Antoinette Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 (endret) Går ut i fra at det ikke bare er jeg som har gjesterom og lurer litt på hvordan dere har innredet det. Ville vært fint med noen innspill om hva som er lurt å ha der. Huset jeg bor i har tidligere vært et pensjonat, derfor så mange rom. Jeg har to gjesterom (kan konvertere enda et hvis nødvendig), det ene er på ca. 32 kvm og det andre er et mindre på ca 13 kvm. Det store rommet er holdt i lyse farger med innslag av brunt og blått i tekstilene. Det lille er holdt i fargene kremhvitt og lys beige/brunt. Det store gjesterommet har dobbeltseng, nattbord på hver side, leselampe, innebygget klesskap, et lite skrivebord, stumtjener og en stor kommode med speil hengende over. Hvilestol med skammel og aviskurv. Rommet har vedovn og et eget lite bad med dusj, toalett og servant. Det lille rommet har en 120 cm bred seng, kommode med speil over og et innebygget klesskap og en hvilestol. Den som bor der bruker det store badet tvers over gangen. Rommene er ganske ofte i bruk siden de som kommer på besøk overnatter pga. lang reisevei. Endret 17. april 2007 av Antoinette
:-) anna Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 (endret) Det høres helt fantastisk ut. Vi bor også i hus på landet, men har "bare" fire soverom. Ettersom stesønnen min er ferdig med videregående og skal flytte langt for å studere, har vi planer om å gjøre om rommet hans til gjesterom. Det vil jo fremdeles være hans rom når han kommer hjem, men i større grad et voksenrom. Det er et vanskelig rm å møblere. det ar som sagt litt skråtak, i tillegg to vinduer. Ett av dem er under skråtaket, og dermed litt lavt nede på veggen. Det har også et innebygd skap. Jeg har planer om: - Å male veggene i en nydelig helt lys grågrønn farge. Rommet er ikke så stort, så det bør fortsatt ha lyse vegger. - Å beholde senga som er en 120 cm bred rammemadrass. det kan hende jeg kjøper en stamme til den, for at den skal gjøre litt mer av seg. Jeg har et hvitt sengeteppe som min bestemor heklet til meg, som skal få plass på denne senga sammen med noen deilige puter. - Jeg vil ha en liten pult der, med den stasjonære datamaskinen vår, og gjerne skriveren vår. Vi andre bruker uansett bare laptop, men det er godt å ha en arbeidsplass de gangene man trenger det. (Har tenkt meg noe ala denne: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...Number=70059153 ) Ellers blir det et lavt bord med en lampe på, ved siden av senga, og en god stol i et hjørne. Det blir en høy smal kommode med plass til en liten tv på toppen. Og nye gardiner... men jeg sliter med fargen... tror de må være lyse. Også skal det gamle erverdige bokskapet som vi har stående i stua nå, få komme opp dit. Det er et vakkert og gammelt møbel, men det vil passe bedre der, og dessuten romme både litt bøker, og slikt som stesønnen min vil ta vare på. Og litt kontorting for oss andre. Endret 17. april 2007 av :-) anna
Antoinette Skrevet 18. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2007 Luftslott er fine greier. ← Ja du vet, jeg bor jo egentlig under ett tre Jeg synes det er kjempegreit å ha et sted hvor gjester kan overnatte. Jeg synes rommet skal være enkelt innredet uten for mye dill som gjestene må ha hensyn til. Ville ikke likt å bodd på et gjesterom som var fullpakket med nips eller se ut som en dumpingplass for alle slags stygge gjenstander.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå