Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Ragdoll/Hellig Birma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å få meg en Ragdoll eller Hellig Birma rundt juletider (da passer det i forhold til jobb og flytting)

Hvor lenge før må jeg begynne å kontakte oppdrettere? Jeg er litt kresen, vil gjerne ha en jente som er brunmasket.

:)

Skrevet

Da bør du begynne nå!!

Oppdrettere av både ragdoll og hellig birma har ofte lange ventelister! ;)

Besøk også oppdretteres hjemmesider for å se hvilke parringsplaner de har.

Skrevet

jepp om du vet akkurat hvilken fargekombinasjon du vil ha, så må du nok starte nå ja! da er det litt vanskeligere.

jeg var åpen i forhold til farger så jeg bestilte, om jeg kan bruke den ordbruken, i november måned og fikk min lille pus i januar! men jeg var altså ikke så kresen på farger.

det er mange oppdrettere å velge mellom. men ikke hopp i det, ta å undersøk litt rundt og sjekk ut hvilken oppdretter du personlig synes virker årleit. er mange å velge mellom. sjekk ut hjemmesidenene deres.

lykke til.

er en flott katterase! jeg stod selv også mellom valget hellig birma og ragdoll, men falt for birmaen, og har ikke angra et sekund!

men, de krever mye tid og omsorg!

Skrevet
er en flott katterase! jeg stod selv også mellom valget hellig birma og ragdoll, men falt for birmaen, og har ikke angra et sekund!

men, de krever mye tid og omsorg!

Ja, har falt litt for rasen jeg og - er så nydelige farger og fiiine blå øyne! Hvor mye tid bruker du på Birmaen din? Hvor lenge kan den være alene osv? Jeg kommer jo til å være mye sammen med den, men jeg må på jobb og...

Skrevet

altså, til å begynne bruker man jo litt tid men det må man jo gjøre med et dyr generelt for at det skal tilpasse seg både deg og de nye omgivelsene. jeg fikk min på en fredag og det passet bra, for da benyttet vi hele helgen til å være sammen med han og ikke gå fra han. han var jo bare babyn så var veldig redd for å være alene. gikk vi på do satt han igjen i stolen og gråt av fortvilelse. mandagen jobba jeg, men vi la opp løpet slik at en alltid var hjemme, overlappa hverandre. men det ble brukt mye tid på han, blir brukt mye tid, men det kommer bare av at han er så nydelig! han vil hele tiden ligge på fanget og kose, kommer bort med lekene sine og skal leke med oss. men noe stress har det aaldri vært!!!

nå har vi hatt han en stund og begynt å la han være lengre alene hjemme, regner med at når sommern kommer vil han bli litt alene. jeg prøver jo ikke være borte hele dagen, men det er en katt, og vi har registrert at han sover bare hele tiden når vi ikke er hjemme. vi prøvde først med 15 min, deretter time, og det lengste han har vært alene n er 6 timer. da er det koslig å komme hjem til pus, for han er så kjælen og oppmerksomhetssyk. kommer løpende til døra når han hører nøklene, og legger seg rett ned og ruller rundt og vil ha kos. så fotfølger han oss og skal helst opp hele tiden.

i grunnen er han med i alle døgnets aktiviteter, sitter på benken og ser på når vi lager mat, ligger på fanget når vi ser på tv, eler jeg studerer. men så klart han legger sge for seg selv også om han vil. men veldig kosete.

men aldri vært noe plagsomt, eller slitsomt eller at man må ta ekstremt med hensyn. men du vil nok bli totalt forelsket og bruke mye tid på den av den grunn:) og ikke fordi du føler at du må.

jeg angrer ikke et sekund på at det ble birma, det er verdt pengene sine! han er ikke å sammenligne med en vanlig katt. særegne med dem er jo at de er veldig tillitsfulle, han legger seg rolig ned på fanget til fremmede som kommer på besøk til oss (fremmede for han altså), også går han litt rundt å prater, og sleiker oss masse og vil gjerne ligge i armkroke om natta:)nei han er ordentlig kos:)

og ja, de herlige blåe øyne:) :rødme:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...