. Her i Danmark er det helt vanlig å holde resepsjon (som de kaller det) etter vielse for venner,kollegaer evnt. andre som ikke skal til middag. Men her er det også nokså vanlig å spise bryllupskaken samtidig.

Tror ikke det vil by på noen problemer om dere velger å gjøre det slik.

Skrevet

Jeg glemte å si at middagen skal være et annet sted og vi skal frakte gjestene dit med buss. Har selvsagt tenkt å presisere tider i invitasjonene (feks vielse kl 12, mottagelse 13 til 15/16 - pluss middag 17 og utover til de det gjelder) Saken er at festlokalet kun tar 60 pers, og vi strevde lenge med i det hele tatt å finne et fint lokale hvor vi selv kunne besørge mat og drikke og som ikke var booket over ett år i forveien. Det er slett ikke av gjerrighet at vi vil begrense middagsgjestene!

Skrevet

Stiller meg i rekken av de som syntes dette var en god ide!

Det er en koslig måte å involvere de som ikke er invitert til middag, synes ideen er mye bedre enn å invitere til kaffe etter middagen, DET er noe jeg ville hatt problemer med å gå på, selv om det er veldig vanlig. Jeg ville følt meg mye mer "uviktig" om jeg ble invitert etter middagen enn om jeg ble invitert til jordbær og champange etter vielsen!¨

GOD IDE!!!!

LYKKE TIL

PS. har du pratet med risvollen selskapslokaler? de tar ikke så mange fler, men de tar 70 pers.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde satt pris på å bli invitert til en slik mottagelse, men hadde foretrukket å bli invitert til kaffe!! Da får man jo med seg hele festen etterpå og det er jo nesten det viktigste i et bryllup (etter vielsen)...men det spørs vel hvilken type bryllup man skal ha kanskje (om det blir en fest som varer til langt på natt eller om det er mer eller mindre ferdig etter kaffe og kaker...). Du unngår jo lett problemet med at kaffegjestene må vente på gangen ved å beregne god tid til middagen samt ha en toatmaster som har litt struktur på det hele.

Gjest ringblomst-ikke innlogget
Skrevet

Synes det høres ut som en veldig god idè, men som andre har sagt skriv at det er en mottakelse og klokkeslett, så ingen kan misforstå. Personlig hadde jeg syntes det var hyggelig med vielse og deretter mottakelse, fremfor å dra hjem etter kirken og komme tilbake til kaffen, men det er meg :)

Hvordan gjør dere det med fotografen da? For vitsen med mottakelsen må da være å få gratulere og hilse på brudeparet.

ringblomst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...